[b3 AAD 2,0 PB/LPG] nie chce odpalać i dziwnie "chodzi&
: 10 gru 2008, 09:03
Witam.
wiem że temat był już wielokrotnie przewracany na forum, ale takiego przypadku jak mój nie znalazłem jeszcze. Staram się zawsze odpalać na Pb ale jest to coraz trudniejsze, a mianowicie gdy jest zimny to odpala i przekręcam stacyjkę silnik "załapuje" prawie natychmiast, ale po 0,5 sek. gaśnie (mam wrażenie jak by mieszanka była zbyt uboga) , kiedy próbuje odpalać z pomocą pedała gazu jest jeszcze gorzej, z jednym wyjątkiem: kiedy pedał gazu jest bardzo lekko przytrzymany podczas kręcenia to auto zapala, ale chodzi bardzo nie równo i po puszczeniu nogi z gazu gaśnie, w ogóle ostatnio nie działa dobrze na Pb, reaguje bardzo ospale na pedał gazu, i ogólnie jest słabszy niż na LPG. na LPG trzeba go długo "piłować" żeby odpalił ale obroty są bardzo nie równe, falują, 99% razy gdy odpalam na LPG po spuszczeniu nogi z gazu gaśnie. nawet kiedy jest nagrzany obroty falują od 200 do 900 obr/min, natomiast na Pb obroty trzymają "twardo" 1000 (na rozgrzanym silniku). Dodam że wymieniłem ostatnio czujnik temperatury chłodziwa, uszczelkę pod pokrywą zaworów, chłodnice. Co może być przyczyną tych wszystkich usterek ? chciał bym wiedzieć co zlecić mechanikowi (sam nie mam czasu robić) żeby mnie nie naciągał na niepotrzebne koszta, bo wiadomo jacy oni są.
z góry dzięki za odpowiedzi, Pozdro.
wiem że temat był już wielokrotnie przewracany na forum, ale takiego przypadku jak mój nie znalazłem jeszcze. Staram się zawsze odpalać na Pb ale jest to coraz trudniejsze, a mianowicie gdy jest zimny to odpala i przekręcam stacyjkę silnik "załapuje" prawie natychmiast, ale po 0,5 sek. gaśnie (mam wrażenie jak by mieszanka była zbyt uboga) , kiedy próbuje odpalać z pomocą pedała gazu jest jeszcze gorzej, z jednym wyjątkiem: kiedy pedał gazu jest bardzo lekko przytrzymany podczas kręcenia to auto zapala, ale chodzi bardzo nie równo i po puszczeniu nogi z gazu gaśnie, w ogóle ostatnio nie działa dobrze na Pb, reaguje bardzo ospale na pedał gazu, i ogólnie jest słabszy niż na LPG. na LPG trzeba go długo "piłować" żeby odpalił ale obroty są bardzo nie równe, falują, 99% razy gdy odpalam na LPG po spuszczeniu nogi z gazu gaśnie. nawet kiedy jest nagrzany obroty falują od 200 do 900 obr/min, natomiast na Pb obroty trzymają "twardo" 1000 (na rozgrzanym silniku). Dodam że wymieniłem ostatnio czujnik temperatury chłodziwa, uszczelkę pod pokrywą zaworów, chłodnice. Co może być przyczyną tych wszystkich usterek ? chciał bym wiedzieć co zlecić mechanikowi (sam nie mam czasu robić) żeby mnie nie naciągał na niepotrzebne koszta, bo wiadomo jacy oni są.
z góry dzięki za odpowiedzi, Pozdro.