Strona 1 z 2
[coupe b4 2.0] wymiana silnika
: 11 paź 2008, 11:47
autor: kolek
Witam! niestety jestem zmuszony do wymiany silnika w moim malenstwie..chcialem sie zapytac czy na miejsce starego 2.0 115km 4cylindry moge wzrucic 2.0 16V ? oczywiscie bez zadnych przejsciowek.
pytanie2 : ;] czy moze wrzucic silnik ktory mial automatyczna skrzynie?
: 11 paź 2008, 11:57
autor: widmo
AD1
jesli dobrze rozumiem w tej chwili masz 2.0 ABK 115KM a chcesz wrzuciś 2.0 6A 137KM lub 2.0 ACE 140KM
i raczej bez przeróbek ten silnik nie podejdzie, tzn mam na mysli przeróbke instalacji elektrycznej, sterowania, zasilania paliwem
AD2
Silnik który był z automatem nie rózni sie niczym od tego co był z manualem
: 11 paź 2008, 15:12
autor: shellah
A tak na marginesie czemu go zmieniasz :?:
: 11 paź 2008, 21:23
autor: kolek
silnik chodzi strasznie nie rowno, zdarza sie ze przy zrzuceniu na luz podczas jazdy gasnie! mechanik sprawdzil cisnienie na cylindrach i na trzech jest 4-5 atmosfer..
tak naprawde silnik chodzi na jednym cylindrze. przy przyspieszaniu slychac metaliczny stukot.. jeden mechanik powiedzial ze to klapka od przepustnicy , a inny zaprzeczyl... a jeszcze inny posluchal i stwierdzil ze silnik moze nierowno chodzi bo kolektor jest zapchany bo spalinami troche smierdzi...ogolnie to pomocy nie widze z nikat, myslalem o remoncie jednak ze wzgledow ekonomicznych($$$) musze kupic inny silnik. samochod duzo jezdzil na gazie, mozna powiedziec ze benzyne dostawal jak sie gaz konczyl...
prosze powiedzcie jak moge sprawdzic silnik przed zakupem zeby nie kupic trupa?! na co zwracac uwage? najlepiej by bylo zabrac kogos kto sie zna :] jednak nie wiem czy kogos takiego znajde.
ciagle sie waham czy zmieniac czy probowac remontowac...:[ jak kupno to zastanawiam sie nad tym:
http://moto.allegro.pl/item448082931_au ... aliwa.html
: 12 paź 2008, 17:55
autor: shellah
Z twojej wypowiedzi wynika że ogólnie lipa :-o
Jeśli chodzi o silnik to musiałbyś kupywać z sprawdzonego źródła a nie od pierwszej lepszej osoby-mieć pełną dokumentację.
Ale zawsze można doprowadzić poprzedni silnik do ładu samemu z podstawową wiedzą w zimowe wieczory
: 13 paź 2008, 00:19
autor: kolek
hmm z moja wiedza to musialy by to byc dluuuuuugie wieczory :]
mam jeden silnik na oku, pojade sprawdze jakie ma cisnienie na cylindrach i czy nic nie puka stuka.
a ogolnie to silnik calkiem zdechl... jechalem wrzucilem na luz..padl i juz nie powstal.
: 13 paź 2008, 07:50
autor: benek77
Jeżeli przy zmianie silnika kierujesz się względami ekonomicznymi, to najekonomiczniej będzie wstawić taki silnik jaki sziedzi w aucie, bo szybciej znajdziesz zadbane ABK niż 6A/ACE.
: 13 paź 2008, 10:43
autor: shellah
benek77 pisze:Jeżeli przy zmianie silnika kierujesz się względami ekonomicznymi, to najekonomiczniej będzie wstawić taki silnik jaki sziedzi w aucie, bo szybciej znajdziesz zadbane ABK niż 6A/ACE.
Popieram ABK są jednymi z lepszych <ok>
: 13 paź 2008, 10:50
autor: jagna
shellah pisze:Popieram ABK są jednymi z lepszych
dokładnie wiem to z własnego doświadczenia :lol:
: 13 paź 2008, 11:14
autor: widmo
jak bedziesz sprawdzal silnik, i gdy bedzie juz wyciągniety to zobacz czy silnik ma luz poosiowy na wale.
sprawdzasz to od strony kola zamachowego
dowiedz sie tez o kilometraż silnika, jaki był w nim olej i czy było lpg
jak bedziesz mial silnik na wierzchu to przed włożeniem polecam wypłukać układ chłodzenia czysta bierzącą wodą.
