Strona 1 z 1
[80 B3 AAD] jaki płyn chłodniczy ????
: 07 paź 2008, 14:34
autor: ant
Witam, mam pytanie co do płynu chłodniczego w moim audi, wiem że było już dużo postów na ten temat ,jednak na żadnym nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie,. A mianowicie, kupiłem 80-ke kilka dni temu i chciałem dolać płynu chłodniczego, czy mogę dolać dowolny typ czy muszę dowiedzieć się jakim był zalany i dolać tego samego ???
Z góry dzięki,,,, POZDRAWIAM
Używanie wilokrotnie znaków interpunkcyjnych jest niezgodne z regulaminem.
: 07 paź 2008, 14:41
autor: grze
poprostu kupując płyn sprawdź czy jest on mieszalny z innymi. szkoda, że nie wiesz jaki masz zalany bo najlepiej dolewać tego płynu, który jest zalany. pamiętaj, że płyn ma się nadawać do chłodnic aluminiowych
jednak przy zakupie używane auta warto chyba wymienić płyny - poprzedni właściciel nosząc sie z zamiarem sprzedaży samochodu na pewno dawno ich nie wymieniał...
tak na marginesie, to mam wrażenie, że obok znajduje się podobny temat
: 07 paź 2008, 14:59
autor: ant
heh, inny ten temat :mrgreen:
dzięki za pomoc ,biegnę wymienić ten płyn
: 07 paź 2008, 20:59
autor: minon1
A ja bym spuścił przed zimą bo nie wiadomo co zalane i kupił G12+
AMEN.
: 07 paź 2008, 21:34
autor: ant
a mam jeszcze pytanie, ile wchodzi płynu do zbiornika ??
: 07 paź 2008, 21:39
autor: grze
ant pisze:ile wchodzi płynu do zbiornika ??
do układu powinno Ci wejść ok. 6,5 L płynu
ale ile do zbiorniczka, to akurat nie wiem, bo zazwyczaj zalewa się cały układ :mrgreen:
: 08 paź 2008, 22:43
autor: minon1
grze pisze:ant pisze:ile wchodzi płynu do zbiornika ??
do układu powinno Ci wejść ok. 6,5 L płynu
ale ile do zbiorniczka, to akurat nie wiem, bo zazwyczaj zalewa się cały układ :mrgreen:
nie pamiętam ile ale 6,5 to wchodzi chyba do V6
jak kupisz 2 opakowania koncentratu G12+ po 1,5L i uzupełnisz wodą destylowaną to wystarczy
: 08 paź 2008, 23:23
autor: grze
minon1 pisze:grze napisał/a:
ant napisał/a:
ile wchodzi płynu do zbiornika ??
do układu powinno Ci wejść ok. 6,5 L płynu
ale ile do zbiorniczka, to akurat nie wiem, bo zazwyczaj zalewa się cały układ
nie pamiętam ile ale 6,5 to wchodzi chyba do V6
otóż Kolego
minon1 informuję Cię, że pojemnośc układu chłodzenia w ABT i ABK wynosi 7,0L
natomiast w AAD i 3A po 7,2L
i bynajmniej nie są to V6
: 09 paź 2008, 11:08
autor: a.milewski.mm
Ja polecam PETRYGO Orlenowskie, tylko i wyłącznie i wymień cały!!!
: 09 paź 2008, 11:37
autor: grze
a.milewski.mm pisze:Ja polecam PETRYGO
a długo już jeździsz na tym płynie? ja zastanawiam się nad zalaniem Prestone, bo dostałem od kumpla cały 4L
: 09 paź 2008, 11:51
autor: a.milewski.mm
Drugi rok jeżdżę i jestem bardzo zadowolony. Kiedyś też myślałem o Prestone, ale cena jest trochę za duża, jak wlewać na ewentualną dolewkę to ten sam płyn, i dostępność, wszędzie, każdy sklep motoryzacyjny, każda stacja paliw. Zakres temperatur też jest spoko. Przed zmianą, wylej stary, kup wcześniej jakiś specyfik co pomaga w usuwaniu syfu i zalej wg wskazówek na etykiecie. Przelej później wodą, z tego co pamiętam to chyba my gorącą przelewaliśmy ze 2-3-4 razy, żeby syf wypłynął. Później zalej nowy, odpal niunię i poczekaj z 15-20 minut i sprawdź czy wszystko jest ok.
Pozdro
: 09 paź 2008, 12:03
autor: grze
a.milewski.mm pisze:Przed zmianą, wylej stary
dokładnie tak zamierzam zrobic ale najpierw musze kupic waz gomowy, ktory powoli sie konczy a dopiero jak po wymianie węża uklad bedzie ok, to wymiana płynu
a.milewski.mm pisze:Przed zmianą, wylej stary, kup wcześniej jakiś specyfik co pomaga w usuwaniu syfu i zalej wg wskazówek na etykiecie
to troche ryzykowna metoda, bo może wypłukac się nie to, co trzeba i wtedy układ zacznie cieknąc :roll:
a.milewski.mm pisze:Przelej później wodą, z tego co pamiętam to chyba my gorącą przelewaliśmy ze 2-3-4 razy, żeby syf wypłynął
niebardzo rozumiem jak to przelałeś wodą. cały układ pod ciśnieniem? zastanawiałem się nad takim rozwiązaniem ale nie wiem jak do tego podejśc
: 09 paź 2008, 12:24
autor: a.milewski.mm
grze pisze:to trochę ryzykowna metoda, bo może wypłukać się nie to, co trzeba i wtedy układ zacznie cieknąc
ale będziesz miał oczyszczone, a jeżeli chodzi o specyfiki to one usuwają coś jak rdza, wylatuje ceglasto bury syf
A wodę gotowaliśmy i przelewaliśmy, w zbiorniczek wyrównawczy się wlewało np 5-7 litrów i na bieżąco na dole chłodnicy wypływało, żeby ją dobrze przepłukać.
Do tej pory "odpukać" a już są dwa lata, nie ma żadnych przecieków, wszystko w jak najlepszym porządku.
: 09 paź 2008, 15:47
autor: grze
a.milewski.mm pisze:ale będziesz miał oczyszczone, a jeżeli chodzi o specyfiki to one usuwają coś jak rdza, wylatuje ceglasto bury syf
a pamiętasz może nazwę tego specyfiku?
a.milewski.mm pisze:A wodę gotowaliśmy i przelewaliśmy, w zbiorniczek wyrównawczy się wlewało np 5-7 litrów i na bieżąco na dole chłodnicy wypływało, żeby ją dobrze przepłukać.
rozumiem, że to na wyłączonym silniku? ten patent dobry - też zamierzam tak zrobić więc jeśli masz jeszcze jakieś doświadczenia w tej materii, to chętnie poczytam zanim sam się za to wezmę
: 09 paź 2008, 15:54
autor: a.milewski.mm
Właśnie nie pamiętam, ale w sklepie motoryzacyjnym się zapytaj o jakiś środek do oczyszczania chłodnicy porzy zmianie płynu i powinni ci podpowiedzieć, ja raczej używam środków K2, STP itp, żadne "no name" np. STP ma taki środek Radiator Flush
A przelewanie odbywało się juz z tego co dobrze pamiętam na wyłączonym silniku.
Nie ma co się bać, jak masz nieszczelną chłodnicę to i tak będziesz musiał wymienić, a płyn raz na np 4-5 lat całkowicie zmienić to raczej dobrze, bo i pewniejszy jesteś o motor.