Strona 1 z 2

[B4 ABT] Czujnik temperatury zasysanego powietrza G42

: 13 gru 2008, 14:37
autor: LeeOne
Witam.
Po diagu vag-iem pokazało mi taki błąd:

00523 - Intake Air Temp Sensor (G42)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

523 Czujnik temperatury powietrza zasysanego - G 42, Czujnik IAT - temperatura wysoka - obwód niski - G42

Pytanie 1 gdzie jest ten czujnik?
Czy na pewno jest walnięty czy może instalacja winna?
Jaki jest numer tej części i ile będzie ona kosztować.
pozdrawiam.

: 13 gru 2008, 14:45
autor: Kokolino
W ABT ten czujnik jest w zespole wtryskowym. Jak zdejmiesz pokrywę filtra to widać go tuż przy obudowie wtryskiwacza. Poszukaj na forum gdzieś były podane wartości oporów przy danych temperaturach.

Chyba nie występuje oddzielnie. Zaraz sprawdzę.

Występuje cosik takiego jak wspornik zaworu wtryskowego i właśnie na nim jest mocowany ten czujnik. Czy tak jest jak się kupuje nową część niestety nie wiem, podam ten numer ale należałoby to dokladnie sprawdzić.
051 133 029 - wspornik zaworu wtryskowego.
Ewentualnie sprawdzić czy nie występuje razem z górną częścią zespołu wtryskowgo.

: 13 gru 2008, 20:30
autor: LeeOne
Nie mogę nigdzie tego odnaleźć ani pod nazwą ITA czy czujnik zas. powietrza ani wspornik zw. wtryskowego. Chyba będzie trzeba udać się na złoma :-P po jakąś używkę, ale najpierw sprawdzę wiązkę i wtyki może coś znajdę, bo mnie ten samochód do bankructwa doprowadzi 22/100 LPG :shock:

: 13 gru 2008, 23:47
autor: Danek
LeeOne, z tego co mi wiadomo to przewody dochodzące do tego czujnika też mają swoją jakąś tam specjalną charakterystykę rezystancji (chodzi o przewody od gniazda na obudowie wtryskiwacza do czujnika). Także jak będziesz brał ze szrotu to moim zdaniem najlepiej cały górny zespół wtryskiwacza.

: 14 gru 2008, 12:05
autor: LeeOne
Innego wyjścia chyba nie będzie bo tam wszystko trzyma się kupy.
Dzisiaj sprawdzałem wiązkę i te wszystkie kable nad kolektorem są podwędzone niektóre nawet popalone izolacje mają, taśmy full i lutowanych kabli.
Wszystko do wymiany...

: 14 gru 2008, 12:13
autor: toldek1
Czujnik można sprawdzić i od tego należałoby zacząć czyli sprawdzić dlaczego VAG taki błąd odczytuje a sterownik rejestruje jako usterkę. Podaję rezystancję czujnika mierzoną pomiędzy pinem 1 a 4 wtyczki zespołu wtrysku - pomiar dla temperatury 20 stopni Celsjusza rezystancja prawidłowa 2500 Ohma > dopuszcza się nieznaczne odchyłki plus /minus dla każdej temperatury/ / 40 stp. > 1250, 60stp. > 575, 80 stp. > 325
Tak na marginesie - jak pomagamy to piszmy konkrety, bo postów z których nic nie wynika jest ogromna ilość.

: 19 gru 2008, 18:37
autor: LeeOne
Dziękować, miernik zakupiony jutro zabieram się za pomiary.
Mam rozumieć, że im niższa temp. tym większy opór będzie na czujniku?

: 20 gru 2008, 08:24
autor: Kokolino
LeeOne pisze:Mam rozumieć, że im niższa temp. tym większy opór będzie na czujniku?
Dokładnie tak <ok>

: 20 gru 2008, 12:52
autor: LeeOne
Czujnik cieczy (niebieski) pokazuje mi 5 dla temp. około 1-3 stopnie C, tak samo czujnik zas. powietrza coś około 5.
Nie wiem czy dobrze ustawiłem miernik, pierwszy raz mam kontakt z takim urządzeniem.

: 20 gru 2008, 16:21
autor: toldek1
Przecież miałeś sprawdzać IAT, a nie ETC!!!

: 20 gru 2008, 16:34
autor: LeeOne
:shock: ......... przecież piszę że IAT też sprawdzałem :-x

: 20 gru 2008, 16:49
autor: toldek1
Nie wiem jak Ci pomóc, na jaki zakres miałeś ustawiony miernik? jeśli temperatura otoczenia podczas pomiaru IAT była bliska lub równa 20 stopniom Celsjusza to pomiar powinien wynosić w okolicach 2500 Ohma, czujnik ETC ma inne rezystancje i nie należy wzorować się na nim sprawdzając IAT,jaki zakres ustawiłeś podczas sprawdzania na mierniku?

: 20 gru 2008, 19:12
autor: LeeOne
Nie pamiętam :-P to powiedz mi jak ustawić ten miernik aby pomiar był dokładny.

: 20 gru 2008, 22:25
autor: Danek
toldek1 pisze:czujnik ETC ma inne rezystancje i nie należy wzorować się na nim sprawdzając IAT
A mnie się wydawało, że oba czujniki są zbudowane w oparciu o takie same termistory i mają identyczną charakterystykę. Po tym co napisałeś wyżej (wartości rezystancji) również można wysnuć taki wniosek. Co innego jeśli pisząc wzorować miałeś na myśli porównanie wartości rezystancji podczas pracy silnika na podstawie wskazań czujnika ECT. Druga sprawa to taka, że przy poprawnie pracującym termostacie w dolocie czujnik nie powinien osiągnąć temperatury wyższej niż 50*C - po to jest ten termostat żeby zasysane powietrze miało w miarę stałą temperaturę.

[ Dodano: 2008-12-20, 22:34 ]
LeeOne pisze:powiedz mi jak ustawić ten miernik aby pomiar był dokładny.
Przede wszystkim musisz pomiaru dokonywać przy odpiętej wtyczce czujnika na zewnętrznych pinach. Miernik ustaw na zakres 20 k&#937; jeśli temperatura czujnika będzie poniżej 20*C, jak temperatura przekroczy 40*C ustaw zakres 2 k&#937; pomiar będzie dokładniejszy. W pierwszym przypadku otrzymasz wskazania z dokładnością do setnych części kiloohma (dziesiątki ohmów), a w drugim do tysięcznych (pojedyncze ohmy). Jak już wspomniałem trudno będzie Ci osiągnąć temperaturę wyższą niż 50*C bez zdejmowania czujnika.

: 20 gru 2008, 22:44
autor: LeeOne
Dzięki Danek to właśnie chciałem wiedzieć
czujnik ETC ma inne rezystancje i nie należy wzorować się na nim sprawdzając IAT
Mi tez się wydaje, że oba czujniki mają identyczną charakterystykę bo przy temp 1-3C
miernik pokazywał około 5 (chyba 5k) na obu czujnikach.