Strona 1 z 1
[80 B3 2,0 6A + LPG] Problem z dymieniem i spalaniem w zimie
: 23 gru 2008, 18:40
autor: krzysztofNH
Witam serdecznie Drogich Kolegow. Sluchajcie mam problem ze swoja Niunia a mianowicie autko kiedy temperatura spadnie do okolo 0 stopni dymi na bialo jak najete.I nawet jak sie zagrzeje<nie raz nie dwa wlanczal mi sie juz wentylator jak stalem w korkach:/> nie ustepuje jakby ssanie ciagle bylo wlaczone...a do tego spalanie wacha sie w granichach 15,5 litra gazu po miescie:/ Dodam ze autko bylo na regulacji gazu jakies dwa tygodnie temu gdyz sadzilem ze to jest przyczyna takiego spalania i kopcenia...a zeby tego bylo malo obroty na biegu jalowym sa bardzo rozne raz 1000obr/min a nieraz po 1400obr/min i niema od tego zadnej zaleznosci:( Pomocy panowie co moze byc??:(
[ Dodano: 2008-12-23, 18:41 ]
Przepraszam poprawka rodzaj silnika to 8A a nie 6A:/
: 23 gru 2008, 19:50
autor: krzysiekb3
Co do poddymiania to różnica temperatur, co do obrotów to przejrzyj układ dolotowy, podciśnienia, chociaż kiedyś miałem w swojej patent, że na gorącym silniku mi falowało i ruszyłem lekko zapłonem i jest git. A co do gazu to pytaj.
: 23 gru 2008, 20:25
autor: Gucio_1989
Falujące obroty to może być uszkodzona Sonda Lambda. Warto to sprawdzić samemu miernikiem a najlepiej podpiąć się pod VAG'a albo jechać do gaziarza
pozdro
: 23 gru 2008, 22:27
autor: krzysztofNH
hmm drogi kolego, zdaje sobie sprawe ze zima auto dymi ale nie w takim stopniu i nie po zagrzaniu silnika...poza tym spalanie 15,5 litra gazu jest dos niepokojace:/ nigdy mi tyle nie spalala:/natomiast jesli chodzi o falowanie to dobry pomysl sprawdze sonde choc wydaje mi sie byc dobra... ale sprawdze jak tylko bede mial okazje...
No ale panowie jakies inne pomysly co do tak duzego spalania i dymienia??;>
rozmawialem ze znajmymi i doszlismy do wniosku ze moze to tez byc wina ktoregos z czjnikow temperatury ktory wprowadza sterownik w blad i podaje dawke jak na zimny silnik...co o tym sadzicie??;>a wlasnie pytanie czy w kazdej B3 jest termometr wskazujacy temperature na zewnatrz,taki w zegarach??