Strona 1 z 1

[80B4 2.0 ABT] Zawieszony zawór ?

: 06 paź 2008, 08:28
autor: Kokolino
Witajcie <ok>
Dziś rano przeżyłem szok. :shock: Wchodzę jak co rano do autka odpalam a tu klekot jakby w silniku coś sie urwało.
No to dawaj szybko gaszę sprawdzam olej, płyn i to co mogę pod blokiem, ale nic takiego nie widzę. Poruszałem trochę samochodem na biegu też nic podejrzanego więc odpalam i co, to samo tylko trochę ciszej silnik tłucze jak diabli nie pali na wszystki garki.
Chcąc posłuchać z kąd tak napierdziela zanim podeszedłem do przodu wszystko ucichło, a po pewnym czasie silnik zaczął normalnie pracować.
I teraz pytanie spotkał sie ktoś z czymś takim ? Mógł to być zawieszony zawór ?
Czy niedaj dzieje sie z silniczkiem coś złego ?
Pozdrawiam.

: 06 paź 2008, 09:11
autor: Danek
Sprawdzałeś jak wyglądały świece? Może to tylko coś z zapłonem? Jeśli to nie zapłon to raczej nie zawór zawieszony tylko szklanka straciła olej i w ogóle nie kasowała luzu. Oczywiście to tylko moje gdybanie bo nie mam zielonego pojęcia co to mogło być :-( .

: 06 paź 2008, 09:24
autor: STROKE
Witam

U mnie było o coś podobnego rano klekotał przez moment i ciśnienie na zegarach startowało od 1bara i dopiero po paru sekundach pokazało się 5 barów.Ale zanim tak sie wydarzyło to miesiąc nie jeździłem samochodem i cały olej spłynął na miarce było sporo za max Jak jeżdżę regularnie wszystko jest ok.

Pozdrawiam

: 06 paź 2008, 09:47
autor: Kokolino
Autem poruszam się codziennie i ciśnienie oleju gaśnie od strzała.
<hmm> na stukającą szklankę to mi raczej nie wyglądało tak to dziadostwo mocno tłukło dosłownie jakby coś do cylindra wpadło.
Przed chwila odpalałem i jest nmarazie wszystko ok.
Zobaczę później jak będzie bo sie naprawdę mocno wystraszyłem.

: 06 paź 2008, 10:26
autor: WOJTEK26
Znajomy miał podobna sytuacje w Seacie nie chodził na 1 cylinder, po jakims czasie zaczął załapywac i po chwili juz chodził normalni na wszystkie cylindry tylko ze zaczeło cos strasznie stukac, po zdjęciu głowicy okazało sie ze jakis kawek alu wpadał do srodka. Jak podszedł po zaw to nie chodził na ten gar jak wypadł to było ok tylko ze uderzał wtedy w głowice i tłok.

: 06 paź 2008, 10:31
autor: Kokolino
WOJTEK26 pisze:Znajomy miał podobna sytuacje w Seacie nie chodził na 1 cylinder, po jakims czasie zaczął załapywac i po chwili juz chodził normalni na wszystkie cylindry tylko ze zaczeło cos strasznie stukac, po zdjęciu głowicy okazało sie ze jakis kawek alu wpadał do srodka. Jak podszedł po zaw to nie chodził na ten gar jak wypadł to było ok tylko ze uderzał wtedy w głowice i tłok.
:shock: :shock: :shock: Ty chcesz mnie do zawału doprowadzić <ok> <ok>
A tak na poważnie to teraz jest spokój. Man nadzieje tylko że to nic poważnego.

: 06 paź 2008, 13:49
autor: WOJTEK26
Mam nadzieje że to było tylko przypadkowe a nie takie extremum jak przypadek znajomego ;-)

: 06 paź 2008, 17:12
autor: peter_k
Nie wiem jaka u Ciebie kolego temperatura byla, ale czasami nagly skok temp i rano mozna dziwne dzwieki z pod maski uslyszec gdy ci mrozem przycisnie :)
Mozesz miec za malo oleju i zaworki graja, a czasem dopoki sie nie zagrzeje troszke olej i nie zrobi sie rzadszy bo przy niskiej temperaturze "gestnieje" to tez moga lekko pograc zawory albo cos z kablami wysokiego napiecia i jak masz gdzies przebicie to nie pali na wszystkie gary rowno z tad potem taki klekot i stukot :)
Nie mniej jednak powodzenia w usuwaniu ewentualnej usterki :)

: 06 paź 2008, 19:35
autor: Grzegorzbielsko
kokolino1, witam w klubie :-/ . Mogę napisać że miałem identycznie.
Łzy w oczach i ciśnienie że silnik szlag trafił lecz po 3 odpaleniu i obsłuchiwaniu (wydawało mi się że dochodzi spod pokrywy zaworów) wszystko ucichło i wróciło do normy. Od tego wydarzenia mam na pewno przejechane z 10 000 km i się to nie powtórzyło.
A tak z ciekawości jaki masz filtr oleju, ktoś mi kiedyś powiedział abym unikał "filtrona" mają za mocna sprężynę w zaworze i może dochodzić do sytuacji że w niskich temp zaraz po odpaleniu nie puszcza ciśnienia oleju w obieg.

: 06 paź 2008, 19:39
autor: Darecki3037
tez bym obstawiał winę oleju i filtra oleju.

: 06 paź 2008, 19:55
autor: Kokolino
Grzegorzbielsko, Darecki3037, olej ma przejechane z 5 tys. km filtr oleju ori kolega przywiózł mi z srewisu.
Wieczorkiem odpalałem i narazie wszystko ok i mam nadzieje że tak zostanie.

: 06 paź 2008, 20:07
autor: Darecki3037
jeździsz na mineralnym czy półsyntetyku?

: 06 paź 2008, 20:51
autor: Kokolino
ELF 5W30 Moim zdaniem jeden z najlepszych olejów .

: 06 paź 2008, 20:56
autor: Darecki3037
olej ok, sam jeżdżę na Elfie. No to oby sytuacja z stukaniem się nie powtórzyła. <piwo>