Strona 1 z 2

[B3 1.8S NE]Bez ssania gaśnie.. Prosze o pomoc

: 11 sty 2009, 15:18
autor: Mex
Witam. Mam Audi 80 B3 i poważny problem. Kiedy odpalam samochód bez ssania to automatycznie traci obroty i gaśnie. Dopiero jak przełącze na 3 stopień ssania to są obryty i chodzi normalnie tylko problemem jest to że zużyła prawie trzy razy więcej paliwa niż normalnie czyli przykładowo po mieście na 100 km ok. 30 L ! Byłem u mechaniki który wymienił mi filtr paliwa, wszystkie świece, przewody paliwowe ale problem nie znikł. Nie mam pojęcia czym może to być spowodowane. Proszę o pomoc w tej sprawie.

: 11 sty 2009, 15:38
autor: maly81
sprawdz czy pływak zamyka dopływ paliwa lub czy nie wycieka na zewnątrz przez pompkę przyśpieszającą maż gażnik keihin 1 będzie widać gołym okiem podczas pracy na benzynie masz gaz

[ Dodano: 2009-01-11, 15:42 ]
sprawdz jeszcze czy otwiera sie przesłona rozruchowa zimnego silnika zdejmij górną osłonę filtra powietrza na wyłączonym ssaniu musi być w pionie

: 11 sty 2009, 21:22
autor: putolw
Możesz sprawdzić jeszcze czujnik temperatury, ten od góry, u mnie jak był uszkodzony silnik też nie trzymał obrotów.

: 12 sty 2009, 12:21
autor: WOJTEK26
Te problemy sa na zimnym czy na ciepłyn silniku od tego zacznij :!:

: 12 sty 2009, 18:26
autor: Mex
Jeżeli jest na zimny silniku to muszę na 3 stopniu ssania mieć ale jak trochę przejade i silnik sie rozgrzeje to moge wrzucić na 2 stopień bo jak dam na 1 stopień to rzuca silnikiem tak jak by się dusił .

: 13 sty 2009, 08:47
autor: WOJTEK26
Skoro tak sie dzieje na ciepłym silniku zacząłbym od regulacji wolnych obrotów bez ssania ( śrubka uchylajaca przepustnice) w dalszej kolejności regulacja przyspieszonego biegu jałowego i regulacja składu mieszanki.

: 15 sty 2009, 13:20
autor: Satar
1. A jak zmniejszasz ssanie do 2go stopnia to jaką masz temperaturę silnika???

2. Co do sprawy spalania jak nazwa mówi to jest ssanie drogi kolego i uważam że jest to normalne. Jak włączasz ssanie odcinasz dopływ powietrza , gaźnik dostaje czystą benzynę bez powietrza. Przy okazji otwierasz przepustnicę i autko pobiera jeszcze więcej paliwka. Jakbyś kiedyś miał starego malucha to miałbyś temat ogarnięty.

Twój problem to mechanicy. Uważam, że po prostu z ciebie zdarli kasę, elementy które zostały wymienione prawdopodobnie (nie wiem, bo nie widziałem) Były sprawne.

U mnie (mam SF i keihinII) jest podobnie. Jak temperatura wzrośnie pow. 50stopni silnik zaczyna stabilizować swoją pracę. Po prostu "dochodzi" do swojej temperatury.

Jeżeli masz uszkodzony termostat to temp. cieczy będzie niska i zapotrzebowanie na paliwo ( bez różnicy czy PB, czy LPG czy nawetv diesel) będzie duże. Także sprawdź temperaturę. Jak dochodzi do 90 stopni to ok. Silnik musi pracować w najlepszym optymalnym otoczeniu i wszystko będze dobrze

[ Dodano: Czw 15 Sty, 09 13:25 ]
a jak nie wychodi pow. 60 stopni wymień termostat i będzie ok.

