Strona 1 z 2

[1,6 RN B3] Niedogrzany silnik

: 30 paź 2008, 22:02
autor: spaykee
Witam, czytałem na forum temat o termostacie - ale nie uzyskałem wyczerpującej odpowiedzi co do mojego problemu. Otóż przy temperaturach jakie aktualnie panują [5-10"C] wskaźnik temperatury silnika pokazuje temperaturę w okolicach 80"C przy włączonym ogrzewaniu na max, a przy wyłączonym ogrzewaniu temperatura jest jak na załączonym "obrazku":
ObrazekObrazek
Temperatura taka utrzymuje się nawet po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów na trasie. W mieście temperatura zwykle jest wyższa, jednak nie w moim przypadku - pokazuje tyle ile na zdjęciu i nie dochodzi do 90"C.
A teraz kilka moich pytań:
- Czy to jest spowodowane niższymi niż latem temperaturami powietrza a co za tym idzie zbyt dobrym chłodzeniem silnika?
- Czy spalanie jest większe przez to, że silnik jest niedogrzany [ssanie mam ręczne]?
- Co zrobić aby temp była "tak jak pan Bóg przykazał" 87-90 "C?
Z góry dziękuję za pomoc.

: 30 paź 2008, 23:48
autor: Motostacja pl
spaykee pisze:Co zrobić aby temp była "tak jak pan Bóg przykazał" 87-90 "C?
Wymienić termostat na takie który otwiera przy 87C? Jeśli termostat będzie dobry, układ odpowietrzony to nie ma bata, musi trzymać taką temperaturę jaką powinien. Chyba że wskaźnik kłamie.

: 31 paź 2008, 10:25
autor: pacza
A ile masz na swojej skali, jak odpala się wentylator?
Grzebałeś coś ostatnio przy zegarach?

: 31 paź 2008, 16:13
autor: spaykee
pacza pisze:Grzebałeś coś ostatnio przy zegarach?
Elektryk mieszał jak naprawiał mi rozrusznik - bo nie było kontrolki ładowania i znalazł zimny lut.
A ile masz na swojej skali, jak odpala się wentylator?
Powyżej 90"C włącza się wentylator.
Labiel pisze:Chyba że wskaźnik kłamie.
Przez ostatni rok nie kłamał.
Labiel pisze:Wymienić termostat na takie który otwiera przy 87C? Jeśli termostat będzie dobry, układ odpowietrzony to nie ma bata, musi trzymać taką temperaturę jaką powinien.
Nie miałem z nim dotychczas żadnych problemów. Znajomy miał podobny problem - wymienił termostat i mówi, że jest ok.

Może coś złego się stać jeśli będę tak jeździł?

: 31 paź 2008, 16:16
autor: punk
Sprawdź termometrem włożonym do zbiornika wyrównawczego i porównaj ze wskaźnikiem.

Przy okazji pozdrawiam :-)

: 31 paź 2008, 16:18
autor: spaykee
punk, cześć. :mrgreen: Tylko skąd ja wynajdę termometr który mierzy temp nawet do 100"C <hm Popytam na uczelni może wykładowca od mechaniki gruntów będzie miał.

: 31 paź 2008, 16:20
autor: punk
Wpadaj do nas na piwo. Ja mam taki termometr!

: 31 paź 2008, 16:21
autor: spaykee
punk, Mogę w next week? :mrgreen:

: 31 paź 2008, 16:21
autor: punk
Zapraszam

: 31 paź 2008, 16:22
autor: spaykee
Jak coś to Twój numer mam, będę dzwonić. :mrgreen:

: 31 paź 2008, 16:22
autor: dexx
punk pisze:Sprawdź termometrem włożonym do zbiornika wyrównawczego i porównaj ze wskaźnikiem.
Hmm wynik pomiaru chyba nie będzie zbyt wiarygodny, ciecz chłodząca nie przepływa przez zbiornik tylko może się delikatnie miesza (zbiorniczek z chłodnicą) :-?

[ Dodano: 2008-10-31, 16:23 ]
O k...urde ale juz napisaliscie <ok>

: 31 paź 2008, 16:24
autor: punk
dexx pisze:Hmm wynik pomiaru chyba nie będzie zbyt wiarygodny, ciecz chłodząca nie przepływa przez zbiornik tylko może się delikatnie miesza (zbiorniczek z chłodnicą)
Wynik pomiaru będzie się różnił o 2-3 stopnie. Wielokrotnie tak sprawdzałem i jest to wiarygodne.

: 31 paź 2008, 16:29
autor: dexx
Ahm chyba że tak, szczerze mówiąc nie spodziewałem sie tego po niepozornym zbiorniczku <ok> pozdro aaaallllllll <ok>

: 31 paź 2008, 16:30
autor: spaykee
dexx, Płyn chłodniczy przepływa przez zbiorniczek wyrównawczy. Dlatego zawsze na nakrętce od zbiorniczka jest ostrzeżenie, żeby nie otwierać podczas pracy [różnica ciśnień] i zaraz po pracy silnika.

: 31 paź 2008, 16:37
autor: dexx
ahaaa :idea: no już czaje <ok>