Strona 1 z 3
[Audi B3 1,8 S] Problem z układem chłodzenia.
: 18 lis 2008, 11:12
autor: LukeX
Otóż dziś rano bo przejechaniu krótkiej trasy ok 20 km stała się dziwna sprawa temperatura układu chłodzącego nagle skoczyła w górę było to już pod samym domem ,chciałem odkręcić korek od zbironiczka płynu ale sie nie dało , bo najwyraźniej sie zagotował ale powoli jakoś odkręciłem trochę płynu uciekło jak auto ostygło uzupełniłem płyn no i ... po nagrzaniu wszystkie węże wydają sie być ciepłe no prawie nie są ciepłe te co idą do nagrzewnicy są ciepłe ale na dole ale w punkcie gdzie wchodzą do nagrzewnicy są zimne , zdjąłem je obydwa odpaliłem auto no i nic nic z nich nie wylatuje dopiero jak ścisne ten wąż idący od pompy do chłodnicy wtedy w tamtych przewodach pokazuje sie płyn. I tu moje pytanie czyżby pompa wody padła ? a może coś sie zapowietrzyło jeśli tak to jak mam to odpowietrzyć ? Z góry dziękuje za wszelkie rady
: 18 lis 2008, 11:25
autor: luk_OP_Q89
Na początek sprawdz czy włącza ci się wentylator i czy termostat puszcza na duży obieg.
: 18 lis 2008, 11:39
autor: LukeX
Sądzę że termostat puszcza bo wszystkie przewody są po jakimś czasie ciepłe tylko poza tymi co wchodzą do nagrzewnicy ( jak je odkręcę to w tym od strony aku nie ma płynu i nawet jak odpale to płyn się nie pokazuje tylko jak właśnie ścisne przewód ten idący od pompy do chłodnicy to wtedy tam w tamtym przewodzie pokazuje sie płyn )
: 18 lis 2008, 12:14
autor: luk_OP_Q89
Pozapinaj węże odpowietrz ukł.uzupełnij płyn pal niunie i patrz co się dzieje czy temp.rośnie?czy się przegrzewa?czy went.się włącza?włącz ogrzewanie i dmuchawe sprawdz czy grzeje.
: 18 lis 2008, 13:13
autor: LukeX
luk_OP_Q89, jednak chyba dobrze sugerowałeś to termostat wariuje bo raz wąż ten na dole jest ciepły a raz zimny .
: 18 lis 2008, 14:19
autor: luk_OP_Q89
No to wyciągnij termostat,jeśli się wiesza trzeba wymienić.Bez termostatu auto będzie się dłuugo grzało i siorbało paliwo(na nie dogrzanym motorku) ale się nie przegrzeje.W każdym razie nie będziesz musiał iść z buta po termostat
Stary termostat możesz dla zabawy wrzucić do czajnika el.i zagotować wode zobaczysz czy się wogóle otwiera i kiedy.To że się otworzy nie znaczy że jest dobry,to taka metoda niezbyt dokładna na sprawdzenie czy się otwiera
bardziej ciekawostaka niż metoda diagnozy <ok>
: 18 lis 2008, 15:44
autor: LukeX
Już kupiłem drugi jakiś made in france
więc coś czuje za dobry on nie jest napisane jest że się otwiera przy 87 C no ale zobaczymy , sam raczej tego nie wymienie jak dzis pytałem się jednego mechanika zaczął narzekać jak to źle sie będzie wymieniało bo dużo rozkręcania itp
no ale zobaczymy. :mrgreen:
: 18 lis 2008, 16:08
autor: luk_OP_Q89
Zapytaj więcej niż jednego mechanika(nie wszyscy mają dużo roboty i nie marudzą),możesz też samemu spróbować.Jeśli pomogłem to się ciesze <ok>
: 18 lis 2008, 17:50
autor: Ossek
Roboty raczej dużo nie ma: odkręcasz króciec od pompy wody (trzymają go dwie śruby) i termostat sam wypada, wkładasz nowy, przykręcasz króciec, zalewasz płynem, odpowietrzasz i jeździsz 8-)
: 21 lis 2008, 09:39
autor: LukeX
No i wczoraj odebrałem samochód i dziś znowu historia się powtórzyła ... przejeżdżam 10 km było ok temperatura doszła do 90 C i było ok gdy wracałem parę kilometrów przed domem patrze na wskaźnik a on podejrzanie mija 90 C i idzie dalej staje gaszę samochód .Zbiorniczka nie da sie odkręcić bo płyn wrze i ucieka przy próbie odkręcenia , przewód idący od chłodnicy do pompy zimny :?: już nie mam pomysłów co może powodować że albo termostat nie puszcza albo się tak zapowietrza ale od czego :?: gadałem z mechanikiem wczoraj i mówił że termostat wymienił ale twierdził że tamten był ok ale za to układ był strasznie zapowietrzony .Nie wiem co dalej robić , wczoraj sprawdzałem było ok jak wracałem od mechanika przewód ten co dziś jest zimny wczoraj był ciepły , ewidentnie coś jest nie tak ale co :?: Może coś z uszczelką pod głowicą itp ale silnik pracuje równo i brak wody w oleju wiec nie wiem :-| doradźcie co robić bo mi się pomysły kończą :cry:
: 21 lis 2008, 11:01
autor: matt1988
LukeX pisze:Może coś z uszczelką pod głowicą itp ale silnik pracuje równo i brak wody w oleju wiec nie wiem :-| doradźcie co robić bo mi się pomysły kończą :cry:
Uszczelka może być ja tak miałem dwa dni temu po ok 16 km się gotowało i wywalało wodę okazało się ze poszła uszczelka pod głowica miedzy trzecim garem a kanałem wodnym.
: 21 lis 2008, 11:07
autor: LukeX
Kurde nie wiem nie widać śladu wody w oleju wszystko niby ok . ale jakiś powód tego musi być a jest jakiś sposób inny żeby to sprawdzić?
: 21 lis 2008, 20:59
autor: gibalohio
Rzadko kiedy ,ale jak pęka uszczelka pod głowicą to można wyczuć z chłodnicy (po krótkiej trasie ) zapach spalin. Spróbuj.
: 22 lis 2008, 02:54
autor: krzysztof polak
Do OSSEK'a powiedz mi czy w b4tak samo wymontowuje się termostat? dzięki.
: 22 lis 2008, 12:30
autor: grzesiek79
LukeX pisze:patrze na wskaźnik a on podejrzanie mija 90 C i idzie dalej
czy napewno dobrze odpowietrzyłeś układ :?: to przypomina efekt zapowietrzenia :roll: