Strona 1 z 1

[B3/1.8/JN] cisnienie na wtryskiwaczach

: 05 sty 2009, 16:55
autor: moto18
Witam wszystkich mam pytanie co robi cisnienie wtrysku zeby wtrysk podawał paliwo ??? co jest odpowiedzialne za to??? Jest to silnik 1.8 jn na pełnym wtrysku mechanicznym (rozdzielacz i kazdy wtrysk osobno do cylindra), Pozdrawiam

: 05 sty 2009, 18:05
autor: mazi
zeby bylo cisnienie cos musi pompowac (pompka paliwa w JN elektryczna

: 05 sty 2009, 18:42
autor: moto18
aha mowisz o tej co jest przy tylnym kole od strony pasazera, a niema jeszcze innej bo u mnie pomuje słychac ja ale na wtryskach praktycznie zero jak recznie podniosłem tarcze spiętrzająca to wtedy jak dosc dobrze uchyliłem to sie pojawiła taka mała mgiełka i auto cos tam zaczeło "palic" ale to przecierz tam powinno byc chyba wieksze cisnienie ????widział ktos kiedys jak dawkuje taki wtrysk mechaniczny jak jest wszystko ok??? ...czy to jest taka mała mgiełka czy ma poteznie rozpylac ... oprucz pompki od czego jeszcze to zalezy??

: 05 sty 2009, 22:11
autor: rider224
Wtryskiwacze otwierają się w momencie, kiedy pojawia się na nich Pb pod ciśnieniem 4,3- 4,7 bara (przynajmniej tak książka piszę).

Ilość podawanego paliwa natomiast w Twoim silniku zależy od wychylenia tłoka w rozdzielaczu (układ tłok-element szczelinowy) i ciśnienia dolno komorowego w rozdzielaczu.

Zanim zadasz następne podobne pytanie polecam zasięgnąć literatury(dostępnej również w klubowym dziale Download) a rozwieje się wiele Twoich wątpliwości.

: 05 sty 2009, 22:31
autor: moto18
rider224, akurat wszystko przegladnołem i o tym wtrysku niema za dużo , chyba ze ty znalazłez to prosze podaj link bede wdzieczny ....
a piszesz ze " Ilość podawanego paliwa natomiast w Twoim silniku zależy od wychylenia tłoka w rozdzielaczu" a tego tłoka to co rusza podcisnienie w układzie czy cos??(dzis uszczelniłem cały dolot i nic...) czyli co mam walnieta pomke paliwowom ze praktycznie wtrysk nie podaje??(a po przekreceniu stacyjki słysze ja przez jakies 3 sek)

: 06 sty 2009, 16:42
autor: rider224
Pod linkiem :
http://www.centrum.audi80.pl/component/ ... ,2/page,2/

masz dwie książki:
Obsługa i naprawa Audi80
Reguluję i naprawiam Audi 80 B3 i B4

Wtrysk mechaniczny stosowany był nie tylko w Audi, więc wystarczy pogooglować i materiału do czytania będziesz miał do rana :)



Tłok w rozdzielaczu popycha dźwignia przepływomierza, co powoduje powstawania odpowiedniej proporcji: powietrze-Pb.
Za nietypowe sytuacje jak np. wolne obroty,nagrzewanie silnika, hamowanie silnikiem, odpowiadają dodatkowe urządzenia (w zależności od wersji silnika: zawór stabilizacji biegu jałowego, u Ciebie chyba zawór dwudrożny. nastawnik ciśnienia, itp.).

: 06 sty 2009, 17:50
autor: moto18
oki dzieki czytałem to ale nie jestem mechanikiem i wiesz .. pasuje mi własnie jak ktos powie w takim jesyku zebym zrozumiał :) niby cos kumam ... i wesz kazdy sie uczy :) ale powrucmy do tematu wiec kolego co moze byc nie teges co mam sprawdzic gdzie szukac co rozebrac aby wtrysk u mnie podawał paliwo bo u mnie to jak mała mgiełka a powinno podobno duzo mocniej bic z wtrysku...

: 06 sty 2009, 23:27
autor: k44761
Może na początek wymiana filtra paliwa, później pomiar ciśnienia systemowego.

: 08 sty 2009, 09:19
autor: moto18
oki wymienie filtr , moze to on trzyma to cisnienie .... jak kupiłem to autko to niestety ono nie paliło bo był przestawiony rozrzad ale gosc (znajomy) mowi ze mu do konca paliło(wpadła smatka bod pasek ;p) ale w tedy jeszcze tych mrozów nie było i moze własnie cos z tym filtrem sie stało , na gazie prubowałem go zapalic ale tez lipa tylko na starterze , noi tym sposobem co wyzej pisałem cos tam zagada...