Strona 1 z 2

[1.8 B2 DS] Prekładka 1.8 na pełnym mechanicznym wtrysku?

: 22 gru 2008, 16:48
autor: Łysy_18
Witam! Mam pytanie odnośnie właśnie takiej przekładki czyli z silnika 1.8 DS na 1.8 na pełnym mechanicznym wtrysku. Wiadomo DS to gaźnik i ma 90KM a na wtrysku już 112KM co jest sporą różnicą. Zawsze chciałem wzmocnić swoje audi. Jest to 2d sedan z 1979r. Co pasuje a co trzeba zmieniać i czy dużo będzie roboty?? Z góry dzięki za pomoc.

: 22 gru 2008, 18:54
autor: czarekj
Zdobyć sprawny układ wtryskowy z głowicą od DZ będzie problem. Pomyśl o wtrysku elektronicznym.

: 22 gru 2008, 19:09
autor: Garo
mi się wydaje że lepiej by był mechaniczny wtrysk, ma lepszego buta. Szybciej się pobudza.

: 03 sty 2009, 21:00
autor: Łysy_18
Powiedzcie mi jeszcze jedno. Czy przypadkiem kolektor ssący pasuje od tego 1.8 na mechanicznym do mojego DS-a? Zaoszczędziło by mi to kosztów no i efekt ten sam:) Mi wydaje się że tak bo to chyba te same silniki tylko z innym osprzętem ale wolę upewnić i stąd się pytam. Mój silnik pochodzi z 86r i ma hydraulikę. Jest w bdb stanie więc to miało by sens. Z góry dzięki za pomoc.

: 03 sty 2009, 22:59
autor: czester-11
raczej tak bo dół jest ten sam, bedziesz jeszcze potrzebawal czujników i ECU z wiazka.

: 03 sty 2009, 23:55
autor: Łysy_18
Jakich czujników i w mechanicznym wtrysku jest komputer??

: 04 sty 2009, 00:04
autor: Audi 80 Polska
Jest kilka odmian wtrysku mechanicznego
K-JETRONIC - W pełni mechaniczny
KE-JETRONIC - Posiada komputer (który w jakimś stopniu wpływa na pracę silnika)
KE-III-JETRONIC - większy udział koputera w regulacji parametrów pracy silnika
KE-MOTRNIC - jeszcze większy udział koputera w regulacji parametrów pracy silnika

: 04 sty 2009, 00:08
autor: GerB3
DZ jest na K-Jetcie i np. nie ma sondy lambda, katalizatora. Nie wiem jak jest z przekładką głowicy i wtrysku do DS'a ale sam DZ jednak sporo się różni od np. JN'a.

: 04 sty 2009, 15:24
autor: Łysy_18
To powiedzcie mi w końcu czy kolektor ssący będzie pasował od tego na wtrysku do mojego czy musiał bym zmieniać też głowice??

[ Dodano: 2009-01-04, 15:25 ]
W gre wchodzi K-JETRONIC czyli bez komputera by nie bawić się z elektroniką.

[ Dodano: 2009-01-04, 15:27 ]
I czy musiał bym montować jakieś dodatkowe czujniki o których wspomniał czester-11?

: 04 sty 2009, 15:43
autor: Audi 80 Polska
Z czujników jest na pewno czujnik dla wtryskiwacza rozruchowego i wyłącznik czasowo-termiczny podgrzewacza, jest jeszcze coś takiego jak zawór dodatkowego powietrza + zawór dwudrożny które służą do stabilizacji biegu jałowego.

[ Dodano: 2009-01-04, 15:55 ]
Łysy_18 pisze:Wiadomo DS to gaźnik i ma 90KM a na wtrysku już 112KM co jest sporą różnicą.
Jak założysz sam wtrysk możesz nie uzyskać efektów na które liczysz. Te silniki mają prawdopodobnie inne wałki rozrządu (czasy i kąty otwarcia zaworów), mogą też mieć inne średnice zaworów, stopień sprężania pewnie mają taki sam. Układy wydechowe też mogą się różnić jeden może mieć dwururkę za kolektorem wydechowym a drugi może mieć pojedynczą.

: 04 sty 2009, 16:44
autor: GerB3
Dodatkowo w K-jecie jest jeszcze regulator termiczny, musisz wymienić pompę paliwa na taką o większej wydajnosci. Wałek jest na 99% ostrzejszy jak w gaźnikowym, stopień sprężania jest taki sam.Ogólnie jak bawić się w wymianę to całego silnika a nie tylko głowicy.

: 04 sty 2009, 16:49
autor: pawelbicz
GerB3 pisze:musisz wymienić pompę paliwa na taką o większej wydajnosci.
w DS'ie jest mechaniczna pompa sterowana z wałka pośredniego a w DZ jest elektryczna..

: 07 sty 2009, 23:20
autor: Łysy_18
Ok. Doszedłem do pewnego wniosku ale muszę się najpierw was poradzić. Co będzie lepiej zrobić? Przesiąść się na b2 Coupe 2.0 bądź 2,3 czy robić przekładkę silnika w swojej b2?? Jeśli przekładka to czy jeszcze musiał bym coś zmieniać oprócz pompki na elektryczną i czy czujniki o których wspomniał aldi, będą już razem z silnikiem??

: 08 sty 2009, 15:33
autor: Audi 80 Polska
Czujniki powinny być przy silniku, najlepiej abyś sam go wyjmował to wtedy weźmiesz wszystko co potrzebne. Podejrzewam że jest tam pewnie jakiś „komputerek” do stabilizacji wolnych obrotów.
Co do zamiany to wg mnie kwestia indywidualna oraz kwestia pieniędzy jakie chcesz przeznaczyć. Rozważ wszystkie za i przeciw oraz uważaj żeby nie zamienić czegoś z czego jesteś zadowolony na rzecz która będzie się śniła w koszmarach.

: 12 sty 2009, 14:47
autor: k44761
Dół od jakiegokolwiek silnika 112 konnego lub wyżej ma ponadto natrysk oleju na denko tłoka.