Strona 1 z 1

[80 B3 2.0 3A LPG] Kontrolka oleju - wymiana panewek

: 03 gru 2008, 10:45
autor: yaguar
Witam. Na wstępie oznajmiam, że jestem laikiem więc proszę się ze mnie nie śmiać i nie krzyczeć jeśli coś durnego napiszę :-P .

Od pewnego czasu pojawia się lub pulsuje lampka oleju – tylko na niskich obrotach przy ciepłym silniku. Natomiast od zeszłego tygodnia zapala się także podczas jazdy wraz z ostrzegawczym „brzęczkiem”. Mam wlany minerał Castrol 15W40. Wyraźnego stukotania silnika nie słyszę.

Sprawdziłem ciśnienie oleju – bliskie zeru na niskich obrotach.

Mechanik powiedział, że trzeba wymienić panewki, szlifować wał i dodał jeszcze kilka rzeczy o których już nie pamiętam. Dodał potem, że lepiej i taniej będzie wymienić cały silnik.

Nie chcę ponosić dużych kosztów. Jest sens w wymianie samych panewek bez szlifu wału? Czy po takim zabiegu jest szansa, że lampka oleju nie będzie się pojawiać i auto pojeździ chociaż do wiosny? Co powiecie o zastosowaniu dodatków do oleju – czy w tym przypadku taki uszczelniacz może pomóc czy tylko zaszkodzić?

Bardzo proszę o wszelkie porady. Z góry serdecznie dziękuję.

: 03 gru 2008, 10:47
autor: Krzysztof_Suliko [usunięt
Witaj, a jaki masz stan oleju ??

[ Dodano: 2008-12-03, 10:48 ]
yaguar pisze:Sprawdziłem ciśnienie oleju – bliskie zeru na niskich obrotach.
Jak sprawdzaleś cisnienie ??

: 03 gru 2008, 10:54
autor: yaguar
Olej był wymieniany dwa miesiące temu. Poziom na bagnecie pozostał taki sam. Teraz olej jest ciemniejszy niż na początku, ale to chyba normalne.

Mechanik sprawdzał - podpiął urządzonko chyba w miejsce czujnika. Na wysokich ciśnienie wynosiło ponad 2 bary.

: 03 gru 2008, 11:11
autor: Krzysztof_Suliko [usunięt
yaguar pisze:Teraz olej jest ciemniejszy niż na początku, ale to chyba normalne.
to faktycznie normalny objaw...

Co do małego ciśnienia to gdzieś czytałem na forum że może być przytkany smok, ale nie dam sobie głowy obciąć, może poczekaj aż inni urzytkownicy B3 z tym silnikiem się wypowiedzą...

: 03 gru 2008, 18:06
autor: darioj1
Jak masz już porysowany wał to wymiana samych panewek jest bez sensu , ale wał nie musi jeszcze być porysowany , a czy mechanik zdejmował miskę i oglądał te panewki bo bez tego się nie dowiesz niczego , pompa oleju też do sprawdzenia jak już będziesz miał zdjętą misę <mikolaj>

: 03 gru 2008, 23:44
autor: yaguar
Mechanik postawił diagnozę na podstawie słuchu, także łudzę się, że wał nie jest jeszcze porysowany. Na dniach zajrzę do środka i zdam relację.

Powiedzcie coś na temat moto-doktorka. Pytam znajomych czy zastosować - ich zdania są mocno podzielone. Według kilku, po wlaniu tego dodatku daleko nie ujadę.

Dzięki i czekam na kolejne rady.

: 04 gru 2008, 17:32
autor: tomek1982
przecież to wywalanie pieniędzy w błoto jak może ci jakiś specyfik pomóc weż logicznie pomyśl jeżeli dane części się wytarły wiadomo auto jeżdzi i się zużywa tak więc co mogą jakieś wynalazki naprawić silnik :)