Strona 1 z 3

[80 B4 ABT] Po wymianie popychaczy dalej grają zawory jak

: 08 paź 2008, 21:07
autor: domi1978
przed wymianą poprostu wymiana nic nie dała a stukot ten jest już bardzo słyszalny na zimnym silniku.Kiedys znalazłem jakies inne przyczyny na forum takiego stukania ale teraz juz wyszukiwarka nic nie znajduje wiec moze sie powtorze ale prosze o pomoc.
Rano silnik przez jakies 3 min metalicznie stuka potem w miare nagrzewania cichnie i jest ok.
Silnik nie bierze oleju ma nowe popychacze INA i zalany jest olejem 10W/40 Valvoline
Bardzo prosze o pomoc kolegów z forum bo trafia mnie jak go rano palę...

: 08 paź 2008, 21:43
autor: Danek
Podejrzewam, że będziesz musiał przywyknąć :-( . Mam nadzieję, że uda Ci się znaleźć przyczynę bo mi się nie udało przez 3 lata. Może zalej go pełnym syntetykiem 5W40.

: 08 paź 2008, 21:50
autor: Jasiu
Witaj.
Mam ten sam problem!
Stuka 3 lata,zrobiłem 50 tys.km,
Przywykłem!
Jasiu

: 09 paź 2008, 07:00
autor: Darecki3037
gniazda szklanek są już wytarte i nie trzymają odpowiedniego ciśnienia oleju, raczej niewiele da się zrobić. No chyba że ktoś się szarpnie na nową głowicę (nową nową a nie kolejny złom z przebiegiem 300tyś)

: 09 paź 2008, 07:09
autor: jagna
U mnie też grają kilka sekund od odpalenia jak jest zimny, przywykłam już do tego. Często piszą, że ten typ tak ma. Pozdrawiam

Tyle że mi grają kilka minut a to w przełożeniu na trasę

: 09 paź 2008, 20:08
autor: domi1978
daje kilka km a na poczatku słychać w środku kabiny...

: 09 paź 2008, 20:30
autor: Kornel
A jakie masz ciśnienie oleju? Mierzyłeś?

: 09 paź 2008, 20:58
autor: Hołowczyc20
Poprostu ten typ tak ma :mrgreen:

: 09 paź 2008, 21:26
autor: czarekj
KorNoLio pisze:A jakie masz ciśnienie oleju? Mierzyłeś?
W końcu jakaś rozsądna wypowiedź.
Ten typ wcale "tak nie ma". Trzeba sprawdzić ciśnienie oleju. Mam w swoim aucie głowicę co ma "najechane" ponad 400 tys. km i po remoncie z wymianą szklanek chodzi prawidłowo bez żadnego stukania.

: 09 paź 2008, 23:02
autor: robczy87
O tym samym chciałem napisać wymień szklanki :) Powinno być ok :)

: 09 paź 2008, 23:31
autor: Motostacja pl
robczy87 pisze:O tym samym chciałem napisać wymień szklanki :) Powinno być ok :)
Popychacze (szklanki) były już wymieniane.

: 11 paź 2008, 08:44
autor: domi1978
szklanki juz wymienione sa na INA i beznadzieja.Ciśnienia nie mierzyłem ale kontrolka zaraz po uruchomieniu silnika gasnie i na ciepłym i na gorącym,a jakie powinno być ewentualnie prawidlowe cisnienie????????
Druga sprawa to muszę wymienić olej a ktos mi doradził żebym zalał 5W/40 czyli syntetyczny,czy to mi coś da poza rozszczelnieniem silnika.Puki co silnik nie bierze grama półsyntetyku wiec moze spróbować??
Samochód był sprowadzony z Włoch i nikt nie wiedział jakim olejem był zalany ale wszystko chodziło cichutko ale moze dlatego że było lato sam nie wiem.Potem zalałem go 10W/40 i wydaje mi się że od razu słyszłem leciutkie cykanie zaraz po wymianie oleju i uruchomieniu które nasilało się do tej pory a rano teraz to juz jak diesel chodzi.
Panowie może to wina oleju i czy tutaj poprawi sprawę SYNTETYK bo po wymianie szklanek i pełnym nagrzaniu silnik chodzi cicho bez cykania nawet.Ale może to opiszę jeszcze w ten sposób,tak przy 40-50 stopniach slychać stukanie metalu o metal,60-70 stopni cykanie a silnik calkiem sie wycisza dopiero po 80 stopniach,co o tym myslicie.....
Z góry dziękuję za pomoc

: 11 paź 2008, 09:02
autor: Danek
Z tego co mi wiadomo to Kokolino1 mając początek podobnych objawów, jakieś pół roku temu przeszedł z półsyntetyka na syntetyk i teraz ma ciszę pod maską. Właśnie dlatego nieśmiało zasugerowałem zmianę na syntetyk bo ma niższą gęstość na zimnym silniku, dzięki czemu lepiej dociera do wszystkich miejsc, być może lepiej i szybciej wypełnia szklanki. Nie mam pojęcia dlaczego tak się dzieje. Walczyłem z tym 3 lata, 3 razy zwalałem głowicę (ostatnio z CzarkiemJ), wymieniłem praktycznie pół silnika i... jedna wielka kicha, jak stukało tak stuka. Bałem się trochę (podobnie jak Ty) zalać go pełnym syntetykiem i tak jeżdżę już 3 lata (na półsyntetyku). Natomiast zaraz po kupnie zalałem go mineralnym Elfem jednak stuk był jeszcze gorszy, więc szybko zmieniłem na półsyntetyk. Jak na razie poza stukiem nic się nie dzieje. Ciśnienie oleju ok. sprężanie ok. Prawidłowe ciśnienie oleju na jałowym biegu to minimum 0,3 bara, a na wysokich (powyżej 2000) minimum to 2 bary.


Przy okazji, nie używaj proszę wielokrotnie znaków zapytania, wykrzykników itp. To niezgodne z Regulaminem, wystarczy jeden.

: 11 paź 2008, 09:06
autor: grze
domi1978, ja mam w swoim zalany olej mineralny shell 15w-50 i u mnie szklanki nie stukaja. wiec to chyba nie jest wina oleju :roll: ewentualnie możesz się pokusic o sprawdzenie ciśnienia oleju

: 11 paź 2008, 11:01
autor: widmo
takze obstawiam na gniazda szklanek.

sam je wymieniałeś czy ktoś inny to robił ?

jeśli gniazda szklanek w głowicy są dobre to nowa szklanka powinna wejść w to gniazdo dosyć ciasno (nic na siłe tylko ją wkładasz palcami)

a w jakim stanie były krzywki na włku rozrządu ?