Strona 1 z 2
					
				[Audi 80 B4 ABK] Problem z silnikiem
				: 11 sty 2009, 16:34
				autor: marcinelk13
				Ostatnio zmienialiśmy silnik w swojej audicy i wszystko było OK, ale od przedwczoraj dzieją się jakieś "cyrki"  
 
 
Silnik na LPG ma zero mocy  :->  Na początku stawialiśmy na jakość LPG więc niczym się nie przejmowaliśmy.... Od piątku ojciec zrobił jakieś 400km i tankował 2razy na innych stacjach czyli jakość odpada  
 
 
Silnik na PB dławi się, ale jak "załapie" idzie dobrze i dodam, ze po przekładce było wszystko OK
Proszę pomóżcie co może być przyczyną tych dziwnych objawów
 
			
					
				
				: 11 sty 2009, 17:47
				autor: czarekj
				Opisz co było zrobione do tej pory przy aucie. Bez tej wiedzy można tu ksiażkę napisać i nie trafić w sedno.
Zacząłbym naprawę od sprawdzenia szczelności układu dolotowego i przekaźnika numer 30 i swobodnego ruchu klapki w przepływomierzu. Trzeba sprawdzić czy nie cieknie regulator ciśnienia paliwa. Może silnik jest "zalewany".
Czy była diagnostyka VAG?
			 
			
					
				
				: 11 sty 2009, 17:52
				autor: marcinelk13
				czarekj pisze:Opisz co było zrobione do tej pory przy aucie. Bez tej wiedzy można tu ksiażkę napisać i nie trafić w sedno.
Zacząłbym naprawę od sprawdzenia szczelności układu dolotowego i przekaźnika numer 30 i swobodnego ruchu klapki w przepływomierzu.
Czy była diagnostyka VAG?
-Szczelność układu jest na 100%
-Przepływomierz był po kilku strzałach, ale te strzały były jakieś 2tyg temu więc tak samoczynnie to raczej by nic się nie stało.
-Przekaźnik nr30 nie był przelutowywany, ale czy takie objawy moga być od niego ?
-Diagnostyki VAG nie było, bo nie mam takiej możliwości chyba, że jakiś mechanior ma to można podpiąć
 
			
					
				
				: 11 sty 2009, 17:56
				autor: misiek_gda
				ja tak mialem w poprzedniej audi i byly 2 przyczyny przewody WN i rozszczelniony dolot
			 
			
					
				
				: 11 sty 2009, 17:57
				autor: marcinelk13
				misiek_gda pisze:ja tak mialem w poprzedniej audi i byly 2 przyczyny przewody WN i rozszczelniony dolot
Przewody są nowe  :-> 
Co do szczelności dolotu to w którym miejscu "dostawało powietrze" ?
 
			
					
				
				: 11 sty 2009, 18:00
				autor: misiek_gda
				miedzy kolektorem a puszka a przewody spr to ze nowe to nieznaczy ze spr mozefajka zle styka itd
ps. spr zaplon
			 
			
					
				
				: 11 sty 2009, 18:07
				autor: marcinelk13
				zapłon był ustawiany instrukcją podaną przez 
czarekj  :-> 
kable, świece, kopułka i palec są nowe oraz mam ori używki z jeżdzącej audicy więc ten problem raczej odpada  :-| 
ooo fuck  

  zapomniałem, że ojciec zatankował w piątek gaz i audica strzeliła tak z 5razy pod rząd, ale obudowy filtra nie połamało, gumy z klapy antywybuchowej nie zerwało (dodam, że nigdy jej nie zerwało  :evil: ), 
jak mogę sprawdzić czy to wina przepływki ?
P.S. najpierw zacznę od wymiany przepływki, bo mam sprawną w piwnicy jeżeli nie pomoże to ten przekaźnik  :roll:
 
			
					
				
				: 11 sty 2009, 18:24
				autor: misiek_gda
				tylko dlaczego strzelilo mi strzelalo jak zaplon byl przestawiony gaz jest trasznie czuly lepiej jedz i na stroboskopie niech ktos to sprawdzi
			 
			
					
				
				: 11 sty 2009, 18:33
				autor: marcinelk13
				po zmianie silnika było wszystko OK  :-> 
silnik chodził jak zegarek  

  (chodził  

 )
strzały były po tym jak zatankował LPG i wyjechał ze stacji... strzeliła ok.5razy 
powiedzcie mi dlaczego strzeliła  :evil: 
te nasze audi było jakieś trefne od samego początku  

 
			
					
				
				: 11 sty 2009, 20:15
				autor: czarekj
				ABK wcale nie jest trefny, tylko wymaga fachowej obsługi.
Strzały mogły wystąpić od trzech przyczyn.
1. Źle ustawiony zapłon.
2. Źle wyregulowany skład mieszanki LPG - za ubogo.
3. Kiepski stan instalacji WN - zwłaszcza przebicia na kopułce lub jej osłonce.
Co z regulatorem ciśnienia paliwa?
Ustawić prawidłowo zapłon mając nawet pod reką "ściągawkę" udaje się nowicjuszom najczęściej dopiero za trzecim razem. Niestety trzeba umieć rozpoznać zablokowany sterownik, który niestety czasem płata psikusy i nie chce się blokować. 
Jak sobie nie poradzisz to podjedź w sobotę do Zambrowa.
			 
			
					
				
				: 11 sty 2009, 21:34
				autor: marcinelk13
				Co ma ma myśli pisząc o tym regulatorze ciśnienia paliwa ?
Jest jakaś możliwość sprawdzenia lub podmianki z ABK ?
P.S. co ma regulator ciśnienia paliwa do LPG ?  :roll: 
....................................................................................................
Jest taka możliwość, że LPG było bardzo słabej jakości i dlatego strzeliło ?
Jak mogę sprawdzić te przebicia w układzie WN ?
Pozdrawiam
			 
			
					
				
				: 12 sty 2009, 12:20
				autor: WOJTEK26
				Na poczatek zacznij od przepływki czy działa bez zacięc, w dalszej kolejności przelutuj przekaxnik 30 na wszelki wypadek. Jak zacznie zadziałąc na PB jedź na regulacje LPG.
			 
			
					
				
				: 12 sty 2009, 13:22
				autor: czarekj
				P.S. co ma regulator ciśnienia paliwa do LPG ? 
Wadliwy regulator ciśnienia może powodować jednoczesną pracę silnika na Pb i LPG.
 
			
					
				
				: 12 sty 2009, 15:53
				autor: marcinelk13
				czarekj pisze:P.S. co ma regulator ciśnienia paliwa do LPG ? 
Wadliwy regulator ciśnienia może powodować jednoczesną pracę silnika na Pb i LPG.
 
dodam, że po tych kilku strzałach już ani razu nie strzelił  :->  
jeżeli dostawałoby się LPG i PB razem to strzały powinny przecież powtarzać się  :roll: 
czy mógłby ktoś pokazać gdzie znajduje się ten regulator i ja można go sprawdzić ?
P.S. czy te objawy (czyt. zero mocy na LPG i "dławienie" na PB) mogą być spowodowane właśnie tym regulatorem ciśnienia paliwa ?
 
			
					
				
				: 12 sty 2009, 16:53
				autor: Krzysztof_Suliko [usunięt
				marcinelk13 pisze:czy mógłby ktoś pokazać gdzie znajduje się ten regulator
Zobacz tu : 
https://audi80.pl/viewtopic.php?t=14225