Strona 1 z 2
[B4 2.0E + LPG] Wymiana krućca
: 28 lis 2008, 16:49
autor: Trooky
Prośba dotyczy porad które mogą mi sie przydać przy wymianie tego elementu. Chciałbym to zrobić sam, tak wiec słucham wszystkiego. Chciałbym sie zabrać za to, jutro rano wiec jezeli nikt nic nie doradzi to temat zostanie usuniety.
: 28 lis 2008, 16:53
autor: grze
Jak będziesz przykręcał króciec, to rób to z wyczuciem - żeby nie pękł przy dokręcaniu. Rozumiem, że króciec juz kupiłeś.
: 28 lis 2008, 17:13
autor: punk
O który króciec chodzi?
: 28 lis 2008, 17:50
autor: Trooky
O ten zaznaczyony (nr9) pomiedzy blokiem a największym wężem.
: 28 lis 2008, 17:57
autor: punk
Ok kapuję.
Przerabiałem temat u siebie. Ogólnie sprawa prosta. Zwróć uwagę jak wygląda przylgnia na bloku. U mnie były dość pokaźne wżery. Dałem tam warstwę silikonu do +300 st C i jest OK. Tak jak pisze kolega grze, dokręcaj z wyczuciem i równomiernie. Jak będzie ciekło, to zawsze możesz dokręcić. No i dobrze jest cała zabawę połączyć z wymiana płynu chłodzącego, bo sporo go utracisz.
: 28 lis 2008, 18:00
autor: grze
jak już bierzesz się za wymianę króćca z nr9, to sprawdź sobie od razu czy króciec nr13 czy nie ma na nim śladów po wyciekach płynu i czy nie wymaga wymiany (ten z tyłu za blokiem).
jakiej firmy króciec kupiłeś?
jak już się będziesz w to bawić, to przy okazji możesz się pokusić o wymianę płynu - warto to zrobić co 3-5 lat.
no i po wszystkim dobrze odpowietrz układ.
: 28 lis 2008, 18:02
autor: Trooky
Wymiana własnie dlatego nastepuje bo uciekało mi z pod niego około 1 Litra na tydzień. Co z czujnikami?? Nie ma jakiś problemów z wyciagnieciem aby nie uszkodzić. Jak juz wyciągne to można je jakoś przeczyscić bo nie zawsze mi pokazuje temperature na desce.
: 28 lis 2008, 18:15
autor: punk
Z czujnikami nie ma problemu. Mogą się trochę przykleić, ale jak poruszasz, to wyjdą. Wymień uszczelki pod czujnikami. Nie "pokazywanie temperatury na desce", przeważnie spowodowane jest zanieczyszczeniem samego wskaźnika lub zimnymi lutami na płytce wskaźników.
: 28 lis 2008, 18:15
autor: grze
Po pierwsze musisz odpiąć czujniki od przewodów. Ale z tym uważaj, bo łatwo połamać wtyczki jeśli robi się to nieumiejętnie.
Następnie aby wyciągnąć czujniku musisz wysunąć takie plastikowe zapinki, które trzymają czujniki w króćcu. Gdybyś je połamał, to się nie martw, bo są do kupienia w motoryzacyjnym
Pod czujnikami są takie gumowe oringi, które możesz przy okazji wymienić jeśli nie są miękkie.
Trooky pisze:Jak juz wyciągne to można je jakoś przeczyscić
Tego lepiej nie rób, bo uszkodzisz czujniki - ich się nie czyści.
Trooky pisze:bo nie zawsze mi pokazuje temperature na desce.
Sprawdź wtyczkę od szarego czujnika ale wina może być po stronie zegarów (zimne luty itp.).
Ps. sprawdź sobie ten drugi króciec, o którym pisałem wcześniej żebyś dwa razy nie musiał robić tej samej roboty.
: 29 lis 2008, 02:41
autor: Trooky
Dzieki bardzo wszystkim, jutro zabiorę sie za to i zobaczymy czy sie uda.
: 01 gru 2008, 15:17
autor: cudzilo2
za co są odpowiedzialne te dwa czujniki na króccu wiem że jeden jest od temperatury tylko nie wiem który a co z drógim
: 01 gru 2008, 15:58
autor: WOJTEK26
Niebieski 2-pinowy do ECU szary 3-pinowy na wskaźnik
: 01 gru 2008, 20:43
autor: Trooky
Nie wiecie jaka powinna być rezystancja czujnika na deske?? Bo zanim wyjme zegary aby sprawdzić , wolałbym sprawdzić czujnik.
: 12 gru 2008, 22:36
autor: Szymon_Zy
od razu sie podpne. Chce wymienic trojniki do reduktora. Jakiej srednicy wewnetrznej sa przewody do lpg. Moze ktos wie jakiej srednicy sa przewody na krocce wodne od reduktora lpg rg 92 lovato <- chyba najprostszy reduktor do regeneracji.
: 11 gru 2012, 13:06
autor: marek55
Witam jak wymienić króciec w silniku abt od strony skrzyni?