[B3 1.8PM]duze spalanie,wyrzucanie paliwa podczas tankowania
: 29 gru 2008, 02:57
autor: pogromca4
witam mam kilka problemow z moja niunią.
1) Jakis czas temu byly wymieniane poduszki na silniku i skrzyni biegow. po tym zabiegu auto miedzy 2.5-3tys obrotow strasznie buczy(slyszalene mocno na tylnej kanapie) oraz wpada w wibracje,dzieje sie to niezaleznie od biegu i predkosci jakis pomysl co to moze byc?
2) strasznie duzo pali ostatnio zalalem vervy98 za 150zl przejechalem 230km i wzkazowka pokazuje ze zaczyna sie rezerwa, wychodzilo by spalanie jakies 17 litrow ,bez jakiegos ciśnięcia. sprawdzalem sonde lambda napiecie oscylowalo okolo 0.4V wiec raczej sprawna,wymieniony filtr powietrza, rano pali bez najmniejszych problemow,obroty dobrze trzyma tzn. caly czas 900-1000
3) gdy tankuje i wciskam pistolet do konca to lubi mi paliwo wyrzucic nawet kilka krotnie. domyslam sie ze trzeba odpowietrzyc, ale gdzie jest ten zaworek ?!
z gory dziekuje za pomoc
pozdrawiam
_uwaga
: 29 gru 2008, 08:57
autor: krzysiek11
Co do buczenia to miałem podobny przypadek w puncie kumpla wymieniliśmy poduszkę skrzyni biegów i od tej pory strasznie buczało i przenosiło drgania na bude
(źle się ułożyła) może u ciebie jest tak samo.
: 29 gru 2008, 09:51
autor: krychu
Wszystko zalezy jaka kupiles ta poduszke, poduszka w audi ma w sobie plyn apsorbujacy dodatkowo drgania, jak kupiles poduszke silnika za 70 zl to jest to raczej sama guma i przez te niemile drgania.
Jezeli chodzi paliwo to dziwie sie tobie czemu tankujesz werwe jak silnik jest przystosowany na paliwa o zawartosci oktanowej 91. Niepotrzebne wyzucanie pieniedzy w spaliny. Dla wyjasnienia zawartosc oktanowa nic nie mowi na temat tego ze paliwo im wyzsza liczba oktanowa tym lepsze osiagi. Wrecz przeciwnie im wiecej oktanow posiada paliwo tym jest slabsze, liczba oktanowa informuje tylko o szybkosci zachodzenia spalania stukowego. A w twoim silniku wolnossacym nie oplaca sie takiego drogiego marketingu stosowac.
Wsadz pistolet do konca i lekko przekrec w lewo powinno pomoc.
: 29 gru 2008, 10:29
autor: IC69
pogromca4 pisze:3) gdy tankuje i wciskam pistolet do konca to lubi mi paliwo wyrzucic nawet kilka krotnie. domyslam sie ze trzeba odpowietrzyc, ale gdzie jest ten zaworek ?!
Po odkręceniu korka, we wlewie powinieneś zobaczyć taki czarny "dzyndzel". Zbiornik, odpowietrza się przez naciśnięcie tego dzyndzla w głąb wlewu.
: 29 gru 2008, 11:10
autor: grze
2) strasznie duzo pali ostatnio zalalem vervy98 za 150zl przejechalem 230km i wzkazowka pokazuje ze zaczyna sie rezerwa, wychodzilo by spalanie jakies 17 litrow ,bez jakiegos ciśnięcia. sprawdzalem sonde lambda napiecie oscylowalo okolo 0.4V wiec raczej sprawna,wymieniony filtr powietrza, rano pali bez najmniejszych problemow,obroty dobrze trzyma tzn. caly czas 900-1000
pogromca4 pisze:3) gdy tankuje i wciskam pistolet do konca to lubi mi paliwo wyrzucic nawet kilka krotnie. domyslam sie ze trzeba odpowietrzyc, ale gdzie jest ten zaworek ?!
