Strona 1 z 2

[80 b4 2.0 ABK] Regulotor biegu jałowego

: 21 mar 2007, 16:12
autor: cyrkiel
mam jeszcze jedno pytanie-no bo jestem zielony w tych sprawach,a mianowicie ---czy regulator biegu jałowego to to samo co silniczek krokowy???z góry dziękuje

: 21 mar 2007, 16:19
autor: czarekj
Regulator biegu jałowego w silniku ABK jest przez niektóre osoby błędnie nazywany silniczkiem krokowym. Mimo tego błędnego nazewnictwa wtajemniczeni wiedzą o co chodzi. Żeby być dobrze zrozumianym używaj określenia "regulator wolnych obrotów" - będzie ok.

: 21 mar 2007, 16:57
autor: cyrkiel
czarekj pisze:Regulator biegu jałowego w silniku ABK jest przez niektóre osoby błędnie nazywany silniczkiem krokowym. Mimo tego błędnego nazewnictwa wtajemniczeni wiedzą o co chodzi. Żeby być dobrze zrozumianym używaj określenia "regulator wolnych obrotów" - będzie ok.
właśnie o to mi chodziło-jak kupowałem moje audi poprzedni właściciel powiedział mi że na komputerze wykazało awarie regulatora biegu jałowego a on wymienił silniczek krokowy.
W innym temacie pytałem o zawieszające sie obroty-i to morze być pewnie powodem zawieszania siętych obrotów.--Czy wiadomo ile może kosztować taki regulator?

[ Dodano: 2007-03-21, 16:57 ]
czarekj pisze:Regulator biegu jałowego w silniku ABK jest przez niektóre osoby błędnie nazywany silniczkiem krokowym. Mimo tego błędnego nazewnictwa wtajemniczeni wiedzą o co chodzi. Żeby być dobrze zrozumianym używaj określenia "regulator wolnych obrotów" - będzie ok.
właśnie o to mi chodziło-jak kupowałem moje audi poprzedni właściciel powiedział mi że na komputerze wykazało awarie regulatora biegu jałowego a on wymienił silniczek krokowy.
W innym temacie pytałem o zawieszające sie obroty-i to morze być pewnie powodem zawieszania siętych obrotów.--Czy wiadomo ile może kosztować taki regulator?

: 21 mar 2007, 19:31
autor: czarekj
W pierwszej kolejności proponuję go przemyć i sprawdzić czy uzwojenie jest dobre. Nowy regulator sporo kosztuje, więc warto sie tym zaopiekować. One tak szybko się nie psują. Jeżeli regulatorek się zacina od nagromadzonego tam nagaru to obroty będę sie zawieszać, pod warunkiem że to sa obroty w granicach max. 2000. Przy jakich obrotach Ci się zawiesza? Sprawdź linkę może sie zacina i przepustnicę czy nie jest brudna. Ponadto sprawdziłbym przepływomierz i wymył klapkę.

: 21 mar 2007, 19:39
autor: cyrkiel
czarekj pisze:W pierwszej kolejności proponuję go przemyć i sprawdzić czy uzwojenie jest dobre. Nowy regulator sporo kosztuje, więc warto sie tym zaopiekować. One tak szybko się nie psują. Jeżeli regulatorek się zacina od nagromadzonego tam nagaru to obroty będę sie zawieszać, pod warunkiem że to sa obroty w granicach max. 2000. Przy jakich obrotach Ci się zawiesza? Sprawdź linkę może sie zacina i przepustnicę czy nie jest brudna. Ponadto sprawdziłbym przepływomierz i wymył klapkę.
obroty zawieszajA sie na ok 1000-1200obr,a na diagnostyce komputerowej wyszło że to właśnie regulator biegu jałowego szwankuje więc to pewnie jego wina.A oboty zacinają się tylko na zagrzanym silniku,na zimnym jest ok.

: 21 mar 2007, 19:47
autor: czarekj
Z tego co piszesz wnioskuję, że móglby to być regulator. Zanim kupisz drugi sprawdź go dokładnie równiez wtyczkę i przewody aż do komputera.

: 21 mar 2007, 20:08
autor: Kornel
Na twoim miejscu zanim kupisz drugi wyjąłbym go przepłukał w benzynie a potem spsiukal WD40, założył i zobaczył czy będzie jakaś różnica.

: 21 mar 2007, 20:09
autor: cyrkiel
czarekj pisze:Z tego co piszesz wnioskuję, że móglby to być regulator. Zanim kupisz drugi sprawdź go dokładnie równiez wtyczkę i przewody aż do komputera.
dzięki za pomoc w i mam jeszcze jedno pytanie -jaka może być przybliżona cena tego regulatora.

: 21 mar 2007, 22:03
autor: czarekj
Najprościej będzie jak sprawdzisz w ofercie sklepów internetorych lub na allegro. Nie sadzę jednak byś kupił taniej niz za 100 PLN nawet używany.

: 22 mar 2007, 19:17
autor: cyrkiel
czarekj pisze:Najprościej będzie jak sprawdzisz w ofercie sklepów internetorych lub na allegro. Nie sadzę jednak byś kupił taniej niz za 100 PLN nawet używany.
czy zna może ktoś numer katalogowy tego regulatora?

: 22 mar 2007, 20:26
autor: czarekj
Typ Bosch - 037906457D
Typ VDO - 048133455

: 23 mar 2007, 08:48
autor: PABLO
jaka może być przybliżona cena tego regulatora.



Ok. 150zł

: 23 mar 2007, 09:54
autor: japan
Mam sprawną używkę, jak jesteś zainteresowany zapraszam na priv.

: 20 cze 2009, 01:54
autor: HeavenQueen
PABLO pisze:jaka może być przybliżona cena tego regulatora.
nowy VDO 750zł

: 03 wrz 2009, 19:08
autor: gawcio12312
koledzy mam pytanie :
w moim ABK jak odpale na benzynie nie ważne czy ciepły czy zimny to strasznie silnikiem częsie na obrotach jałowych a i jak odłączyłem tak zwany (silniczek krokowy ) to zgasł tak ma być czy nie ma zgasnąć po odłączeniu . posiadam instalacje 2 generacji a i kiedy dodam gazu na benie i puszcze to silnik nieraz zgaśnie na gazie ok czy to wina krokowca