jesli silnik jest w autku i jeszcze działa normalnie to jesli to mozliwe sprawdź auto VAGiem, ułatwi ci to ewentualnie późniejsze naprawy/regulacje
po przekładce polecam zmienić kpl rozrządu i pompe wody
do tego filtry, oleje i płyn chłodzący
wtedy bedzie pewność ze wszystko gra
a co silnika ABK to powiem ze zdania bedą chyba podzielone.
jedni powiedzą ze jest super i nic sie w nim nie psuje
a drugim bedzie szwankował co chwile
: 15 paź 2008, 18:51
autor: kolek
wiem ze wizualnie to ciezko cos powiedziec ale moze wasze profesjonalne oko cos wykryje:]
zastanawiam sie nad jednym z tych..
http://moto.allegro.pl/item453787532_si ... tanio.html
http://moto.allegro.pl/item458336313_si ... rysku.html
http://moto.allegro.pl/item452816216_au ... ealny.html
zastanawiam sie najpowazniej nad pierwszym(automat) bo tak po chlopsku myslac to chyba silnik taki powinien byc najmniej"zajechany". Moj mechanik mowil ze pasuje do manuala. chyba sie nie myli?;]
: 15 paź 2008, 20:11
autor: kilerek 23
najmniej zajechany to takie względne powiedzenie ale za to cały czas praktycznie pracował na wyższych obrotach niż to bywa w normalnie eksploatowanym manualu...
a tak na marginesie to najlepiej wygląda chyba ten ostatni , ale to tylko moje zdanie...
A do manuala ten pierwszy oczywiście że będzie pasował tak jak te pozostałe...
Pozdrawiam .
: 16 paź 2008, 09:44
autor: widmo
wg mnie druga i trzecia oferta jest ok
ale to tylko ocena subiektywna po opisie i zdjęciach i kalkulacjach finansowych.
silnik od automata te moze byc zjechany jak i ten od manuala.
na to nie ma zasady.
przy automacie jest to, że silnik pracował w mniej wiecej stałym zakresie obrotów (zmiany biegów) ale tez zalezy ilo biegowy automat był z nim sprzęgniety.
jak 3 biegowy to kicha jak 4 biegowy to jest ok
jesli chcesz popytam u siebie wśród tych co sprzedają części to się dowiem ile za taki ABK w dobrym stanie, nie jeżdzony na LPG z możliwie małym przebiegiem, nie katowany itp
PS
silnik z automata pasuje do manuala i odwrotnie.
: 16 paź 2008, 22:18
autor: Danio BB
Przy montażu silnika z automata pamiętać trzeba o łożysku igiełkowym w wale korbowym (podpierającym/prowadzącym wałek sprzęgłowy) Małe, tanie łożysko a w przypadku zapomnienia kłopot spory.(sprzęgło zalane olejem,zdejmowanie skrzyni).
: 16 paź 2008, 23:47
autor: k44761
Wracając do meritum sprawy, nie włożysz 6A/ACE na miejsce po ABK "plug and play". Masz do przełożenia całą wiązkę, komputer, większość czujników jest inna.
Nie zagłębiając się w wywody natury ekonomicznej, ja na Twoim miejscu oddał bym silnik do remontu. Jeśli nawet wyjdzie nieco drożej niż przekładka - przynajmniej wiesz czym jeździsz. Kupno używanego silnika kończy się niejednokrotnie i tak remontem tego "nowego".
Co do wskazówek, jeśli silnik jest jeszcze w aucie, sprawdź ciśnienie sprężania, podepnij się VAGiem, sprawdź kolor świec zapłonowych, sprawdź czy nie ma większych wycieków oleju, sprawdź płyn chłodniczy czy nie jest brunatny, czy nie ma w nim oleju, po odpaleniu sprawdź czy nie wywala spalin zbiorniczkiem wyrównawczym, sprawdź czy nadmiernie nie prycha z wydechu (nieszczelne zawory), sprawdź czy w oleju nie ma opiłków i czy olej jest w miarę klarowny.
Danio BB,
Przy montażu silnika z automata pamiętać trzeba o łożysku igiełkowym w wale korbowym (podpierającym/prowadzącym wałek sprzęgłowy) Małe, tanie łożysko a w przypadku zapomnienia kłopot spory.(sprzęgło zalane olejem,zdejmowanie skrzyni).
Dokładnie tak, ale tutaj lepiej wymienić przy okazji sprzęgło na nowe. Poza tym łożysko wyciskowe, bo mniemam że o nim piszesz nie wpływa na to, że sprzęgło zalewa się olejem. Za to odpowiada uszczelniacz, który de facto lepiej od razu wymienić na nowy (koszt chyba ~ 20pln).