Strona 1 z 1

[B3 1,8 NE ]Benzyna ,problem z odpalaniem na zimno

: 20 lis 2008, 13:05
autor: marekaat
Witam serdecznie.Posiadam Audi B3 1,8 NE ,gaźnik keihin 1,problem dotyczy odpalania na zimnym silniku.wyciągając dźwignię ssania na ful odpala na chwilę i zaraz gaśnie próba druga nie mogę już odpalić ,żeby go nie zalać zmniejszam ssanie o 1 pozycję jest ciężko coś próbuje zaskoczyć ale to nie jest to,w takim wypadku zamykam ssanie do końca noga lekko na gaz i przy odpalaniu lekka przygazówka i jak załapie zaraz wyciągam ssanie do końca i jest prawie ok.Po odpaleniu na ful ssaniu chodzi przez parę sekund i gaśnie odpalam znowu wchodzi w obroty czyli te 2400 nagle za chwilę spadają do 800 i po chwili znowu wracają na 2400 i jest już ok.Ostatnio wymieniany miałem pływak ustawiony książkowo pod kątem 60 stopni, gumki, przeponki i inne są ok wymieniane świece, kable ,kopułka ,palec,olej i rozrząd.Jak już odpali to po chwili nawet jakby zgasł to odpala bez problemu jak by nic się wcześniej nie działo .Jak jest ciepły to na benzynie czy gazie pali z pół obrotu i bardzo równo trzyma obroty nie falują na benzynie nie dławi się.Wyżej opisany problem pojawił się kiedy moja żona przy małej prędkości wjechała klientowi w hak . Do wymiany był tylko dolny + chłodnica wody od klimy wytrzymała cios.Kolizja spowodowała wyrwanie dolnej podkładki gumowej na kolektorze wraz z gaźnikiem i resztą wyżej od przodu auta,podkładka założona nowa .Przed tym wszystkim auto paliło super z pierwszego ręczne ssanie ustawione jest ok.przewody ciśnieniowe wymieniane, borykam się z tym od 2 miesięcy i nie daję rady.Może ktoś z kolegów miał podobny problem ,czekam na opinie .Pozdrawiam.

_________________

: 20 lis 2008, 13:21
autor: WOJTEK26
Na poczatek sprawdź czy napewno jest dobrze ustawiony pływak. W dalszej kolejności posprawdzaj wszystkie przewody podcisnieniowe i czy dobrze jest założona i szczelna guma pod gaxnikiem. Z działu centrum sciagnij ksiązke Sam Naprawiam i i bedziesz mial tam dokładnie opisana procedure regulacji gaźnika, szczególnie przesłone zimnego rozruchu, szczeliny po uruchomieniu i przyspieszony bieg jałowy na zimnym. NA ciepłym silniku podjedx na kontrole emisji spalin.

: 20 lis 2008, 15:01
autor: marekaat
Ok. Książkę mam wiele razy ją studiowałem ale sprawdzę najpierw pływak .Po stłuczce byłem na analizie mówiłem jaki mam problem analiza spalin ok i inne oni nie wiedzą co jest także nie ma z kim gadać.Już nie raz wyjmowałem gaźnik także sam dam radę.A ta przysłona zimnego rozruchu to górna przepustnica i szczelina między obudową a przepustnicą przy pełnym otwarciu ssania nie pamiętam ale coś około 4mm.W sobotę wymontuję gaźnik przejrzę wszystko i dam znać.

: 20 lis 2008, 15:55
autor: WOJTEK26
Sprawdź tez przyspieszony bieg jałowy, sprawda sie go na rozgrzanym silniku. Szczelina powinna wynosic około 3,5-4 mm na max wyciagnietym ssaniu i uchylonej przesłonie.