Strona 1 z 1

[B4 2.0E ABK] przerwa przy zwiększaniu obrotów

: 11 sty 2009, 15:59
autor: akagi80b4
mam problem z płynnym wzrostem obrotów przy dodawaniu gazu, przy dodawaniu gazu obroty rosną do około 1500obr/min a następnie spadają do 800obr/min by ponownie skoczyć do 1500obr/min i dalej płynnie rosnąć do końca, występuje ta przypadłość zawsze w tym samym miejscu, jest to około 3mm od śruby regulacyjnej w obudowie przepustnicy a oporem przepustnicy, powoduje to że np manewrując na parkingu często auto lubi zgasnąć, jest to przypadłość występująca od początku mojej przygody z audi 80 b4, ponieważ po zakupie niuni która była strasznie zapyziała :-( wymieniłem na markowe produkty świece:(NGK), przewody WN, kompletny rozrząd(gates), uszczelniacze zaworowe(erling), krokowiec (VDO Siemens), ustawiony jest zapłon przez profesjonalnego mechanika, sprawdzona szczelność wszystkich węży i autko śmiga aż miło to ten ,,problem" odbiera trochę przyjemności z jazdy, myślałem jeszcze o czujniku położenia przepustnicy ale zanim zacznę wydawać dutki może ktoś miał podobny problem i mnie oświeci.

: 11 sty 2009, 22:38
autor: scyzor
witam cie , myśle że powinieneś zacząć od wyczyszczenia przepustnicy ,powinno pomóc -powinieneś dać rade , jak nie niech to zrobi mechanik -nie powinna to być droga impra .pozdro.. 8-)

: 12 sty 2009, 11:57
autor: WOJTEK26
Zacznij od sprawdzenia czujnika położenia przepustnicy, opór pownien rosnac równo bez zadnych przerw. Tak samo powinien sie zachowywac przepływomierz.

: 12 sty 2009, 23:53
autor: akagi80b4
obudowa przepustnicy była demontowana i czyszczona tak że tę część wykluczam i myślę że jednak będzie to potencjometr przepustnicy, jeśli wiecie jak go sprawdzić to czekam na podpowiedź i czy po jego wymianie potrzebne są jakieś ustawienia i regulacje

: 13 sty 2009, 00:33
autor: czarekj
akagi80b4 pisze:czy po jego wymianie potrzebne są jakieś ustawienia i regulacje
Tak.