Strona 1 z 1
[Audi 80 2.0 ABK LPG] Strasznie głośny, szarpanie silnika?
: 17 paź 2008, 18:44
autor: krisiun1
Witam
Ostatnio silnik stał się dużo głośniejszy niż zwykle nawet moi pasażerowie skarżą się na nadmiar hałasu, tłumik środkowy i końcowy wymienione na nowe, myślę jeszcze nad uszczelką kolektora wydechowego ale zanim zacznę rozbiórkę wolałbym spytać fachowców.Katalizator w porządku ostatnio na analizatorze spalin facet pytał ile mój silnik ma przejechane ze zdziwienia.
Pozdrawiam
: 17 paź 2008, 19:20
autor: cobra
Uszkodzenie uszczelki kolektora sprawiałoby wrażenie cykania, głównie na zimnym silniku.
Co znaczy głośniejszy? Może silnik zaczął niejako "twardziej" pracować? Czy na zewnątrz auta różnica jest zauważalna?
: 17 paź 2008, 19:23
autor: krisiun1
Tak na zewnątrz auta różnica jest zauważalna, słychać też cykanie na zimnym silniku.Ma teżobjawy zalewania tzn. muli po wciśnięciu gazu reaguje z opóźnieniem, wcześniej tego nie było.
: 17 paź 2008, 21:04
autor: ciaho
Witam
Po kupnie auta mialem identyczne objawy okazalo sie ze to czujnik dajacy sygnal do ecu, po wymianie i regulacji chodzi jak zloto.
Dopiero sie ucze co i jak, czy przy slabej uszczelce kolektora spaliny nie przedostaja sie do srodka ? Jakis czas temu mialem problem z uszczelkami na wkladkach w ktorych sa wtryski.
Silnik strasznie telepal az poduszka sie rozleciala (wiadomo TOPszit) z wydechu prychalo, poo wymianie wszystko wrocilo do normy. koszt 22pln w ASO. Przy okazji sobie sprawdz stan uszczelek, moje ze starosci rozlecialy sie przy zmianie.
Chyba ze sie myle co diagnozy i calej reszty to prosze o poprawienie <ok>
: 17 paź 2008, 21:32
autor: Duch
Sprawdź ustawienie paska rozrządu
mogł się przestawi może na tyle powoduje takie hałasowanie i te objawy co nsapiłeś.Kiedyś tak ustawiłem pasek że silnik chodzil jak kombajn
: 17 paź 2008, 23:28
autor: cobra
cykanie (niemetaliczne) na zimnym silniku szczególnie przy dodawaniu gazu może świadczyć o rozwalonej uszczelce kolektora wydechowego, posłuchaj skąd to dokładnie dobiega
SZARPIE NA WOLNYCH OBROTACH
: 06 lis 2008, 14:25
autor: greegwhite
Witam.Mam maly problem.Ostatnio zaczelo sie dziac cos dziwnego z moim autem.Nie dosc ze nie chcial palic to w dodatku przy ruszaniu strasznie szarpie samochodem ale tylko do pewnych obrotow ok 2tys-2.3tys.a potem jedzie,najgorzej na 1-ym i 2gim biegu.Nie wiem co sie dzieje.Wymienilem cala kopulke z tym srodkowym palcem.szarpanie nie ustalo,myslelem ze poprostu slaba iskre daje i sie dlawi.Zawsze ruszalem bez dodawania gazu a teraz musze ostro dodac gazu zevby ruszyc.Co do palenia to mialem dziwne rzeczy.Przychodzilem rano i krecilem az do rozladowania akumulatora i nic...po przyjsciu do auta po kilku godzinach auto plilo na dotyk <osohozi> szukalem wszedzie przyczyny gdy pewnego razu rano przyszlo mi znowu odpalic auto i mialem ten sam problem,ale odczepilem czujnik temperatury ten przy wlocie do silnika (niebieski) i silnik odpalil,po chwili wahaly mu sie obroty po zalozeniu wtyczki na czujnik silnik zaczal pracowac rowno.Myslelem ze to czujnik kupilem nowy 42zł(zamiennik) i dalej to samo.Nie wiem zobaczymy teraz po wymianie kopolki zaplonowej z palcem.
PODSUMOWYWUJAC........ MAM PROBLEM Z SZARPANIEM SILNIKA PRZY RUSZANIU Z PIERWSZEGO BIEGU,chcialbym to zlikwidowac.POMOCY CO ROBIC?????????? <buu> <buu> <buu> <buu>
Kolego stosuj sie do regulaminu, uzywaj kropek i przecinków i zdanie zaczyna sie z dużej litery. Nie pisz cały czas z dużej litery.
: 06 lis 2008, 14:33
autor: WOJTEK26
Do sprawdzenia ciśnienie paliwa, wtryskiwacz rozruchowy, przekaźnik nr.30, i sprawdź ustawienie rozrządu z kontem zapłonu.
: 08 lis 2008, 19:06
autor: adi74
Według mnie może to być czujnik położenia przeustnicy. Miałem podobny problem przy ok. 2tyś. obrotów szarpało na każdym biegu
Zmieniłem czujnik, a problem znikł :mrgreen: (Używka 50 złotych :lol:)