Strona 1 z 2
[80 B3 1.8 JN] Mechaniczny wtrysk
: 12 gru 2006, 19:55
autor: marekkk4
Mam problem strasznie nierówno mi pracuje silnik tzn. obroty szaleją na luzie do tego zaczoł mi dużo pali niewiem o co chodzi proszę o pomoc
: 12 gru 2006, 23:11
autor: Oofol
ja bym stawiał na 99% że to sonda Lambda. jedź do warsztatu (dobrego) niech ci sprawdzą!
: 13 gru 2006, 09:13
autor: Organista18
Witam. Ja się zgodzę z kolegą Oofol! Choć mółby to jeszcze byc przepływomierz powietrza (tylko to zwiększone spalanie), to raczej Sonda lambda, ona jest za to odpowiedzialna.
Miałem to samo w poprzednim autko VW, i właśnie Sonda była walnięta.
Pozdrawiam wszystkich!!!!!!!!! :shock:
: 13 gru 2006, 12:15
autor: Oofol
stawiał bym też na silniczek krokowy i przepływomierz ale nadmierne spalanie i wahanie obrotów to praktycznie jednoznaczna wina sondy Lambda... Nie ciekawa sprawa bo będziesz lżejszy o jakieś 250zł ale odradzam kupować używki bądź podróbki - tylko oryginał daje ci pewność że nowa będzie sprawna i pojeździsz na niej dłuuugo. A z w/w może być różnie...
: 05 mar 2007, 17:33
autor: Bogumił
Prosze o radę posiadami audi 80 2,0 E z silnikiem AAD - mam z nim nastepujacy problem: po przejechaniu okm 5 km od zpalenie silnik gasnie po zdjeciu nogi z gazu i wcisnięciu sprzęgła, po p-onownym zapaleni juz nie gasnie przy takim samym manewrze, nie dziej sie taki gdy silnik jest ciepły.
: 05 mar 2007, 21:11
autor: mrx1983
Bogumił pisze:Prosze o radę posiadami audi 80 2,0 E z silnikiem AAD - mam z nim nastepujacy problem: po przejechaniu okm 5 km od zpalenie silnik gasnie po zdjeciu nogi z gazu i wcisnięciu sprzęgła, po p-onownym zapaleni juz nie gasnie przy takim samym manewrze, nie dziej sie taki gdy silnik jest ciepły.
a nie masz przypadkiem takiej wajchy pod kierownica od ssania recznego?
: 05 mar 2007, 21:22
autor: Organista18
W AAD było ręczne ssanie?pierwsze słyszę. przecież to KE-Motronic
: 05 mar 2007, 21:30
autor: mrx1983
Organista18 pisze:W AAD było ręczne ssanie?pierwsze słyszę. przecież to KE-Motronic
nie wiem dlatego pytam,moze poprostu nie dziala mu ssanie albo ma reczne i o tym nie wie,bo jak sie zagrzeje to chodzi dobrze,rozumiesz o co mi chodzi?
: 05 mar 2007, 21:35
autor: Organista18
mrx1983 pisze:rozumiesz o co mi chodzi?
Naturalnie, że rozumiem, ale w tym silniku z tego co mi wiadomo nie ma ręcznego ssania. 8-)
: 05 mar 2007, 23:42
autor: mrx1983
to moze cos co steruje tym ssaniem sie popsulo
: 06 mar 2007, 08:45
autor: Organista18
Ssaniem steruje komputer, a informacje do komputera podaje czujnik tempertatury, może on? 8-)
: 07 mar 2007, 12:40
autor: Bogumił
Silnik AAD posiada zawór dodatkowego powietrza , który prawdopodobnie działa jako ssanie ?
Silnik posiada pełny wtrysk mechaniczny.
Gdzie powinien znajdować sie ten czujnik temperatury który daj sygnał do komputera?
I jeszcze jedno pytanie czy ktoś wie jak sprawdzic czy działa prawidłowo wtryskiwacz rozruchowy w silniku AAD 2,0 E ?
: 15 kwie 2007, 20:00
autor: silentfox
witam jestem nowy i mam pytanko
jak odpale na zimnym to mam obroty na 2000 a im bardziej temperatura rosnie to obroty spadaja po ok 100 km mam ok 700 -500
lambda czujnik temp pompa paliwowa wymienione czt to moze by przeplywomierz czy moze silnik krokowy prosze pomozcie
dzieki
: 06 cze 2007, 03:04
autor: Karol84
Witam mam problem z Audi 80 1.8 na mechanicznym wtrysku odpala i gdy przejade ok 1 km zaczyna sie dusic gasnie ale nie naciskam sprzegla wylaczam zaplon i ponownie wlaczam, pali i po przejechaniu moze 0.5km dzieje sie to samo i tak w kulko,prosze o rade moze to sonda??? ,wyminilem wniej juz pompe paliwa ,filtr ,rozdzielacz wtryskow ,uszczelke pod glowico ,palec i kopulke i niewim co jej jest.Pozdrawiam
: 06 cze 2007, 11:27
autor: Omen
>silentfox- opisane objawy wskazywały by, że nie załącza się czujnik położenia przepustnicy (ten od dołu zespołu przepustnicy), dlatego przy zimnym ( powinien mieć +/_ 1100 obr/min) ma 2 tyś. ponieważ nie załącza sie krokowy, wtryskiwacz rozruchowy podaje dodatkowe paliwo do dolotu i sonda/urz. ster. do spalenia tej bogatej miesznki, otwiera klapke przepływomierza, po nagrzaniu sie silnika, nadal nie załącza krokowego i wolne obroty sa jedynie z powietrza dochodzącxego przez czszelinę w przepustnicy ( przy złym wtregulowaniu jej położenia spoczynkowego) lub przez szczeliną przepływomierza...
>Karol84- kolega miał podobne problemy ale w Golfie... winny był moduł aparatu zapłonowego i czujnik Halla w aparacie zapłonowym...
Pozdr. Adam.