Strona 1 z 1

[b4 80 ABK] Pomoc w założeniu klapy antywybuchowej

: 13 sty 2009, 22:05
autor: jjanek
Witam posiadam audi 80 ABK 115 2.0E mam zainstalowana jedna klape antywybuchowa która umieszcona jest pomiedzy gumą a przepływomierzem. Teraz zamówiłem przepływomierz i chcę dodatkowo w filtrze powietrza zamontować klape antywybuchową .Teraz mam pytanie w której części filtra powino byc zabezpieczpieczenie zamontowane .Ja zastanawiałem sie by umiescić w górnej części filtra i nie wiem czy dobre. to bedzie miejsce . Dziękuje za każdą pomoc

: 13 sty 2009, 22:10
autor: Grzegorzbielsko
Montuj w kolektorze ssącym! Jak ci strzeli gaz to całe ciśnienie od razu uleci pod maskę nie uszkadzając gumy a tym bardziej przepływomierza i filtru powietrza który i tak jest chroniony jeszcze jedna klapa przeciwwybuchową.
Dużo ludzi tak ma w ABK i według mnie jest to jedyne mądre rozwiązanie które spełnia w 100% swoje zadanie.
Ale ja tam wole dbać o kable świece kopułkę i jak na razie mam spokój.

: 13 sty 2009, 22:42
autor: wilu8
Nie ma sensu zakładać w filtrze to już jest koniec jak tam do leci to znaczy że po drodze już ci rozwaliło przepływke i nie ma co już chronić <lol>

: 13 sty 2009, 22:46
autor: jjanek
Grzegorzbielsko dziękuje za szybki odzew faktycznie kolektor to dobry pomysł,ale ja raczej nie odważe się sam na montaż bo nigdy tego nie robiłem . Na razie postaram się założyć na filtr powietrza a z drugiej strony zastanawia mnie czy samemu w warunkach domowych idzie pozakładać zabezpieczenia na kolektor ssący?

[ Dodano: 2009-01-13, 22:58 ]
wilu8 masz racje ale czy w ten sposób nie uchronie samej obudowy filtra, obudowa jest w cenie nawet używana. Dla tego chciałem na filtrze założyć by ją chronic.

: 13 sty 2009, 23:04
autor: Grzegorzbielsko
Założenie klapy na filtrze to tak jak założyć prezerwatywę po stosunku i liczyć na to że się nic wcześniej nie stało.
Jedynie będziesz mieć pewność że filtr ocaleje, ale tak jak pisze wilu8, to co najważniejsze było do ochrony to już mogło wylecieć w kosmos.
Sam tego lepiej nie rób na kolektorze, podjedz do jakiegoś warsztatu.

: 13 sty 2009, 23:24
autor: jjanek
i tu jest cały problem z fachofcami do gazu już miałem mieć wszystko na cacy po zakładane a tu się okazuje że zero klap antywybuchowych pozostaje mi popytać o jakiś sprawdzony zakład w mej okolicy żałuje teraz że kupiłem tą klapkę na filtr powietrza która okazuje się zbedna ale dziękuje wszystkim za rady i pomoc

: 14 sty 2009, 02:10
autor: Grzegorzbielsko
Ty lepiej zadbaj o WN (wysokie napięcie) a klapy będą nie potrzebne. Ale przezorny zawsze ubezpieczony, pokarz jaka ta klapkę kupiłeś, może się nada na kolektor.

: 14 sty 2009, 10:11
autor: Gruszka
jjanek w silniku ABK strzały czy fachowo cofanie sie płomienia gazowego przy przepracowanych świecach, kablach wysokiego napięcia, kopułka i palec są nie uniknione. Jeśli będziesz dbał o tych czterech rzeczach strzały masz z głowy. Tak było u mnie, strzelał aż rozwalił obudowę filtra powietrza i uszkodziło maskę, nie wiedziałem co jest przyczyną. Zasięgnąłem porady i zakupiłem te cztery elementy. Przy czasowej wymianie już ponad rok nie miałem ani jednego cofnięcia sie płomienia gazowego. Antywybuch przed filtrem to mało co daje, w jakimś stopniu obrywa przepływka więc jeśli chcesz jeszcze jeden antywybuch montować to zrób tak jak ci radzi Grzegorzbielsko bo lepiej bedzie chronił cały dolot na początku niż na samym końcu. <ok>

: 14 sty 2009, 10:26
autor: jjanek
Witam faktycznie jest tak jak piszecie świece i przewody oraz kopułka i palec mają bardzo duże znaczenie. Dbam o to żeby było wszystko w jak w najlepszym stanie, z uszkodzonym przepływomierzem jeździłem 6 miesięcy, teraz zakupiłem używkę i chciałem zabezpieczyć żeby w razie strzału zrobiło jak najmniej szkody. Dodam, że posiadam drugi samochód opel vectra b gdzie mam zainstalowany lpg i podczas wystrzału spadła guma z przepływomierza i z filtra powietrza przepływce i obudowie nic się nie stało. Zaś u mnie po wybuchu potrafiło uszkodzić przepływomierz oraz obudowę filtra, dziś już zamontowałem na obudowie filtra powietrza grzybek mam nadzieje, że więcej do strzału nie dojdzie a gdy by doszło to, chociaż obudowy nie ruszy niestety za przepławkę zapłaciłem 500zł a obudowę śpiewają od 200 w wzwyż chociaż taki malutki komfort psychiczny mam że jest jednak grzybek zainstalowany na obudowie

: 14 sty 2009, 18:53
autor: scanmedia
Strzały w ABK są również kiedy przełączysz z benzyny na gaz z wciśniętym gazem przynajmniej u mnie tak jest że nieraz strzeli i świece kable kopułka palec rozrząd wszystko nowe. Klapka skutecznie pomaga tyle ze obejmy na gumach nie dociskaj za mocno to nie pęknie guma a tylko się zsunie.

: 14 sty 2009, 18:55
autor: czarekj
scanmedia pisze:Klapka skutecznie pomaga tyle ze obejmy na gumach nie dociskaj za mocno to nie pęknie guma a tylko się zsunie.
Dobra rada, sam to stosuję.

: 14 sty 2009, 21:02
autor: Grzegorzbielsko
scanmedia pisze:Strzały w ABK są również kiedy przełączysz z benzyny na gaz z wciśniętym gazem
Powinno się ustawiać tryb zmiany zasilania PB na LPG tylko w momencie spadku obrotów silnika.
Czyli po chłopsku pisząc wkręcasz silnik na obroty na PB i dopóki trzymasz go na obrotach powyżej 2200obr/min nie zmieni ci na LPG, dopiero odpuszczenie pedału "gazu" (np zmiana biegu bądź spokojne przegazowanie na parkingu lub pod światłami) i spadek obrotów poniżej 2200 spowoduje przełączenie na LPG.
-Brak strzałów.
-Brak efektu szarpnięcia podczas przyśpieszania.

: 15 sty 2009, 08:43
autor: jjanek
Macie racje co do ustawiania przejścia z pb na lpg ustawione i ja tak mam . Muszę jeszcze poluzować obejmy wczoraj zamontowałem przepływomierz i działa bezproblemowo ale czuje że będzie mnie teraz czekać wymiana membran w parowniku .Po podłączenia kompa podczas ustawienia, mam komunikat ustaw od 60 do 80 kroków na parowniku wkręcam śrubę ale niestety zejdzie mi maksymalnie do 80 kroków i poniżej nie chce.
<piwo>