Strona 1 z 1

[80 B4 2.0 ABK] problem z odpalaniem

: 16 paź 2008, 12:40
autor: dudek1718
witam posiadam audi b4 od niedawna i mam problemy z odpaleniem to znaczy:
-zapala pare razy bez problemu i w koncu gdy chce go ponownie uruchomic rozrusznik tak jak by wogole nie reagowal,po przekreceniu kluczyka slychac pompke paliwa i tyle a zpychu pali bezproblemu byl u mechanika przeczyszczany wymieniono w nim bendiksy i dalej to samo palai pali az wkocu cos mu odbija i niechce wymienialem akumulator co pomoglo na kolejne moze 5,6 odpalen.

pozdrwiam

styki sa ok szczotki tesz raczej sie niewieszaja bo mechanik go skladal ze 3 razy i to samo pali wkoncu niechce postoi nieraz i znow zapali

Kolego uzywaj szukajki było juz

: 16 paź 2008, 12:53
autor: Grzegorzbielsko
Wizyta u elektromechanika.
Musi ci po pierwsze sprawdzić w momencie tej awarii czy po przekręceniu kluczyka idzie prąd na cewkę rozrusznika.
Jeśli tak to "padły" bądź zawieszają się szczotki lub zaśniedziały jest styk +.
Jeśli nie to do sprawdzenia kabel, kostka, stacyjka.

: 16 paź 2008, 21:46
autor: kojtek
być może tulejki mają za duży luz i gdy długo kręcisz rozrusznikiem to się nagrzewają i zaciskają wirnik.Jak ostygnie znów jest dobrze.

: 17 paź 2008, 17:03
autor: dudek1718
wlasnie niema roznicy mechanik powiedzial zeby wymienic rozrusznik ale sa droge :-/ ponoc sa rozwalone tulejki i szczotki jak myslicie po wymianie ich bedzie ok??

: 17 paź 2008, 17:43
autor: punk
Wyjmij starer i sprawdź czy kręci podłączając go do akumulatora i zwierając styk od stacyjki do +. Jeżeli jest ok, to szukałbym w samej stacyjce, lub przewodzie (cienki) do startera.

: 17 paź 2008, 19:13
autor: kilerek 23
a czy w chwili wystąpienia problemu słychać rozrusznik ? czy kompletna cisza bez najmniejszego dźwięku ? gdyby były rozwalone tulejki i szczotki naraz to raczej miałbys większe problemy z tym rozruchem.. a nie lepiej wymienić tulejki i szczotki jeżeli są napewno zużyte? mysle że to byłby mniejszy koszt niż wymiana całego rozrusznika... Pozdrawiam .

: 18 paź 2008, 00:04
autor: Danio BB
Tak jak pisze Grzegorzbielsko, wymień kostkę stacyjki. (możesz zrobić prosty test: podciągnij kawałek przewodu od styku cewki elektromagnesu w kierunku akumulatora i jak nie odpali ze stacyjki to przyłóż ten kabel do klemy plusowej, jeżeli wtedy zastartuje to wiesz że rozrusznik jest ok. Kabel oczywiście podłącz na rozruszniku razem z oryginalnym i zabezpieczaj jego wolną końcówkę bo na niej będzie prąd podczas działania rozrusznika. Aha i nie zapomnij o ręcznym i luzie w czasie testów... ;-) )

: 21 paź 2008, 07:44
autor: dudek1718
dzieki za rady wymienilem go na nowy ale problem polegal glownie w masie z karoseri na silnik;)pozdrawiam