Strona 1 z 1

[80 b3 nv] kasza na bagnecie

: 13 gru 2008, 00:46
autor: remik87
Witam mam mały a w sumie pewnie wielki problem... po ostatnich opadach śniegu skusiłem się na małe ślizganie po czym dość mocno popuchły mi węże od chłodnicy, dwa dni później pewnie za kare okazało się ze auto pochłonęło prawie cały płyn i silnik dość mocno pociekał olejem z pod pokrywy klawiatury i przedniego uszczelniacza wału wiec bez namysłu wymieniłem obie uszczelki... dziś gdy wyjąłem bagnet by sprawdzić stan oleju okazało się, że jest cały w kaszy lub jakimś osadzie tak jakby się olej zważył. I tu właśnie pojawia się moje pytanie... czy to uszczelka pod głowicą??? i jakie mniej więcej były by koszty części tejże naprawy. p.s. gdy zimny przy pierwszym porannym uruchamianiu silnika cofło go jakby zapłon był nie tak, tyle tylko iż nie był dotykany.

: 13 gru 2008, 08:07
autor: WOJTEK26
Od czasu wymiany uszczelek dolewałes płynu chłodzacego, bo taka maź to objaw wystepowania wody w oleju. Nie wielka ilość tej mazi to nie musi oznaczac nic złego, to normalny objaw zima jeżeli jeździ sie na krótkich odcinkach.

[80 b3 nv] kasza na bagnecie

: 13 gru 2008, 11:38
autor: remik87
Właśnie, że tylko raz i od tamtej pory zrobiłem jakieś 1000km. to było jakiś tydzień temu teraz stan płynu trzyma sie stabilnie. z tego co wiem autka z gazem mają jakieś zwiekszone zużycie płynu. mechanik powiedział, ze taki wygląd oleju to typowy objaw uszczelki. :-(

: 15 gru 2008, 10:22
autor: Nemo 28
Witam! Kiedyś taki problem miałem w fiacie 125p i była to uszczelka, ale olej w silniku miał kolor kawy z mlekiem.

: 15 gru 2008, 21:18
autor: Danio BB
Ubytek płynu, twarde węże to typowe objawy uszczelki pod głowicą a "cofnięcie" silnika przy rozruchu to płyn w cylindrze.
Z ogrzewaniem nie ma kłopotów? Brak lub słabe ogrzewanie to też efekty padniętej uszczelki głowicy.
Co do kosztów... mniej więcej tak to wygląda w silniku ADA:
Obrazek
(świece były do innego auta a olej orlen tylko do wypłukania silnika, "uszczelniacz wału korbowego" to simmering wałka rozrządu)
Ceny w IC ze zniżką.

: 15 gru 2008, 22:31
autor: jerry
No trzeba jeszcze doliczyć za planowanie głowicy, jeśli ci nie brał oleju, to tyle. Jeśli tak to będzie okazja przyjrzeć sie uszczelniaczom.

: 20 gru 2008, 00:06
autor: remik87
I już wszystko wiem. :-) jednak to uszczelka... wszystkie objawy cofanie silnika na zimno słabe ogrzewanie. wiec żal ale po sylwku auto trafić musi do mechanika :-/ wielkie dzięki koledzy...

: 01 lut 2009, 13:34
autor: wanmic1
Witajcie,

rzadko tu zaglądam :oops: bo do tej pory moje autko śmigało świetnie. I dalej dobrze jeździ, ale kiedy chciałem dolać oleju, na zakrętce od pokrywy zaworów zobaczyłem białą maź...Myślę, że to podobna sytuacja do opisanej powyżej przez poprzednika. Z tym że ta maź występuje tylko na zakrętce - nie mam jej na bagnecie.

Dodam, że płyn chłodzący w zbiorniku wyrównawczym przez kilka miesięcy utrzymuje się na prawie identycznym poziomie. Już sam nie wiem, czy jest problem z uszczelką (ale wówczas płyn powinien się zmniejszać a tak nie jest) czy o co chodzi...

Czy powinienem się tym przejmować ?
Z góry dziękuję za wszystkie opinie.

Pozdrawiam, Michał

: 01 lut 2009, 13:55
autor: maly81
ta maż powstaje jak się pokonuje krótkie odcinki zimą i olej się dobrze nie nagrzewa o tej poże to jest raczej normalne

: 01 lut 2009, 23:09
autor: skoti
Wstaw mu w piz....e na trasie i po kłopocie