: 15 sty 2009, 16:56
autor: WOJTEK26
Ssanie jest potrzebne jedynie do odpalenia zimnego silnika, po ruszeniu i jeździe ze stałą prędkoscia ssanie powinno byc wyłączone. Jeżeli jeździsz po miescie to ssanie powinno byc lekko wyciagniete do osiagniecia około 50 stopni, potem wyłaczone i silnik powinien pracowac juz bez problemów.

: 15 sty 2009, 21:20
autor: Mex
[2. Co do sprawy spalania jak nazwa mówi to jest ssanie drogi kolego i uważam że jest to normalne. Jak włączasz ssanie odcinasz dopływ powietrza , gaźnik dostaje czystą benzynę bez powietrza. Przy okazji otwierasz przepustnicę i autko pobiera jeszcze więcej paliwka. Jakbyś kiedyś miał starego malucha to miałbyś temat ogarnięty.]

Wiem że to jest normalne, że bierze tyle paliwa na ssaniu a chodzi mi o to żeby tyle nie brał i żeby to zrobić.
A co do sprawy temperatury to termostat mam oky, bo temperatura dochodzi do 90 stopni i włacza sie wiatrak i wszytsko jest dobrze.

: 16 sty 2009, 04:13
autor: WOJTEK26
Kolego napisał juz na samym początku, pełna regulacja gaźnika czyli uchylenie przepustnicy od ssania na wolnych obrotach, reg. przyspieszonego biegu jałowego bez ssania oraz wolne obroty na rozgrzanym silniku wraz ze składem spalin.

I nie pisz na czerwono

: 16 sty 2009, 13:16
autor: jurasek071
ja moge dodac od siebie że takie same problemy miałem . Dodatkowo linka od sania nie chce powrócic wiec ssania nie używam . Jutro samochód jedzie do mechanika który bedzie sprawdzał cały gaznik , bo az autkiem telepie i gdzies sie dostaje powietrza do gaźnika bo nie trzyma obrotów i nie chce palic dobrze.

: 16 sty 2009, 14:40
autor: Mex
Dzisiaj siedziałem przy autku i sobie grzebałem, pod filtrem powietrza jest taki całkiem duży otwór w którym powinna znajdować się rura ( od powietrza), a u mnie brak tej rury. Zatkałem ręką ten otwór a kolega zmniejszył ssanie na 2 stopień i wszytko było dobrze ale gdy zmniejszył ssanie na 1 stopień to już były były problemy. Podejrzewam że jak kupię te rurę to będzie dobrze bo ręka nie jestem w stanie tak szczelnie zatkać tego otworu.
Może jeszcze dzisiaj załatwię te rurę, jeżeli tak to dam znać czy coś to pomogło.
Mam jeszcze problem z kontrolką ciśnienia oleju, bo gdy obroty silnika przekroczą 2000 to zapali się kontrolką ciśnienia oleju. Może ma ktoś pomysł co to może być ??
Ps. Jak dowiesz się od mechanika co było nie tak to jak byś mógł to mi napisz. Z góry dzięki.

: 16 sty 2009, 15:02
autor: WOJTEK26
Ta dziura to pewnie miejsce po rurze zaciągającej ciepłe powietrze znad kol wydechowego. JA u siebie miałem ja zaslepioną i auto duzo lepiej jeździło na LPG, mniej było wrażliwe na jazde na luzie z duzymi predkościami. Co do cisnienia oleju to masz dwa czujniki niskiego cisnienia i wysokiego, zapewne ten od wysokiego nie działa i dlatego moduł cisnienia oleju zapala kontrolke.

: 16 sty 2009, 15:22
autor: Mex
A czym zaślepiłeś dziurę ? Wystarczy jakaś zwykła szmata ? Gdzie znajdują się te czujniki ?
Sorry że zadaje tyle pytań ale od nie dawana mam swoją wymarzoną Audiczke.

: 16 sty 2009, 16:48
autor: WOJTEK26
Szmaty nie wkładaj bo ja wciagnie, ja zaslepiłem taśma izolacyjną ( zaklejałem na krzyz ze zostały nie wielkie otwory). Czujniki znajduja sie na obudowie filtra oleju.