Strona 1 z 1
[80 b3 1,8pm] olej?
: 04 gru 2008, 20:02
autor: zawodnik88
mam taki dylemat odnośnie oleju poniewaz po zakupie mojej 80 tki jezdzilem nia okolo 3000 tyś km jeszcze bez wymiany oleju ale nadszedł czas i trzeba było wkońcu wziąść sie za autko i wymienilem olej tylko że autko zostało sprowadzone z niemiec i niebylo zadnaj informacji jaki jest w silniku olej czy mineralny czy półsyntetyk stwierdziłem że wleje mineral i tak zrobilem ale teraz po zrobieniu 12000 tys km slychac popychacze nieraz odpale i slychac je bardzo dlugo nieraz pare minut a nieraz wogule zastanawiam sie nad tym czy dobrze zrobilem wlewają c mineral dodam ze autko na liczniku ma 160 tys km ale przebieg oczywiste ze jest wiekszy mozliwe ze okolo 300 tys oleju niebierze prawie wogule jakies 0,3 na 1000 km
niwiem czy mozna by bylo teraz przed nastepną wymianą oleju wlac jakis półsyntetyk prosze o porade i jaki jest najlepszy olej według was chodzi mi o marke ?
: 05 gru 2008, 10:09
autor: luk_OP_Q89
Temat oleju był wakowany,spróbuj szukajki znajdziesz co trzeba.
Producent oleju to sprawa drugorzędna,liczy się z jakiej półki jest olej.
Od firmowej naklejki na butelce ważniejsza jest klasa lepkościowa i jakościowa oleju.
Nie będe wdawał się w szczegóły,bo są dwa poglądy co do sytuacji jak twoja"co zrobić jak nie znamy oleju w motorze".Jedni są zwolennikami nie ryzykowania i wlania dobrej jakości minerala a drudzy leją półsyntetyk.
Wrzuć w szukajke,poczytaj i wyciągnij własne wnioski <ok>
: 07 gru 2008, 00:20
autor: Fantomas_29
Nic dziwnego ze słychać popychacze jak jeździsz na mineralnym oleju. Zalecany olej to półsyntetyk 10W40 z lepszej półki np. Mobil 1. Zmień ten olej bo zajedziesz te popychacze.
P.S też kiedyś miałem taka B3 z silnikiem 1.8 PM i miała 230tys przebiegu i lałem tylko Mobila. I nie brała ani grama oleju.
: 07 gru 2008, 11:42
autor: zawodnik88
wlał bym półsyntetyka bo co to za problem tylko boje sie o to wypłukanie osadów żeby mi silnik po takiej operacji niepadł
: 07 gru 2008, 18:46
autor: master72
popychacze stukają jak są uszkodzone lub gdy masz za niskie ciśnienie lub za mało oleju.
: 08 gru 2008, 15:00
autor: grze
zawodnik88, też jeżdzę na mineralnym. nic mi nie stuka. silnik chodzi cicho ale na zimnym troche głośniej. Po wymianie uszczelniaczy zaworowych bez wyjmowania głowicy nie zużywa oleju. Jeżdzę na Shell Helix 15w-50 high milage - wymiana co max 8 tys. km.
Ile lat masz zamiar jeździc tym autem? 3 czy 30? Skoro już tyle jeździsz na mineralu to jeszcze pojeździsz. To nie jest nowe auto. Zmiana oleju życia mu i tak nie przedłuży, a może sktócic.
Skoto masz zużyte popychacze, to zmiana oleju ich nie naprawi.
: 08 gru 2008, 15:13
autor: zawodnik88
też właśnie mam olej mineralny teraz shell helix 15 w 40 i mysle że chyba zostane przy takim bo niema sensu zmieniać a i tak niewiadomo co za olej był dawniej w silniku mam autko już prawie rok i od razu zmieniłem w nim olej na shell helix
: 08 gru 2008, 16:53
autor: grze
zawodnik88, podobno lepsze jest wrogiem dobrego. dlatego ja zostałem przy mineralu.