Strona 1 z 2

[2.0E ABK LPG] Nie chce zapalic

: 16 gru 2008, 23:34
autor: lukasz-tm
Witam, ponawiam swoja prozbe poniewaz nie znalazlem do konca rozwiazania problemu.

Zaczne od samego poczatku zeby bylo wszystko tak jak nalezy, wiec:

Na samym poczatku silnik jak byl zimny odpalal za jakims 3-4 razem, i jak sie rozgrzał i temp byly dodatnie to pracowal i odpalal bez zarzutu. Dzialo sie tak przez okolo tydz, pozniej palil coraz ciezej az do momentu rozladowania akumulatora, wiec kupilem nowy Topla 60 amh, i auto zaczelo coraz ciezej palic, az w koncu pewnego dnia po zgaszeniu silnika i probowaniu go odpalic po uplywie okolo 30 minut udalo sie go odpalic dopiero po okolo 3 godz, (150 km od domu) ale w koncu udalo sie jakos dojechac. Na drugi dzien juz nie udalo sie go odpalic, zmienilem swiece, kopulka, palec i cewka maja okolo miesiaca (wymienione profilaktycznie). Stal u mechanika 2 dni, powyjmowalismy wszystkie wtyczki, przeczyszczone srodkiem do stykow..poczyszczone swiece (byly zalane paliwem i okopcone) i auto zaczelo palic na dotyk, drugiego dnia problem sie powtorzyl, zrobione byly te same czynnosci i znowu zaczelo auto palic normalnie, lecz duzo krócej po okolo 3 godz od tych czynnosci auto zgaslo, i do tej pory nie odpalilo. Iskra jest, wszystkie przekazniki sprawne, wymieniony czujnik temperatury silnika. DOdam ze identyczne objawy sa podczas odpalania na LPG i PB, silnik wchodzi na obroty, ale od razu spadaja i slinik sie dlawi, strzela.

: 17 gru 2008, 08:14
autor: WOJTEK26
U ciebie jest cewka wraz z modułem czy osobno to po pierwsze. A jak nie chce odpalic to czy jest iskra :?: bo moze byc problem z czujnikiem Halla lub z wtyczka. Do sprawdzenia rozrząd i kont wyprzedzenia zapłonu.

: 17 gru 2008, 08:58
autor: lukasz-tm
Iskra jest taka jak powinna byc koloru bialo niebieskiego, Cewka jest z modulem, rozrzad dobry, ma okolo 30 tys. Jak sprawdzic kont wyprzedzenia zaplonu ?

: 17 gru 2008, 09:39
autor: WOJTEK26
Po odpaleniu musisz sprawdzac wg. procedury dla ABK było wiele razy. Wymień lub przelutuj przekaźnik nr.30

: 17 gru 2008, 09:51
autor: lukasz-tm
ALe w tym problem ze auto nie odpala, wchodzi na okolo 500 obrotow, dlawi sie, szarpie slinikiem i "terkocze" Dzisiaj zajme sie przekaznikiem i powiem co i jak.

: 17 gru 2008, 17:22
autor: Darecki3037
zapewne wymienisz przepływomierz i problem zniknie.

: 17 gru 2008, 22:40
autor: lukasz-tm
Jutro bede miec takie samo Audi to co radzicie przelozyc ? Przepływomierz i co jeszcze ?

: 18 gru 2008, 06:46
autor: Darecki3037
objawy które opisałeś występuja również przy nieszczelnym dolocie powietrza, więc musisz przeglądnąć wszystkie gumy odme wężyki podciśnieniowe. Jeszcze jedna ważna rzecz , kup kpl nowych gumek uszczelniających wtryskiwacze benzynowe. Ja bym zaczął od nich, sprawdzenia dolotu a potem przepływka, przekaźnik 30, komputer.

: 18 gru 2008, 08:09
autor: WOJTEK26
Nic nie wymieniaj na poczatek przekaźnik i powinno pomóc szczególnie ze na VAg-u wyszło cos o chwilowych zanikach napięcia.

: 20 gru 2008, 12:12
autor: lukasz-tm
Witam, niestety okazalo sie ze to nie przeplywomierz, po podlaczeniu nowego sprawnego silnik sie zachowuje tak samo, mechanik mowi tak jak by sie "przestawial zaplon" i sie cofa.Objawy sa identyczne na Benzynie i lpg Prosze o pomoc..

: 20 gru 2008, 18:13
autor: czarekj
Zajrzyj tak jak ci Wojtek radzi do przekaźnika numer 30.

: 21 gru 2008, 21:34
autor: lukasz-tm
Sprawdzony, przelutowany, nic nie pomoglo :/

: 22 gru 2008, 09:43
autor: WOJTEK26
Jak nie chce odpalic sprawdx czy jest iskra oraz czy podaja wtryskiwacze. Jeżeli nie ma iskry do sprawdzenia cewka wraz z modułem i czujnik Halla w aparacie zapłonowym.

: 22 gru 2008, 10:52
autor: lukasz-tm
Iskra jest, wtryskiwacze podaja poniewaz swiece sa zalane paliwem (mysle ze to o to chodzi ) Mechanik mowi cos ze moze byc walniety komputer lub sonda lambda, co wy na to?

: 22 gru 2008, 11:15
autor: WOJTEK26
Na poczatek odłacz wtryskiwacz rozruchowy i wtedy spróbuj odpalic. Musiałbys sprawdzic ustawienie rozrządu i wtedy odrazu zobaczyc czy dobrze jest ustawiony aparat zapłonowy. Skoro jest iskra i podaja wtryskiwacze to wina tkwi w złym koncie zpłonu lub rozrządzie.