Strona 1 z 1

[B4 1,8 DZ] 25Litrów\100km POMÓŻCIE czy to możliwe?

: 06 sty 2009, 14:34
autor: roddick
Witam.
Od razu napiszę, że mam Audi 80 B4 Coupe 1,8 benzyna 91rok (oznaczenie silnika DZ).
Mam pytanie do forumowiczów, osób, które znają się na tym modelu auta i silniku jaki posiada. Ja jestem osobą, które ma takie słabe pojęcie na mechanice.

PROBLEM:

Dzisiaj rano odpaliłem samochód ale nie dodawałem mu gazu (TEMPERATURA -15C). Poszedłem go odśnieżać. Wydaję mi się, że pobierał ciągle zasilanie z akumulatora. Lampka od akumulatora paliła się bardzo słabo. Wróciłem do auta po 15-20min. Dodałem mu gazu i zgasł. Chciałem go odpalić ale padł akumulator. Odpaliłem z kabli i ruszyłem w drogę.

Zatankowałem 6,5l przejechałem 25km i mam pusty bak!!! Normalnie przejeżdzałem około 50km. Jak to możliwe?? Czyżby palił tak dużo w tak niskiej temperaturze (-15C) ? Czy coś się rozregulowało w poborze paliwa? Nie rozumiem o co w tym chodzi. Prawdopodobnie nie mam dziurawego baku ani przewodów paliwowych!!!
POMOCY!

Jeszcze Mam PYTANIE? ile powinna palić normalnie ta cupeta z tym silnikiem (patrzeć wyżej) ??

Z góry dziękuję.

_uwaga

: 06 sty 2009, 14:38
autor: nowy200
Przede wszystkim popraw tema puki administratorzy się nie dopatrzyli bo do kosza poleci.
Być może komp się zresetował w wyniku braku prądu (to moja sugestia a czy tak jest to nie wiem).

: 06 sty 2009, 14:58
autor: roddick
Bardzo możliwe bo komputer się zresetował... ma ktoś jeszcze jakieś pomysły? To co teraz jakby to był komputer?

: 06 sty 2009, 15:04
autor: bey
jak zresetujesz kompa to przewaznie jest objaw systemu awaryjnego czyli wysokie obroty i nie zchodzi nizej niz 1k a jak chce to szczela i zas na 1.5k

po resecie kompa najlepiej zgasic auto i zapalic na nowo

2 strona to ze moze zatankowales se paliwko z woda :)

: 06 sty 2009, 15:21
autor: WOJTEK26
Ludzie co wy wypisujecie jaki komp w DZ-ecie tam jest sterownik ( tak mozna to jedynie nazwac w mechanicznym wtrysku). Jeżeli chcesz sprawdzic spalanie zatankuj do pełna a nie za 50zł. Musialbys sprawdzic czy wyłacza sie wtryskiwacz rozruchowy, powinien sie wyłaczyc po około 2-5 min od odpalenia. Do tego analizator spalin i regulacja składu na wolnych obrotach i kontrola na wysokich.

: 06 sty 2009, 19:18
autor: roddick
No dokładnie komputera to on tam za specjalnego nie ma. Nie wiem, nie możliwe, że z dnia na dzień zaczął tyle palić. Nie muszę tankować do pełna, bo jeżdżę nim na co dzień i kontroluje ile jest w nim paliwa. Często jest tak, że praktycznie do końca go wyjeżdżam. Tankowałem było dno, gdy zatankowałem 6,5l wskazówka podniosła się na pierwszą kreskę rezerwy. Przejechałem 25km i znów jest na samym dnie. Sporo poniżej ostatniej czerwonej kreski. Zazwyczaj przejeżdżałem 50km więc da się zauważyć różnice!


Wie ktoś może gdzie jest jakiś serwis AUDI w okolicach Częstochowy, który potrafiłby profesjonalnie się zająć moją cupetą? Pseudo Mechaników co udają, że coś robią pozwiedzałem już trochę więc podawajcie naprawdę ludzi sprawdzonych, dobrych fachowców.

: 06 sty 2009, 23:20
autor: k44761
Zapraszam na diagnostykę. Albo do Warszawy, albo do Wrocławia - sam sobie wybierz :)
Generalnie do sprawdzenia: szczelność dolotu, sonda lambda, ustawienie mieszanki w przepływomierzu, czujnik temperatury niebieski.
Czy sprawdzałeś kody błyskowe?
PS: lampka ładowania aku nie ma nic do rzeczy - jeśli się lekko świeciła masz albo gdzieś zaśniedziały styk, albo bardzo stary, zużyty akumulator, ewentualnie alternator może być walnięty (regulator napięcia lub któraś z diod).