Strona 1 z 1

[80 b-4 ABK 2,0] zmiana paliwa

: 25 paź 2008, 16:10
autor: madzian
Witam wszystkich!!!

Mam takie pytanie ponieważ mam chęć zmienić pb 95 na vervę tylko słyszałem, że czasami trzeba coś przestawiać w silniku. I Czy będzie czuć różnicę w przyśpieszeniu po takiej zmianie??

_uwaga

: 25 paź 2008, 16:26
autor: punk
Nie

: 25 paź 2008, 19:00
autor: benek77
Poczujesz różnicę w portfelu, nic więcej.

: 25 paź 2008, 20:02
autor: grze
madzian, chyba większą różnicę poczujesz jak zmienisz filtr powietrza na nowy niż przy zmianie benzyny 95 na 98. poza tym temat paliw był już poruszany na forum. wystarczy użyc szukajki.

: 26 paź 2008, 07:32
autor: czarekj
Przy przejściu na inny rodzaj paliwa w silniku ABK nie trzeba przestawiać zapłonu. Sterownik silnika robi to automatycznie - na podstawie sygnału z czujnika spalania stukowego.

: 26 paź 2008, 10:17
autor: Mast26
Madzian daj sobie spokoj,sam kilka razy zalalem pelny bak 98 z bp(ultima czy cos) i niema naprawde zadnej roznicy poza kilkunastoma gr na litrze ;-)

: 26 paź 2008, 10:53
autor: madzian
Dzięki za info w takim razie zostaję przy 95

: 26 paź 2008, 11:15
autor: coffee8
Podobno 98 czyści różne podzespoły układu paliwowego, że niby wtryski itd. Ale to samo osiągnąć można zalewając do pełnego zbiornika jakiś dodatek do paliwa, który zrobi dokładnie to samo. Co do mocy, to wypowiem się, że jest to legenda, przynajmniej przy tym silniku. Lej paliwko na dobrej stacji i będzie gicio!

: 27 paź 2008, 21:30
autor: tomek1982
bądz mądry i lej dobrej jakości paliwo wybierałem sie w podróż z pod Warszawy do Rabki Zdrój po syna ktorego odbierałem tak więc zalałem dzień wcześniej na stacji shell paliwko 100 oktanowe shell V power racing i co wyszło ,a to że 3/4 drogi mi szarpał silnikiem okazało sie ze było słabej jakości paliwo tak więc nie jest łatwe znaleść dobre paliwo.na stacji neste paliwo u mnie jest ok verva itp tez ok tylko ten SHELL cholerny

: 27 paź 2008, 22:06
autor: d3lta
Koleżanki i koledzy...
O mocy uzyskiwanej przez samochód decyduje wartość opałowa benzyny.
Natomast liczba oktanowa to jest wskaźnik porównawczy określający odporność na stuk, ważne jest żeby nie tankować paliwa o niższej LO niż przewiduje producent. Do 80 leje się Pb 95 i już.
Dla pszykładu gaz LPG ma coś około 107 oktan ale za to ma wartość opałową niższą i dlatego trzeba go spalać więcej żeby uzyskać tą samą moc.
Do tego jeszcze dodam że liczba oktanowa 95 znaczy że paliwo to ma taką odporność na stuk jak mieszanka 95% izo-oktanu i 5% n-heptanu spalane w silniku porównawczym :)
A i jeszcze co mi się przypomniało: Pb 95 od Pb 98 i tych innych v-powerów różni się zawartością związków ołowiu i spirytusu (te 'lepsiejsze' mają więcej).
Pozdrówka, all heil the LPG.

: 28 paź 2008, 15:58
autor: punk
d3lta pisze:Koleżanki i koledzy...
O mocy uzyskiwanej przez samochód decyduje wartość opałowa benzyny.
Natomast liczba oktanowa to jest wskaźnik porównawczy określający odporność na stuk, ważne jest żeby nie tankować paliwa o niższej LO niż przewiduje producent. Do 80 leje się Pb 95 i już.
Dla pszykładu gaz LPG ma coś około 107 oktan ale za to ma wartość opałową niższą i dlatego trzeba go spalać więcej żeby uzyskać tą samą moc.
Do tego jeszcze dodam że liczba oktanowa 95 znaczy że paliwo to ma taką odporność na stuk jak mieszanka 95% izo-oktanu i 5% n-heptanu spalane w silniku porównawczym :)
A i jeszcze co mi się przypomniało: Pb 95 od Pb 98 i tych innych v-powerów różni się zawartością związków ołowiu i spirytusu (te 'lepsiejsze' mają więcej).
Pozdrówka, all heil the LPG.
Dokładnie tak! Tylko, że nie ołowiu, a manganu lub żelaza

: 28 paź 2008, 17:47
autor: d3lta
punk pisze:Dokładnie tak! Tylko, że nie ołowiu, a manganu lub żelaza
A jednak ołowiu... Wciąż podstawowym procesem produkcji etyliny samochodowej jest tzw. etylizacja czyli dodawanie tego i owego związanego z ołowiem. Przekreślone Pb znaczy że oprócz standardowego czteroetylku ołowiu stosuje się jeszcze inne silnie trujące i toksyczne węglowodory aromatyczne :)

: 28 paź 2008, 18:47
autor: punk
Zdecydowanie nie stosuje się obecnie organicznych związków ołowiu. Głównie ze względu na zatrucie katalizatora

: 29 paź 2008, 01:54
autor: widmo
różnica 3 oktanów jest naprawdę znikoma. nie poczujesz zbytniej róznicy.
poza iloscią jaką zatankujesz i rachunkiem w kasie
95okt jest bardziej wybuchowa
98okt mniej wybuchowa ale ma wyższą temp spalania jedynie mozna dobrze podsmażyć głowicę i gniazda zaworowe

jak chcesz poczuć róznicę załatw sobie Kerozynę (paliwo lotnicze 120 okt)
ja kiedys zalałem tym starego poczciwego komara
ubaw był po pachy :mrgreen: 8-) :-D :-) ale 10 min jazdy i sie silnik rozleciał :-/

co do produktów typu STP formuła do wtryskiwaczy (PB lub ON) to podchodzę sceptycznie więcej to szkody narobi niż pożytku
poczytaj co zawieraja te preparaty :arrow: BEZWONNA KEROZYNA czyli paliwo lotnicze
reszty nie musze mówić.