Strona 1 z 1

[80 B3 1.8 SF LPG] Problem z zapłonem

: 10 sty 2009, 16:28
autor: putolw
Witam wszystkich, w związku z dużym spalaniem mojej audi dziś sprawdzałem ustawienie zapłonu na lampie stroboskopowej i zauważyłem że znak na kole, na wolnych obrotach jak by co jakiś czas przeskakiwał w inne miejsce, po czym ponownie wraca, tzn. wydaje mi się że sam chwilowo przyspiesza zapłon, czym może to być spowodowane, uszkodzeniem aparatu zapłonowego?
I jeszcze jedno czy wraz ze zwiększaniem obrotów znak na kole powinien zgrywać się ze znakiem na obudowie czy zmieniać swoje położenie, przyspieszać?

: 10 sty 2009, 23:22
autor: grabara 80
putolw pisze:I jeszcze jedno czy wraz ze zwiększaniem obrotów znak na kole powinien zgrywać się ze znakiem na obudowie czy zmieniać swoje położenie, przyspieszać?
Witam
co chodzi o zwiększanie obrotów to zapłon się lekko przestawia elektronicznie lub podciśnieniowo tak jak naprzykład w starszych samochodach i to akurat moim zdaniem nie powinno cię niepokoić. Ale co chodzi o ''przeskakiwanie'' znaku na wolnych obrotach, to chyba nie jest normalne, być może że siłowniczek podciśnieniowy szwankuje (jak jest) lub coś z elektryką sie dzieje. Lecz sureguj się całkowicie na mnie bgo nie jestem pewny :?:

: 11 sty 2009, 11:54
autor: WOJTEK26
NAjpierw ustaw zapłon, czyli odepnij przewód podcisnieniowy od przyspieszacza zapłonu i ustaw tak żeby znak 0 zgrywał sie z obudowa skrzyni biegów. Po podpieciu przyspieszacz zapłonu powinien sioe pojawic drugi znak 18 stopni jezeli tak nie jest to skoryguj ustawienie zapłon. To przeskakiwanie to moze byc spowodowane juz słabymi przewodami zapłonowymi. Po dodaniu gazu znak ci zniknie z widzenia gdyz zmieni jego ustawienie przyspieszac odsrodkowy.

: 11 sty 2009, 12:35
autor: putolw
WOJTEK26 pisze:NAjpierw ustaw zapłon, czyli odepnij przewód podcisnieniowy od przyspieszacza zapłonu i ustaw tak żeby znak 0 zgrywał sie z obudowa skrzyni biegów
WOJTEK26, w książce Sam Naprawiam pisze że zapłon ustawia się z podpiętym przewodem podciśnieniowym do przyspieszacza, ale ok odpinam przewód, na lampie ustawiam 0 stopni i reguluję zapłon tak aby 0 zgrywało się z obudową.
WOJTEK26 pisze:Po podpieciu przyspieszacz zapłonu powinien sioe pojawic drugi znak 18 stopni jezeli tak nie jest to skoryguj ustawienie zapłon
czy ten drugi znak to kreska na kole zamachowym? Bo są dwa znaki 0 i kreska. Później jak już podepnę przyspieszacz na lampie ustawić zapłon na 0 stopni i ustawiać aby kreska zgrywała się z obudową czy 0?
WOJTEK26 pisze:To przeskakiwanie to moze byc spowodowane juz słabymi przewodami zapłonowymi.
przewody zapłonową są nówki Sentecha, tak jak kopułka, palec i świece.

: 12 sty 2009, 12:25
autor: WOJTEK26
Na odpietym przyspieszaczu ustaw 0 po podpięciu przyspieszacza pojawi sie druga kreska oznaczajaca 18 stopni. Czasem po ustawieniu na 0 to po podpięciu przyspieszacza nie dojdzie do tej kreski i trzeba wtedy skorygowac ustawienie.

: 12 sty 2009, 20:28
autor: putolw
Ok ustawiłem tak jak WOJTEK26, napisałeś, najpierw na 0 a później po podpięciu przyspieszacza na 18 stopni, zobaczymy jakie teraz będzie spalanie, bo ostatnie obliczenia to 16/100 :evil: A propos, to jak myślicie, co oprócz zapłonu i składu mieszanki ma wpływ na spalanie LPG, oczywiście wiem że znacznie ma też jak długie odcinki się pokonuje.

: 13 sty 2009, 08:44
autor: WOJTEK26
Na spalanie ma tez wpływ stan parownika oraz moment kiedy jest przełączany na LPG. Im szybciej to robisz tym bedzie wyzsze spalanie z powodu słabego odparowania LPG. Zasada jest taka rano jak odpalisz silnik przełaczaj dopiero jak zaczyna juz leciec ciepłe powietrze do wnetrza.

: 13 sty 2009, 22:38
autor: putolw
W moim przypadku mam założony reduktor Lovato, montowałem go jakieś 4 miesiące temu i niestety na początku było dobrze teraz już nie jest. Co do przełączania na LPG to mam gaźnik więc jest to dość kłopotliwe ale też staram się tak robić i mimo wszystko spalanie shock!!!