Strona 1 z 1
[B4 2.0 ABT gaz] podwyzszone obroty
: 07 sty 2009, 15:39
autor: peter124
Witam od paru dni borykam sie z problemem podwyzszonych obrotow. Gdy daje na luz czasem obroty sa w normie, czasem podwyzszone a czasem same sie zmieniaja. Czy to moze byc sonda lambda? Zaznaczam iz spalanie auta na trasie przy oszczednej jezdzie wynosi min 9,5litra czyli sporo. Odnioslem rowniez wrazenie ze gdy obroty sa podwyzszone i przelacze go na gaz obroty wracaja do normy ale nie jestem pewniem czy to nie przypadek byl. Wczesniej kilka razy zauwazylem sytuacje z obrotami ale nie bylo to tak nagminne.Z gory dziekuje za pomoc.
: 07 sty 2009, 16:30
autor: Kornel
Ja wiem czy dla ABT 9,5 litra to dużo, dla mnie jest to i tak mało. Sondę można sprawdzić, a z falowaniem obrotów może to być sonda i jeszcze do głowy przychodzi mi nastawnik biegu jałowego, silniczek krokowy. Może się przycinać.
: 07 sty 2009, 17:00
autor: WOJTEK26
NA poczatek zrób adapatcje na PB i napisz czy pomogło.
: 07 sty 2009, 17:32
autor: grze
peter124, miałem u siebie podobny przypadek na benzynie (LPG nie posiadam) obroty na biegu jałowym same wzrastały i opadały do normalnych. nie wiedziałem co jest ale pomogła wymiana niebieskiego czujnika temperatury. z resztą tu masz link do tamtego tematu:
https://audi80.pl/viewtopic.php?t=20483
mam też pytanie:
obecnie mam zamontowany czujnik temperatury zakupiony w ASO i kilka dni temu zauważyłem, że obroty na biegu jałowym wynoszą 1050 RPM. czujnik jest prawie nowy - jeżdżę na nim dwa miesiące i wcześniej na jałowym miałem około 950 RPM. czy to wina czujnika czy sondy lambda? dodam, ostatnio że końcówka rury wydechowej zrobiła się trochę okopcona ale to może dlatego, że od jakiegoś czasu jeżdżę głównie po mieście i na krótkich odcinkach. spalanie też za małe nie jest :roll:
: 07 sty 2009, 18:00
autor: peter124
Wlasnie w tym sęk ze czujnik temp niebieski mam nowy a i silniczek krokowy rowniez nie dawno wymieniany bo obroty od niego skakaly bardzo mocno nie tak lekko zmienialy sie jak teraz. Jestem za granica i raczej interesuje mnie wymiana najbardziej prawdopodobnej przyczyny tego zjawiska. Wymieniac sonde czy myslicie ze jeszcze moze byc jakas przyczyna?
: 07 sty 2009, 20:59
autor: rafio83
A silniczek krokowy kupowałeś nowy???
: 07 sty 2009, 21:53
autor: Kornel
A nieszczelności sprawdzałeś, możesz podpiąć VAG-a, zobaczyć czy coś się nie zapisało.
: 07 sty 2009, 22:00
autor: LeeOne
Zobacz podstawę wtrysku czy nie pękła, przewód od serva też.
: 15 sty 2009, 13:34
autor: peter124
No wiec jestem za granica i nie mam jak podpiac VAG-a. Przewod od serwa wyglada ok. Silniczek krokowy wymienialem oczywiscie nowy. Pracuje autem codziennie po pare godzin
(rozwoze gazety) i np dzisiaj przez 2godziny chodzila bardzo dobrze a nagle po prostu obroty sie podwyzszyly i tak zostalo(jezdzila normalnie ale na jalowym biegu miala podwyzszone) Gdy zgasilem silnik i odpalilem od razu obroty wrocily do normy. Macie jakies pomysly? Zamawiam dzisiaj na chybil trafil sonde lambda BOSCH ale bede mial ja za poltora tygodnia.
: 16 sty 2009, 11:13
autor: Danek
Osobiście w dalszym ciągu podejrzewałbym nastawnik przepustnicy i/lub TPS. Tak bardzo podwyższone obroty nie mają nic wspólnego z sondą.
: 16 sty 2009, 15:10
autor: peter124
Ale wlasnie obroty nie sa sporo podwyzszone. Nastawnik przepustnicy to silnik krokowy??? Nie mam obrotomierza ale obroty sa podwyzszone nieznacznie. Np jezeli na jalowym ma 900obr to podwyzszaja sie do 1100obr. I jezeli mozna to jezeli juz kupuje sonde bo chyba tak czy siak wymienie to jakies firmy? Na allegro sa z bosch w cenach okolo 200zl to troszke drogo. A jakis zamiennik np NGK czy bedzie sie sprawowal rownie dobrze???
[ Dodano: 2009-01-16, 15:16 ]
I jeszcze pytanko czy ta sonda bedzie pasowala do mojego auta???
http://www.allegro.pl/item526992740_son ... ls_04.html
[ Dodano: 2009-01-16, 18:34 ]
Bardzo prosze o szybka odpowiedz.
: 16 sty 2009, 22:08
autor: Danek
peter124, W takim razie sprawdź czujnik temperatury (niebieski) i wiązkę od czujnika do ECU czy przypadkiem nie ma gdzieś przerwy albo wtyczka nie kontaktuje. Podwyższenie obrotów do ok. 1100 obr/min może wskazywać na pracę silnika na tzw. ssaniu. Zużyta lub uszkodzona sonda nie powoduje podwyższenia obrotów tylko zmienia skład mieszanki czego efektem może być raczej obniżenie obrotów. Za wysokość obrotów w ABT odpowiada nastawnik przepustnicy (błędnie nazywany silnikiem krokowym) sterowany przez ECU na podstawie danych z czujnika temp., TPS-u oraz kontaktu zamknięcia przepustnicy znajdującym się wewnątrz nastawnika.
Gdybyś poszukał na forum to już dawno znalazłbyś odpowiedź na swoje pytania bo temat wałkowany jako jeden z najczęstszych. Zarówno jeśli chodzi o sondę jak i obroty. Możesz zastosować NGK albo tą Boscha z aukcji. Nie kupuj najtańszych zamienników no name bo zaraz będziesz musiał kupować następną.