Strona 1 z 1
[80 B4 2.0 ABK]Popychacze - problem po wymianie
: 17 mar 2007, 19:43
autor: tomek74
W autku popychacze zaworow klepaly. Zalożylem nowe INA i nadal klepią
. Zalany jest olej polsyntetyczny. Co robic dalej??? Zalozyc oryginalne popychacze, zalac gestszy olej... :?: Czy moze INA jest ch**owa :?:
: 17 mar 2007, 20:14
autor: czarekj
INA jest super. Zmierz ciśnienie oleju i wtedy coś Ci poradzę. Mozesz mieć uszkodzona pompę oleju a dokładniej zaworek nadmiarowy. Osobiście nie jestem zwolennikiem olejów półsyntetycznych w Audi 80.
: 17 mar 2007, 21:00
autor: wilu8
czarekj pisze:Osobiście nie jestem zwolennikiem olejów półsyntetycznych w Audi 80.
popieram na połsyntetyku bardziej klepia a i konstrykcja silnika nie pierwszej młodosci
minerał
: 17 mar 2007, 21:02
autor: cobra
Panowie dajcie spokój... zmieniać na minerała bo popychacze zaworowe klepią?
trochę powagi
: 17 mar 2007, 21:06
autor: wilu8
cobra, niestety wypraktykowane i potwierdzone przez wielu
: 17 mar 2007, 21:13
autor: tomek74
Czy moge we wlasnym zakresie zmierzyc cisnienie oleju. I jakie ono powinno byc?
: 17 mar 2007, 22:46
autor: czarekj
Na rozgrzanym silniku minimum 1 bar, w innym przypadku szklanki będą klepać. Ciśnienie możesz zmierzyć u mechanika.
Czytam uważnie i widzę, że to nikt nikomu oleju zmieniać nie każe. Każdy może mieć swoje zdanie.
: 18 mar 2007, 13:17
autor: Motostacja pl
Można też samemu zmierzyć, tylko trzeba mieć barometr. Wkręcasz go w miejsce jednego z czujników i sprawdzasz. Ja po bardzo mocnym rozgrzaniu silnika (40 km trochę mocniej go pociągłem) na wolnych obrotach miałem 1,2 bara.
: 18 mar 2007, 13:22
autor: Brother_red
Na moje nieprawidłowe działanie pompy oleju, ale tak jak piszą wyżej sprawdź najpierw wartość ciśnienia.
: 18 mar 2007, 13:27
autor: jarema
A co z kontrolką oleju gaśnie ???
[ Dodano: 2007-03-18, 13:30 ]
cobra pisze:Panowie dajcie spokój... zmieniać na minerała bo popychacze zaworowe klepią?
trochę powagi
Cobra w tym temacie będę Cię zawsze popierał
: 18 mar 2007, 15:13
autor: tomek74
Kontrolka gasnie jak krece rozrusznikiem.
: 18 mar 2007, 16:37
autor: Brother_red
Z kontrolkami ciśnienia oleju to też różnie bywa. Jest jakaś granica spadku ciśnienia kiedy kontrolka ma się zapalić. Możliwe, że pojawia się jakiś problem ze smarowniam/ciśnieniem oleju, ale czujnik jeszcze tego nie wychwytuje i kontrolka się nie zapala. Miałem w B3 taki przypadek... pompa zaczęła powoli siadać, aż w końcu padła całkowicie i całe szczęście, że akurat silnik chodził na postoju, a ja gapiłem się w tym czasie na licznik. Na samym początku auto na zimnym silniku po lekkiej przygazówce zaczynało bardzo nierówno chodzić to był pierwszy obiaw siadającej pompy oleju. Po chyba dwóch tygodniach zaczęło być słychać popychacze, stukały cały czas, aż w końcu jak pisałem wyżej auto chodziło sobie na postoju i nagle zaczęła migać kontrolka ciśnienia oleju :shock: kiedy dodawałem lekko gazu gasła.... jeszcze miała troszkę siły pompować :mrgreen: po kilku minutach zaświeciła się na dobre! popychacze zaczęły tak walić, jakby chciały wyskoczyć z motoru
Na drugi dzień wywaliłem pompę i rozebrałem ją, żeby zobaczyć co tam sie wydarzyło. Kawałeczki metalowego sitka smoka dostały sie z olejem do pompy, aż w końcu się zatarła i stanęła na dobre.
: 18 mar 2007, 17:09
autor: tomek74
Zaczne od sprawdzenia cisnienia i wtedy sie odezwe. Dzieki
[ Dodano: 2007-03-30, 21:12 ]
Troche to trwalo... Na rozgrzanym silniku (90 C), na wolnych obrotach 2 bar, a powyzej 2 tys. 5 bar. Sytuacja wyglada tak, ze na wolnych obrotach popychaczy prawie nie slychac. A przy 2 tys. obrotow slychac bardzo
. I co dziwne, na zimnym silniku jest zupelnie cicho, a jak sie rozgrzeje, to slychac jak klepia.