Strona 1 z 2
[B4 2.0 ABT] Jakie ciśnienie sprężania w cylindrach ?
: 06 gru 2008, 00:27
autor: drookash
Moje pytanie - jakie jest "książkowe" ciśnienie sprężania dla silnika ABT? Jakie minimalne ? Jakie maksymalne ? Jakie dopuszczalne różnice ?
W zeszłą niedzielę dokonałem pomiaru ciśnienia sprężania. Silnik był rozgrzany do około 90C na wskaźniku, wszystkie świece wykręciłem, przepustnica otwarta max i kręcenie - wyniki dla poszczególnych cylindrów :
1 ~11,5 kg/cm2 ~11,27bar
2 ~11,3 kg/cm2 ~11,07bar
3 ~11,3 kg/cm2 ~11,07bar
4 ~11,1 kg/cm2 ~10,87bar
Idealnie ustalić nie dało rady, gdyż miernik miał podziałkę co 0,5 jednostki - było to coś podobnego do tego :
http://zdjecia.swistak.pl/02/748/2748318_1_b.jpg
Domyślam się, że spadki w kolejnych cylindrach spowodowane były wypłukaniem oleju z pierścieni przez benzynę podawaną wtryskiwaczem - mocno ją było czuć a z otworów świecowych buchała chmurka oparów benzyny. Kiedyś powtórzę pomiar w odwrotnej kolejności i może wówczas będzie odwrotnie.
: 06 gru 2008, 08:51
autor: Bastek
Z tego co widzę i co się orientuję, to masz dobre ciśnienie. Ja też niedawno mierzyłem i wyszły mi podobne wartości
: 06 gru 2008, 13:43
autor: k44761
Ciśnienie masz kolego książkowe
<ok>
: 07 gru 2008, 16:50
autor: drookash
Miło to słyszeć
Silnik jest w dość dobrym stanie - rozbujałem się moją niunią na pasie startowym do prawie 180km/h na zimowych oponach 195/65R15 GoodYear UltraGrip 7+.
Wszystko ładnie pięknie... no ale pytanie nadal pozostało bez odpowiedzi
Nie znalazłem w żadnej książce wartości, na forum określenie 7 do 12, ale czego ? Barów ? MPA ? kg/m2 ?
W jakim manualu można znaleźć wartości ciśnienia sprężania ?
Spać będę spokojnie jak się dowiem
: 07 gru 2008, 19:10
autor: k44761
bar <ok>
: 07 gru 2008, 19:51
autor: drookash
Z podziękowaniem
: 09 gru 2008, 18:04
autor: LeeOne
Tech-info podaje 7-12 dla silnika ABT dopuszczalne różnice ciśnienia na cylindrach 3 bar.
: 09 gru 2008, 20:16
autor: drookash
Czyli mając ~11 bar przy 175 tyś km przebiegu nie mam się o co martiwć. Silnik przez 4500km jakie zrobiłem zużył 0,2 litra oleju - tyle mu dolałem i więcej nie trzeba, bo stan jest 4/5 i tak zostawiam.
: 10 gru 2008, 14:04
autor: paco
drookash pisze:Czyli mając ~11 bar przy 175 tyś km przebiegu nie mam się o co martiwć.
Przy niemal 245 tyś km mam po 10,2 bar. Widzę, że też mieszczę się w normach <ok>
: 20 lis 2009, 13:15
autor: msanchez
ja ma po 12 na kazdym sprawdzane było na rozgrzanym silniku i przy wykreconych wszytskich swiecach. historii silnika nieznam bo kupiłem auto dwa tygodnie temu. wiem ze na liczniku jest 254 tys
: 20 lis 2009, 14:32
autor: drookash
Podpowiem tylko, że "książkowa" kompresja czyli ~12 bar może być tak dobra przez to, że olej przedostaje się przez pierścienie niżej i dobrze uszczelnia.
Branie olejku masz ?
: 20 lis 2009, 15:27
autor: msanchez
jesli to pytanie do mnie to nie oleju nie ubywa wogóle. mam auto 2 tyg. i przejechałem jakies 600 km i nic nie wzioł nawet milimetra
: 07 lut 2012, 09:47
autor: rafales83
Witam
Wyniki ciśnienia sprężania w Audi 80 ABT 2.0 257 000 tyś. przebiegu silnik nagrzany 90 st. C
I -9,5
II -9
III -10
IV -11
Mam zamiar wlać do silnika ceramizer do regeneracji silników, żeby wyrównać i podnieść ciśnienie. Czy ktoś z Was wlewał ten ceramizer do silnika, czy warto wydawać na niego pieniądze i wlewać go silnika? Auto spala 2 litry oleju na 10 000 km.
Pozdrawiam
: 07 lut 2012, 17:11
autor: Ransly
Wie ktoś jakie powinno być ciśnienie w silniku 3A?
Ja mierzyłem na rozgrzanym silniku i wyszło mi licząc od strony zderzaka:
1. Ponad 11
2. Niecałe 12
3. Ponad 11
4. Niecałe 12
Dokładnie nie wiem bo skala była trochę taka nie bardzo
Pozdrawiam
: 07 lut 2012, 21:32
autor: kefirsky
rafales83 pisze:Witam
Wyniki ciśnienia sprężania w Audi 80 ABT 2.0 257 000 tyś. przebiegu silnik nagrzany 90 st. C
I -9,5
II -9
III -10
IV -11
Mam zamiar wlać do silnika ceramizer do regeneracji silników, żeby wyrównać i podnieść ciśnienie. Czy ktoś z Was wlewał ten ceramizer do silnika, czy warto wydawać na niego pieniądze i wlewać go silnika? Auto spala 2 litry oleju na 10 000 km.
Pozdrawiam
Zmień 2 na 4 na początku przebiegu i będzie bardziej wiarygodny pomiar. Nie ma takiej opcji, żebyś miał taki pomiar przy takim przebiegu...no chyba, że auto na bardzo ubogim lpg i masz wypalone gniazda zaworów. Zrób próbę olejową. Jeżeli pomiar wyraźnie nie skoczy w górę, to silnik do remontu.