Strona 1 z 3

[80 B4 2.0 ABT] Jak zimny nie chce palic

: 01 lis 2008, 19:34
autor: olga
[80 B4 2.0 ABT] witam mam problem z odpalaniem auta jak jest zimny.Na pycha od razu pali i jak jest ciepły to nie mam problemu z odpalaniem a jak postoi z dwa dni to nie chce odpalic.co to moze byc?wymienialem kable wysokiego napiecia i swiece.[/b]

: 01 lis 2008, 19:41
autor: shellah
czujnik temperatury?

: 01 lis 2008, 21:29
autor: maniekmac
może akumulator masz minimalnie za słaby i brak mu tego pierwszego uderzenia do rozruchu a później już ma łatwiej?

: 02 lis 2008, 09:05
autor: olga
akumulator dobrze kreci

[ Dodano: 2008-11-02, 10:00 ]
a co ma z tym wspólnego czujnik temperatury?

[ Dodano: 2008-11-02, 10:01 ]
a co ma z tym wsoplnego czujnik temperatury?

: 02 lis 2008, 11:27
autor: Darecki3037
niebieski czujnik temperatury podaje sygnał do ECU że silnik jest zimny i należy mu dać "ssanie"

: 02 lis 2008, 12:09
autor: widmo
olga pisze:a co ma z tym wspólnego czujnik temperatury?
Darecki3037 pisze:niebieski czujnik temperatury podaje sygnał do ECU że silnik jest zimny i należy mu dać "ssanie"
gdy ten czujnik jest uszkodzony lub zamulony (słabe styki w kostce) to wtedy nawet przy dodatnich temperaturach ECU odczytuje sygnał z czujnika i wzbogaca mieszankę o dodatkową porcję paliwa :arrow: efektem tego jest zalewanie cylindrów i trudnosci przy odpalenia, a także wzrost zużycia paliwa
kolejnym efektem tego może (ale nie musi) jest rozjazd mapy wtrysku z ECU bo komputer głupieje

Miałem tak kiedyś i na uwalonym czujniku auto (jak sie udało zapalić) paliło koło 22l/100km

swoją drogą jeśli wymieniłeś kable i świece to popatrz jeszcze pod kopułkę i ocen w jakim jest stanie (ewentualnie podczyść styki i porządnie wyczyść) to samo tyczy się palca (rozdzielacza zapłonu)

PS popraw sobie dane w profilu zwłaszcza odnośnie silnika :arrow: zamiast BENZ wpisz ABT (bo taki masz silnik) ułatwi to identyfikację przez innich klubowiczów

: 02 lis 2008, 19:46
autor: olga
dzieki ale w ktorym miejscu znajduje sie ten czujnik

: 02 lis 2008, 20:38
autor: grze
czujnik masz zaznaczony na zdjęciu. żeby go wyjąć musisz zdjąć wtyczkę i czujnik wyjąć z plastikowego króćca. tylko uważaj, bo łatwo można uszkodzić tą wtyczkę ;-)
Ps. czujnik lepiej wyjmować na zimnym silniku żeby nie wywalało płynu z układu chłodzenia po wyjęciu czujnika (układ jest ciśnieniowy)

: 02 lis 2008, 20:55
autor: goldi j51
Kopułkę i palec też wymieniłeś :-)

: 02 lis 2008, 22:54
autor: olga
dzieki kolego za informacje a czy ten czujnik moge sam sprawdzic czy musze zostawic auto u mechanika czego nie chce robic

: 02 lis 2008, 23:45
autor: widmo
olga pisze:dzieki kolego za informacje a czy ten czujnik moge sam sprawdzic czy musze zostawic auto u mechanika czego nie chce robic
Tak możesz go sprawdzić samodzielnie. potrzebny ci bedzie multimetr cyfrowy (lub analogowy w zależnosci jaki posiadasz)

Odepnij wtyczkę od czujnika i ustaw miernik na omomierz i zmierz jego oporność

teraz tak:

Jak silnik jest zimny tj temp ok 20 oC jego opór wynosi 2000-3000 Ohm
jak silnik jest gorący tj temp ok 90 oC jego opór wynosi 200-300 Ohm

Ogólnie jest tak im większa temperatura tym mniejszy opór

jeśli po podpieciu miernika nic nie pokazuje (przerwa) czujnik jest uwalony
jesli na goracym silniku pokazuje opor rzędu 1000 , 2000 lub 3000 Ohm czujnik jest uwalony

najlepiej go wyjąć i sprawdzić na zewnątrz i podgrzać zapalniczką czy wsadzić do gorącej wody i zmierzyć.

PS nie uruchamiach autka bez wpiętej kostki do czujnika bo ECU złapie bład czujnika temp i mapa wtrysku sie moze spitolić.

: 03 lis 2008, 11:57
autor: Darecki3037
to ECU jest trochę cwańsze niż nam się wydaje. Odpięcie czujnika na krótki czas (np 2 minuty) nie będzie odczytane jako błąd, komputer ignoruje chwilowe zaburzenia. Dopiero wielokrotne stwierdzenie że coś nie łączy czy ma inne parametry jest zapisywane jako błąd. Tak że chwilowe wypięcie wtyczki na pracującym silniku w celu pomiaru oporności miernikiem nie spowoduję załapania błędu.

: 03 lis 2008, 17:40
autor: widmo
Darecki3037 pisze:Tak że chwilowe wypięcie wtyczki na pracującym silniku w celu pomiaru oporności miernikiem nie spowoduję załapania błędu.
ja u siebie gdy wypne wtyczke gdy silnik pracuje i mam podpiętego VAGa i sprawdzam Kody błędów to wyskakuje od razu

: 03 lis 2008, 18:36
autor: Darecki3037
być może wtedy jest w trybie serwisowym czyli "wie" że jest testowany dlatego wszystko pokazuje na bieżąco. Ja to u mnie sprawdzałem i odpinanie wtyczek od czujników nie powoduje złapania błędów, natomiast zgaszenie silnika i uruchomienie go ponownie bez podpiętego czujnika powoduje że błąd jest zapamiętywany.

: 08 lis 2008, 13:44
autor: greegwhite
Witam.Czytamm ten temat i sam nie wiem co dolega mojemu autku.Mam problem z paleniem rano tak samo jak kolega wyzej.Wsiadam i zaczynam krecic silnikiem...krece az akumulator sie rozladuje i nie odpali.Raz wlasnie odpielem ten niebieski czujnik i odpalilem odrazu.Z podpietą wtyczka czujnika nie chce zapalic,dopiero potem jak sie zagrzeje to pali normalnie.Kupilem nowy czujnik i dalej to samo:/ sam juz nie wiem.Wymienilem kopolke razem z palcec.NIEPOMOGLO :roll: Pomocy prosze.

POZDRAWIAM SERDECZNIE <lol>