Strona 1 z 1
[B3 1.6 PP LPG+PB]Zwiększające się obroty silnika
: 07 paź 2008, 20:42
autor: arneo
Witam wszystkich,
Szukałem podobnego tematu ale to co znalazłem nie daje odpowiedzi na dziwne zachowanie mojego silnika.
Otóż:
- przy rozgrzanym silniku po wciśnięciu sprzęgła drastycznie zwiększają się obroty(nie mam obrotomierza) do chyba maksimum bo aż huczy w kabinie,
- takie zachowanie pojawia się gdy poruszam się po mieście , na trasie nie ma takich sytuacji
czytałem że może to być wina silnika krokowego ale w tej wersji silnika go nie ma, nie ma tez sondy lambda...a może to nastawnik przepustnicy?
Będę wdzięczny za pomoc.
Pozdrawiam
: 07 paź 2008, 21:04
autor: goldi j51
Witaj sondę lambde masz przynajmniej ja mam w tym samym silniku. Jeżeli silnik na biegu jałowym pracuje na wysokich obrotach to moim skromnym zdaniem nastawnik przepustnicy do wymiany.Jednym objawia się to w ten sposób jak jest uszkodzony nastawnik przepustnicy że silnik nie ma wolnych obrotów tak jak u mnie było kiedyś a drugim że chodzi na wysokich obrotach u mnie w tej chwili tęż lekko falują na obrotomierzu skaczą do ponad 1000 obrotów ale myślę że to czujnik temperatury do wymiany sam muszę dojść
: 07 paź 2008, 21:11
autor: arneo
no mnie się też tak wydaje ale przed ewentualnym wymienianiem muszę wiedziećczy to będzie to bo naprawa/wymiana to koszt 160zł na allegro.Bo nie ma szans żeby to sobie samemu zregenerować....a z tym czujnikiem temp. to o co chodzi?
aha...wyczytałem w instr. że czasami wystarczy przeczyścić wszystkie styki wtykowe gdy sa zakłócenia z gaźnikiem 2EE
: 07 paź 2008, 21:30
autor: goldi j51
Nigdy nic nie czyściłem ale można sprawdzić czy nastawnik jest sprawny ale tylko w warsztacie gdzie zajmują się gaznikami .Podłączyli jakieś urządzenie pod bezpieczniki i wyszedł wydruk brak impulsu nastawnika tylko że parę lat temu to płaciłem 400 zł i też na wymianę stary za nowy teraz to taniocha .Według książki niemieszczenie się obrotów biegu jałowego spowodowane jest uszkodzeniem napędu przepustnicy ,czujnika położenia przepustnicy i czujnika temperatury w kolektorze ssącym .Odnośnie tego ostatniego zdania myślałem że bardziej za falowanie obrotów odpowiada czujnik ale ten od płynu chłodnicy a nie ten na kolektorze ssącym będę musiał dojść do tego może czarek coś mi podpowie w tym temacie
: 09 paź 2008, 08:09
autor: Artek
wczoraj dowiedziałem się że może to być również zniszczona "czasem" uszczelka pod gaźnikiem, być może przepuszcza powietrze...
[ Dodano: 2008-11-17, 14:13 ]
znów mnie zaskoczył tym razem w dłuuugim korku w którym stałem około 40min.
sprzęgło I, sprzęgło II...i tak raz po raz....aż w końcu w pewnym momencie dwukrotnie zwiększył samoistnie obroty(wyglądało jakbym chciał sie ścigać na światłach:))....nawwet wciśnięcie gazu do końca nic nie dało bo już było maksimum....
Gdzie nie poczytałem wszyscy z reguły wskazują na gaźnik, nastawnik przepustnicy bądż jakieś małe nieszczelności na przewodach???
czy komuś z Was tak się zdarzało i jaki był powód?
pozdr.
Aha....
w weekend okradziono moja niunię z emblematu i popsuto przy tym grill:(((...może znacie jakieś szroty na trasie do gdańska gdzie można by kupić....
[ Dodano: 2008-11-17, 14:15 ]
zapomniałem dodać..
na trasie z bydgoszczy/torunia do gdańska