Strona 1 z 1

[B4 ABK 80 2.0E] Sonda lamba i przepływomierz (zamienniki?)

: 14 lis 2008, 16:20
autor: KarolK
Czołem Koledzy i Koleżanki,
Cały czas walczę ze swoim autem, już jestem grubo ponad 3000 zł w plecy na tym zakupie i naprawach, zanim jednak sprzedam jeszcze chcę wymienić sondę lambdę i przepływomierz.

Przeglądałem wszystkie możliwe wątki na forum i był wątek w którym ktoś opisywał, że można kupić sondę lambdę z innego modelu i też będzie pasować po lekkiej przeróbce, to samo z przepływomierzem czy jest taka możliwość? Nie wiem czy warto się w to bawić, bo jeśli mam wydać kolejne kilka stówek na to to walne to w cholerę i wystawię na sprzedaż :-(

A drugie pytanie to czy ktoś mi może powiedzieć, jak się nazywa ten kabel na zdjęciu, który idzie od przepływomierza gdzieś dalej (domyślam się, że ta śruba jest do regulowania gazu, ale czemu ona się nie chce kręcić?)

ObrazekObrazek

: 14 lis 2008, 20:22
autor: judym
KarolK pisze:jak się nazywa ten kabel na zdjęciu, który idzie od przepływomierza gdzieś dalej
na tym zdjeciu nie widać przepływomierza, mam podobny dylemat, zamierzam sprawdzić przepływkę miernikiem: rezystancję na termistorze i potencjometrze + spadek napięcia w pełnym zakresie wychylenia klapy, powinno być ponoć 4,5 - 1V, a na termistorze przy 20stopniach C 2500 omów.

Co do tych rurek na zdjęciu to u mnie jest tylko jedna - od parownika do miksera przed przepływomierzem, a gdzie się kończą u Ciebie? jest też możliwe, że mikser masz za przepływomierzem i wtedy musi być drugie podłączenie gazu tylko dla wolnych obrotów- z obejściem przepustnicy. Sprawdź gdzie się kończą te rurki.

: 14 lis 2008, 21:53
autor: zombi66
co do przepływomierza to idealnie pasuje od opla vectra 2.0 8v,sam na takim jeżdzę już ponad pół roku i hula(kupiłem za 60 zł) ,a co do sondy lambda to ktoś na forum polecał jakąś podróbke ngk.

: 14 lis 2008, 23:07
autor: ziemor
ja kupiłem sonde podróbkę i na razie jeździ dobrze (poprawa po wymianie)
ale co do podróbek to uwaga :
-kupiłem wąż do paliwa ciśnieniowy i po roku już jest popękany (ori węże mają 17 lat i są bez pęknięć)
-kupiłem zawieszki na tłumik i po roku już są popękane (ori zawieszki 17 letnie - ani śladu pęknięć)
-kupiłem regulator napięcia podrubę i światła mi migały w rytm wolnych obrotów silnika - musiaem dać ori regulator bosh by nie mieć dyskoteki w aucie
Więc uwaga na podróby !

: 15 lis 2008, 00:22
autor: zombi66
http://moto.allegro.pl/item477951314_op ... omega.html
Nic nie trzeba przerabiać wszystko pasuje jak oryginal.

: 15 lis 2008, 00:59
autor: judym
Co ulega uszkodzeniu w przepływomierzu w wyniku wybuchu gazu w kolektorze? mój wydaje się, że działa ok mimo, że doświadczył kilkudziesięciu wybuchów, które m.in. rozerwały obudowę filtra - czyli fala przeszła przez przepływomierz, ale nie widać na nim żadnego uszkodzenia mechanicznego.
Można regenerować przepływkę? chętnie bym spróbował, może ktoś ma zepsuty i tanio odda?

: 15 lis 2008, 17:32
autor: DX-man
Z mojego doświadczenia wynika, że przepływka z Opla nie jest 100 % zamiennikiem. Owszem, auto jeździ lepiej niż na uszkodzonym ori, ale nie jeździ tak jak przed wybuchem. Wyczuwalny brak ikry. Początkowo doszukiwałem się innych jeszcze uszkodzeń, ale jak się okazało, po włożeniu przepływki ori (używka) auto ożyło i wszystko wróciło do normy. Nie polecam podstawiania przepływek z Opla. Aha, jeszcze jeden mankament, na oplowskiej przepływce silnik źle pali na benzynie.

: 16 lis 2008, 15:30
autor: KarolK
Dzięki Panowie,

A jak z tym zdjęciem, na tym zdjęciu widzicie tą śrubkę po prawej stronie?
Mechanik mi powiedział, że tym się reguluje gaz ale ona się nie kręci.
Czy wystarczy, że kupie przewód z regulacją i będzie wystarczające?

Co do przepływki to niedługo zakupię tą z Opla i napiszę jak wrażenia :)

: 16 lis 2008, 15:47
autor: zombi66
Nie wiem jak u ciebie, ale u mnie na przepływce z opla pali idealnie .Jedyne co jest nie tak,to to że pali troche wiecej na benzynie ,pozatym wszystko normalnie.

: 17 lis 2008, 23:10
autor: DX-man
U mnie nic nie było normalnie. Silnik po odpaleniu na zimno zalewał się, aż ciężko było przełączyć na gaz. O jeździe na benzynie nie było mowy. Na LPG nie wkręcał się powyżej 4500, odczucie jakby brakowało paliwa. Po zamontowaniu używanej oryginalnej przepływki z Audi - rewelacja !! Auto żyje ! Przepływka z Opla była 100 % sprawna - pożyczyłem od kumpla z Omegi 2.0 8V, która lata jak przecinak.

: 19 lis 2008, 22:48
autor: zombi66
Nie wiem co bylo u ciebie ,ale u mnie kreci sie do czerwonego pola na gazie i na benie ,fakt że to nie oryginał ale nie miałem zbednych 300zł ,a trzeba było jakoś jeździć.