Strona 1 z 2

[2.0 b4 ABT + LPG] dusi sie na kazdym biegu

: 06 lis 2008, 20:57
autor: zapomnialem
Nie wiem co robic? na gazie autko chodzi bardzo ładnie i płynne (roczna instalacja) natomiast na benzynie (jak mu depne) dusi sie przez chwile (ok. 2 sek) i znowu idzie (na kazdym biegu). Czy jest to zwiazane z zaplonem? Problem był juz przed załozeniem gazu. Tak go kupiłem. Prosze o porade.

Oznaczenia modelu i silnika należy dawać w kwadratowe nawiasy.

: 06 lis 2008, 21:04
autor: sitar
mam to samo w b3 ale nie wiem od czego to jest. to raczej nie wina zapłonu bo raczej nie chodziłby na gazie. zakładałem nową pompkę paliwową i dalej to samo...

: 06 lis 2008, 21:28
autor: Nieściak
mam ten sam silnik i cierpię na to samo... Mi to się zdarza najczęściej na 2tyś obrotów... Wspaniale by było jak by znalazł się ktoś kto miał ten sam problem i udało mu sie go rozwiązać, przynajmniej mielibyśmy wtedy jakieś światełko w tunelu.


zapomnialem jak założyłeś gaz i na nim jeździsz to te duszenie się zupełnie zniknęło??

: 06 lis 2008, 21:31
autor: Kornel
Ja bym go trochę poganiał na PB i zobaczył czy coś się poprawi.

: 06 lis 2008, 21:33
autor: Nieściak
KorNoLio mój to po dupie nie raz dostał jak się ścigałem z pasatem albo e30 albo jak sie po prostu spieszyłem i nic to nie zmieniło:/

: 06 lis 2008, 21:33
autor: Darek_32
Nieściak pisze:mam ten sam silnik i cierpię na to samo... Mi to się zdarza najczęściej na 2tyś obrotów... Wspaniale by było jak by znalazł się ktoś kto miał ten sam problem i udało mu sie go rozwiązać, przynajmniej mielibyśmy wtedy jakieś światełko w tunelu.


zapomnialem jak założyłeś gaz i na nim jeździsz to te duszenie się zupełnie zniknęło??
Do wymiany sonda Lambda.

: 06 lis 2008, 21:36
autor: Nieściak
Darek_32 rozumiem że cierpiałeś na to samo?? drogo wyszła Cie wymiana??

: 06 lis 2008, 21:46
autor: Kornel
Podepnij vaga powinno jakieś błędy wypluć, co do sondy to na oscyloskop ją.

: 06 lis 2008, 21:49
autor: Darek_32
Nieściak pisze:Darek_32 rozumiem że cierpiałeś na to samo?? drogo wyszła Cie wymiana??
To zależy czy będziesz inwestował w oryginał czy zamiennik. Jak zamiennik to zmieścisz sie w 100zł a wymienić dasz radę sam.

: 06 lis 2008, 22:14
autor: Nieściak
ok a wiec odłożę kasę i to zrobię. A jak to się dzieje że na benzynie jest to takie odczuwalne a na gazie zanika??

: 06 lis 2008, 22:16
autor: zapomnialem
na gazie autko chodzi idealnie, pisałem ze z tą wada juz go kupilem a gaz zakladalem sam. Przeganialem go na PB wielokrotnie - nic nie pomaga. Fakt - moze to byc sonda - poprzedni wlasciciel chyba próbował ja wykrecac ale mial nieodpowiedni klucz i tak obiechal ten kwadrat ze jest nie do wykrecenia (grubsza sprawa). Tak przypuszczalem, ze to moze byc przez nia - trzeba bedzie sie pomeczyc - cóż. :-/

: 06 lis 2008, 23:40
autor: Nieściak
no ja pytałem od czego o zależy że na gazie działa dobrze a na BP juz nie.

: 07 lis 2008, 08:05
autor: WOJTEK26
Na początek po wym sondy trzeba zrobic adaptacje na PB. Sprawdź jak auto bedzie jeździc na odpietej sondzie, ECU dobierze sobie wartość zastępczął i wtedy nie bedzie miała wpływu zła praca sondy. Auto na LPG bedzie jeździc dobrze poniewaz jedynie sonda wpływa na prace silnika ale nie tak bardzo jak na PB tam jest duzo więcej czynników wpływajacych na prace silnika na PB.

: 07 lis 2008, 08:10
autor: Danek
Nieściak pisze:no ja pytałem od czego o zależy że na gazie działa dobrze a na BP juz nie.
Jeśli masz LPG I generacji to sonda nie ma najmniejszego wpływu na pracę silnika na LPG. Nawet jak masz II generację ale przekombinowaną regulację to również może być tak, że na LPG nie odczujesz problemów.

: 07 lis 2008, 14:18
autor: Nieściak
WOJTEK26 pisze:Na początek po wym sondy trzeba zrobic adaptacje na PB. Sprawdź jak auto bedzie jeździc na odpietej sondzie, ECU dobierze sobie wartość zastępczął i wtedy nie bedzie miała wpływu zła praca sondy.
To powinienem odpiąć sondę i zobaczyć czy się bez niej dusi?? a ile gdzieś tak przejechać?? i czy to nie zaszkodzi silnikowi??