Strona 1 z 2

[80 B3 1,6 PP PB/LPG]problemy z odpalaniem na PB

: 08 gru 2008, 09:29
autor: Artek
witam,


od pewnego czasu mam problem z moim autkiem, proszę o pomoc od czego zacząć żeby prawidłowo zdiagnozować problem:

1 - dławi się na PB( szczególnie na 1 i 2 biegu, muszę dodać więcej gazu żeby nie zgasł)
2 - po podjechaniu na postój przełączam na PB żeby z rana odpalić też na PB ale gaśnie Dopiero po zakręceniu 2-krotnym znów się odpala na PB(wcześniej bezproblemowo się przełączał)
3 - na gazie jeździ bez zarzutu


jeszcze jedna ciekawa rzecz:
autko z rana jak jest zimne lekko klekocze...trwa to chwile...(jeżdżę na mineralnym-przebieg 160tys.)


z góry dziękuję za pomoc
pozdr.

: 08 gru 2008, 09:46
autor: WOJTEK26
Ściagnij z działu Centrum tam jest opisana regulacja i co mozna sprawdzic w tym gaźniku.

: 08 gru 2008, 10:32
autor: Artek
stawiasz na tylko i wyłącznie gażnik?

: 08 gru 2008, 22:58
autor: Grzegorzbielsko
Artek, sprawdź tez czy czasem elektrozawór od gazu się nie przyciął albo nie podszedł jakiś śmieć i przez to może przepuszczać gaz i w ten sposób zalewa Ci silnik.
Pozdrawiam.

: 09 gru 2008, 08:11
autor: Artek
sądzisz że to może spowodować dławienie się na pierwszych 2 biegach? a co ze zmianą z LPG na PB jak nie chce za 1 razem zapalić?

pozdr.

: 09 gru 2008, 09:14
autor: WOJTEK26
Przełaczac najlepiej podaczas jazdy i zeby przed zgaszeniem chwile jechał lub pracował na PB zeby paliwo wypełniło wszystkie dysze i rurki emulsyjne. Przed odpaleniem depnij gazu z 2 razy i dopiero odpalaj.

: 09 gru 2008, 09:22
autor: Artek
wszystko się zgadza.
tylko kiedyś bez problemu przełączał się podczas jazdy a teraz gaśnie i nawet dodanie gazu nic nie daje...?!, dopiero jak zgaśnie zakręcę 2 razy kluczykiem i odpali....gdyby to była pompa paliwa miałby problemy podczas jazdy na PB a tymczasem nie ma...jedynie czasami to przełączanie z 1 na 2 z dławieniem się pojawia.
postaram się pojechać do gazownika żeby sprawdził ten elektrozawór gazu?

: 09 gru 2008, 09:26
autor: WOJTEK26
Jak dobrze kojarze to u ciebie jest tez sonda Lambda, sprawdź ją

: 09 gru 2008, 10:00
autor: Artek
nie jestem pewien na 100% czy jest....ale jeśli to jak ją sprawdzić...odłączyć i odpalić bez niej?

: 09 gru 2008, 10:15
autor: WOJTEK26
W tej książce jest wszystko opisane, posprawdzaj to co tam piszą i jeżeli nie pomorze to bedziemy myslec dalej. Jak dobrze kojarze to w gaźniku w rurce zasilajacej w paliwo jest w środku filterek, wiem ze w Oplach z tym gaźnikiem cos takiego jest.

: 09 gru 2008, 10:21
autor: Artek
ok,thx, posprawdzam to co wiemy i dam znaka.

pozdr.

: 09 gru 2008, 21:36
autor: goldi j51
Według mnie do sprawdzenia elektrozawór benzyny mając taki sam silnik a powiedz czy normalnie pracuje na wolnych obrotach na benzynie bo z tego co napisałeś na gazowni chodzi ok pompka paliwa jest mechaniczna może zaworki w pompce nie trzymają i stąd te kręcenie z rana żeby zapalił ;-)

: 10 gru 2008, 08:03
autor: Artek
na gazie leci ok. Na benzynie wolne obroty czasami potrafią się zwiększyć, szczególnie jak stoję w korku...a z kręceniem to dziwna sprawa.Bo jak odpalam juz na benzynie na której dzien wczesniej gasiłem to ok. gorzej jak jezdził na gazie to zeby odpalic na PB musze pokręcić....

[80 b3 1,8s]

: 10 gru 2008, 08:21
autor: arti85944
WITAJ ARTI.JABYM STAWIAL NA PŁYWAK JESLI TO GAZNIK.PRZEZYWAŁEM TAKIE KATUSZE JAK MIAŁEM POLDKA.POPROSTU SIE DZIURAWI Z BRAKU PALIWA W KOMORZE PŁYWAKOWEJ PRZY JEZDZIE NA GAZIE.SPRAWDZ SOBIE. :-)

Nie pisz duzymi literami popraw post.

: 10 gru 2008, 17:54
autor: goldi j51
ale to jest normalne że jak jeżdzisz na gazowni i chcesz odpalić autko na paliwie to za czym pompka paliwa na pompuje paliwo do gaznika to trochę czasu trzeba pokręcić dlatego najlepiej w czasie jak już wracasz do domu przełączyć na benzynę niech się chwile po katurla na biegu aż paliwa naleje sie do gaznika :-)