Strona 1 z 2
[80 B3 1.8 PM] Duze zuzycie paliwa
: 14 paź 2008, 18:00
autor: Sabek80
Witam wszystkich.Mam problem z autkiem audi 80 b3.Samochod pali 15l na 100 km.Kiedy zapale rano i chodzi na wolnych obrotach 1000 obr.min jest ok,jak dodam gazu do okolo 2000 tysiecy samochod zaczyna nie rowno pracowac ,jak puszcze gaz chodzi normalnie.Przepraszam za pisownie ale nie mam zainstalowanych polskich znakow.
: 14 paź 2008, 18:06
autor: Kornel
Zaraz i tak dostaniesz od moda za nie prawidłowe nazwanie tematu.
Przyczyn może być bardzo dużo, masz LPG :?:
Trzeba sprawdzić sondę czy nie padła przypadkiem i nie kłamie, nie śmierdzi benzyną albo nie przykopca delikatnie na czarno :?:
: 14 paź 2008, 18:16
autor: Sabek80
KorNoLio pisze:Zaraz i tak dostaniesz od moda za nie prawidłowe nazwanie tematu.
Przyczyn może być bardzo dużo, masz LPG :?:
Trzeba sprawdzić sondę czy nie padła przypadkiem i nie kłamie, nie śmierdzi benzyną albo nie przykopca delikatnie na czarno :?:
[ Dodano: 2008-10-14, 18:23 ]
Nie mam LPG.Sonde wymienilem na nowa.Troche czuc paliwem a rura jest czarna.
[ Dodano: 2008-10-14, 18:30 ]
Mialem kody na czujnik temperatury plynu,caly czas jest kod ubogie spaliny.
: 14 paź 2008, 18:46
autor: Kornel
Ubogie, to dziwne, rurka będzie przykopcona na czarno przy bogatej mieszance. Sonda działa poprawnie wogóle, sprawdzałeś ją, napięcie do grzałki dochodzi :?:
: 14 paź 2008, 18:53
autor: Sabek80
Sprawdzalem jest ok.
: 14 paź 2008, 18:55
autor: JARASACKI
a jakie napiecie dochodzi tam jak piszesz ze ok
: 14 paź 2008, 18:59
autor: Sabek80
Jak wykasuje wszystkie kody jest ok ,po przejechaniu dzieja sie cuda na kiju ,wyskakuja kody na czujnik plynu,ubogie spalanie,zle polozenie przepustnicy,defekt sterownika.
: 14 paź 2008, 19:27
autor: Danek
Myślę, że to jednak sonda albo uszkodzenie wejścia sondy w ECU. Błąd ubogiej mieszanki powoduje, że jest ona wzbogacana i stąd czarna, okopcona rura. Ponieważ sonda lub ECU nie otrzymuje sygnału, że mieszanka jest już odpowiednia to wzbogaca ją dalej aż w końcu rejestruje błąd. Sprawdź jeszcze raz dokładnie sondę.
Błąd czujnika temp. płynu może powodować, że silnik cały czas pracuje na "ssaniu" co też podnosi spalanie. Błąd położenia przepustnicy z kolei to może być problem z TPS-em (np. wytarte ścieżki).
: 14 paź 2008, 19:37
autor: Sabek80
A mozesz mi podpowiedziec jak prosto sprawdzic sonde.Bo wlozylem nowa.
: 14 paź 2008, 19:44
autor: JARASACKI
Sabek80 pisze:Sprawdzalem jest ok.
pisales ze jest ok ?????????
: 14 paź 2008, 19:46
autor: Danek
Prosto się nie da
. Przede wszystkim do jej sprawdzenia na 100% trzeba mieć oscyloskop, sam miernik albo tester sondy nie wystarczy, jednak możesz sprawdzić miernikiem czy na czarnym kabelku pojawia się oscylujące napięcie 0-1V . Dobrze by było sprawdzić czy to samo napięcie pojawia się na wejściu sondy do ECU, albo przynajmniej sprawdzić ciągłość przewodów. Aby na pewno dobrze ją podpiąłeś?
: 14 paź 2008, 20:11
autor: Sabek80
Nie moglem sie pomylic bo sonda ma jeden kabel.A wartosc sprawdzalem miernikiem na cieplym silniku tzn.sonda podpieta normalnie do przewodu a ja w piolem sie do niej do czarnego przewodu i otrzymalem 0.9-1.2v
: 14 paź 2008, 20:28
autor: Danek
Sabek80 chodziło mi o to czy podpiąłeś ten kabelek tak, że na pewno jest on podpięty do ECU, może gdzieś jest przerwany, może wtyczka nie kontaktuje itp. itd. Napięcie masz zdecydowanie za wysokie. Sonda nie jest w stanie wygenerować napięcia wyższego niż 1V . Tak więc coś jest nie tak.
: 15 paź 2008, 08:21
autor: Sabek80
Powiedz mi czy to moze byc spowodowane katalizatorem.Bo rano jak nie moglem ruszyc to odpinalem sonde i bylo duzo lepiej,natomiast jak autko stoi w ogrzewanym miejscu to sie duzo lepiej zachowuje tzn.nie ma przerywania przy 2000 obr. ale podczas jazdy gby dochodzi do 3000 zaczyna go dusic lekko odejme gaz i z powrotem dodam gazu to zaczyna jechac.
: 15 paź 2008, 08:49
autor: Danek
Nie sądzę by katalizator miał coś do tego.