Po odkręceniu korka, we wlewie powinieneś zobaczyć taki czarny "dzyndzel". Zbiornik, odpowietrza się przez naciśnięcie tego dzyndzla w głąb wlewu.
albo on jest u mnie urwany, albo ja go nie widze. zalaczam foto
zauwazylem ze od tego wlewu,centralnie pod nim brakuje chyba tam czegos, wychodzi od tego rurka biegnąca pod samochod
poduszke na skrzyni sprawdze w najblizszym czasie, calkiem mozliwe ze to ona.
: 29 gru 2008, 18:21
autor: czester-11
skoro pali ci bobrze to ja bym sprawdzil czy czasem nie masz wyciekow paliwa na dole zbiornika, w okolicach laczenia weza z pompa.. ja tak mialem na jednejz fotek widze ze masz podwozie po prawej stronie takie ciemniejsze ciekawe czy to nie paliwko,
: 29 gru 2008, 20:10
autor: pogromca4
czester-11 pisze:skoro pali ci bobrze to ja bym sprawdzil czy czasem nie masz wyciekow paliwa na dole zbiornika, w okolicach laczenia weza z pompa.. ja tak mialem na jednejz fotek widze ze masz podwozie po prawej stronie takie ciemniejsze ciekawe czy to nie paliwko,
przed zrobieniem fotki jezdzilem samochodem i to ciemniejsze to woda. Wycieków napewno nie ma sprawdzalem na kanale wszystkie przewody paliwowe, tylko to odpowietrzenie jak nie ma tego dzyndzla to da sie jakos to odpowietrzyc ?
: 29 gru 2008, 22:10
autor: IC69
pogromca4 pisze:albo on jest u mnie urwany, albo ja go nie widze. zalaczam foto
No rzeczywiście, nie masz dzyndzla, widać, w B3 go nie ma. Sorry za zmyłę.
Wlew z dzyndzlem, wygląda tak:
Spróbuj może tankować, nie dopychając pistoletu do końca, tak aby powietrze miał którędy uchodzić.
Co do tego wężyka, to w/g mnie jest to ściek, którym odprowadzane są ewentualne resztki paliwa i woda zbierająca się na tej gumie okalającej wlew. Powinien on być podłączony, do otworu w dolnej części tej gumy.
: 29 gru 2008, 23:53
autor: pogromca4
tylko jest taki problem ,ze gdy tankuje a mam w baku 3/4 paliwa to wiecej za nic nie chce wejsc wywala mi pistolet ,a wczesniej gdy mialem tyle paliwa to na zakretach wylewalo mi sie przez wlew, ale zmienilem korek i problem znikl. Dlatego wydaje mi sie ze trzeba to odpowietrzyc jakos, chyba ze wzkazowka ktora pokazuje ile jest paliwa jest rozregulowana , mozliwe zeby klamala o 1/4 baku ?!
: 30 gru 2008, 17:34
autor: czester-11
skoro niewiesz ile masz paliwa to moze spusc ze zbiornika do konca i bedziesz wiedzial zbiornik ma 70 l wiec cos kolo tego powinno byc pod korek,
albo moze zmien stacje bo czasem tak jest ze w jednej paliwo sie bardziej pieni w innej mniej,
: 30 gru 2008, 23:11
autor: Audi 80 Polska
pogromca4 pisze:1) Jakis czas temu byly wymieniane poduszki na silniku i skrzyni biegow. po tym zabiegu auto miedzy 2.5-3tys obrotow strasznie buczy(slyszalene mocno na tylnej kanapie) oraz wpada w wibracje,dzieje sie to niezaleznie od biegu i predkosci jakis pomysl co to moze byc?
Może po tej wymianie na nowe niewyrobione poduszki wydech zaczął się opierać o karoserie w którymś miejscu.