Strona 1 z 2
[2.0E ABK LPG] Wielki problem z silnikiem
: 19 gru 2008, 07:03
autor: marcinelk13
Tak jak w temacie.... mamy wielki problem z silnikiem.
Ogólnie silnik jest w dobrej kondycji, ale bardzo często chodzi jakby na 3-ech garach.
Jeżeli zaczyna pracować na 3-ech garach to od razu przełączamy na PB żeby nie strzelił; dodam, że na PB jest tak samo. Wymienione rzeczy: przepływomierz razem z całą obudową, świece, kable, kopułka, palec. Ciśnienie na cylindrach poprawne.
Powiedzcie Panowie co może być :evil:
Proszę o wszelkie odpowiedzi
: 19 gru 2008, 07:57
autor: Jarek-LT
TE obiawy były u mnie ale po wymianie sondy Lambda -na używke /dobrą używke musi być jasna , a świece po wykręceniu -nie ciemne i wymianie kabli wysokiego napięcia --jak ręką odją...chodzi teraz nie do poznania --istna żyleta..
Jarek..
: 19 gru 2008, 11:49
autor: marcinelk13
Jarek-LT pisze:TE obiawy były u mnie ale po wymianie sondy Lambda -na używke /dobrą używke musi być jasna , a świece po wykręceniu -nie ciemne i wymianie kabli wysokiego napięcia --jak ręką odją...chodzi teraz nie do poznania --istna żyleta..
Jarek..
bardzo dziękuję, że wypowiedziałeś się w moim temacie :mrgreen: dodam, że pierwsza świeca jest mokra...... czy przy takich problemach może być to Sonda Lambda ?
: 19 gru 2008, 13:47
autor: Jarek-LT
Mokra -to nie spala mieszanki , z sondą i ssaniem to świece są wszystkie czarne -okopcone. Jeżeli tylko jedna a reszta normalna -kremowa , to przyczyna tkwi gdzie indziej...TEN cylinder , ten przewód , ta swieca.....
Jarek.
: 24 gru 2008, 17:11
autor: marcinelk13
POMÓŻCIE PANOWIE :-|
teraz cały czas chodzi jakby na 3-ech garach
możliwe jest to, że zawór się zawiesił ? :roll: teraz na święta nawet nie można jeździć :cry:
Panowie napiszcie coś, bo ojciec dostaje szału :-x
: 24 gru 2008, 19:03
autor: Kornel
Do sprawdzenia sonda, czujnik halla, ustawienie zapłonu.
: 25 gru 2008, 00:22
autor: marcinelk13
KorNoLio pisze:Do sprawdzenia sonda, czujnik halla, ustawienie zapłonu.
dodam, ze wcześniej było tak, że jak zapaliła dobrze to już wszystko było OK
później jak dobrze zapaliła to potrafiła po 200m "chodzić na 3-ech garach"
teraz jest tak, że bardzo ciężko pali na PB jak i LPG i chodzi cały czas na 3-ech garach
Proszę pomóżcie
P.S. Czy przy tych dolegliwościach mogą wystąpić wyżej wymienione rzeczy przez
KorNolio ?
: 25 gru 2008, 05:34
autor: czarekj
Sprawdź przewód zapłonowy i świecę od tego cylindra co nie pali oraz kopułkę aparatu zapłonowego..
: 25 gru 2008, 09:04
autor: marcinelk13
kopułka najpierw była założona ze sprawnego ABK i było to samo
teraz jest wsadzona nowa
palec był wymieniony ze sprawnego ABK i teraz jest nowy
wszystkie świece wymienione na nowe
kable także były wymienione ze sprawnego ABK, ale teraz także są nowe :-x
: 25 gru 2008, 10:02
autor: Darecki3037
jeśli dzieje się to tylko na 1 cylindrze, no to niestety głowica do ściągnięcia, coś z zaworami sprężynami zaworowymi itd itp.
: 25 gru 2008, 10:08
autor: marcinelk13
Darecki3037 pisze:jeśli dzieje się to tylko na 1 cylindrze, no to niestety głowica do ściągnięcia, coś z zaworami sprężynami zaworowymi itd itp.
czyli krótko mówiąc głowica i cała reszta do roboty ? :roll: w ogóle będzie opłacalna naprawa ? :->
od samego początku auto sprawiało dużo problemów :evil: jak widać największą wadą samochodu jest jego właściciel :-x
Pozdrawiam
: 25 gru 2008, 10:22
autor: kilerek 23
mój kolega ma podobny problem tylko z fiatem... ale też świece wymienione, przewody, cewki, sonda, ciśnienie ma, w kompie żadnych błędów a auto nie chodzi.. głowica nawet była ściągana bo myśleli że coś tam nie tak ale niestety wszystko ok a problem nadal pozostał... sam chciałbym wiedzieć co u ciebie jest nie tak ale skoro masz ciśnienie na cylindrze to na głowice bym nie stawiał... a i dodam że ta świeca też jest ciągle zalana... chyba nikt jak narazie przyczyny ci tu nie podał więc sam czekam aż sie to wyjaśni ....
: 25 gru 2008, 11:34
autor: marcinelk13
dzisiaj auto nawet nie chce zapalić :-x
: 25 gru 2008, 12:02
autor: Darecki3037
ale skoro masz ciśnienie na cylindrze to na głowice bym nie stawiał...
jeśli cały układ zapłonowy był zmieniany kilkakrotnie i efektu to nie dało to musi to być wina mechaniczna. Głowica do ściągnięcia i do sprawdzenia porównania tłoki (denka- kształt), zawory (ułamania, nadpalenia, stan trzonków, itd), wałek rozrządu ( stan krzywek na 1 ), sprężyny zaworów(z wyglądu mogą być takie same ale twardość tych z 1 cylindra może być już inna), sama głowica (pęknięcie odkształcenie- oddać do specjalisty od głowic) . Tyle ode mnie, właściciel zrobi co zechce. Remont głowicy-mnie to kosztowało 500zł, rozbierałem i składałem sam.
: 25 gru 2008, 12:11
autor: arthur
na poczatek to sprawdz kompresje w momencie kiedy chodzi na 3 cylindry, pozniej sciagaj czapke