Strona 1 z 1

[80 B3 1.6 PP] dolot powietrza do filtra

: 14 sty 2009, 22:28
autor: seba6891
autko jak w temacie, a problem tkwi w doprowadzeniu powietrza do filtra. mianowicie poprzedni właściciel maleństwa wpadł na genialny pomysł i wyjął przewód doprowadzający powietrze do fitra z za reflektora i zagiął go do tyłu. ja dziś zabawiłem się w małego mechanika i postanowiłem wszystko doprowadzić do stanu oryginalnego (zawór kierujący powietrze znad kolektora do filtra również podłączyłem ofc.) . Niestety po dogrzaniu autka na Pb i wrzuceniu LPG po ok. 500m od załapania gazu autko straciło moc. (na Pb chodził o wiele lepiej niż z tym dziwnym patentem)

: 14 sty 2009, 22:52
autor: nitromek
chyba czeka cię kolego regulacja lpg, mieszanka była ustawiona na tamten patent.

: 15 sty 2009, 08:12
autor: WOJTEK26
Zrobił tak poprzedni właściciel bo zapewne jest źle dobrany mieszalnik i były problemy z praca podczas jazdy na luzie. Podjedź do gazowników moze pomorze regulacja.

: 15 sty 2009, 15:44
autor: goldi j51
Dokładnie jak kolega Wojtek napisał <ok> poprzedni właściciel wyjął ten przewód doprowadzający powietrze do filtra bo gdy pewnie wrzucał na luz na gazie i autko gasło gdyż dostawało dużo powietrza bez regulacji i sprawdzenia czy jest odpowiedni mikser się nie obejdzie :-)

: 15 sty 2009, 16:17
autor: boskijacek447
Taki zabieg stosuje sie aby nie zdmuchiwało mieszanki np kiedy wyrzucasz na luz przy zagietej rurze przed filtrem do dolotu nie wpadnie za duzo powietrza , niektóre samochody np corsa na zwykłym gazie bez zagięcia tej rury w 90proc przypadków nie chcą jechać niektóre autka mogą gasnąć tylko przy skręcaniu w jedna strone wtedy też raczej winowajcą jest zdmuciwanie mieszanki (chociaż przy skręcaniu zazwyczaj wychodzi czy zamontowany parownik jest w dobrym stanie)
Zagnij te rurke spowrotem tzn wlotem w kierunku silnika i bedzie dobrze, jeśli chcesz cos ulepszać to przerób te rurke żeby łapała zimne powietrze zza zderzaka i także odegnij.
Przy jeździe na samej Pb mółbyś przymontować te rurke do kratek w zderzaku żeby łapało jak najwiećej zimnego powietrza i autko teoretycznie powinno lepiej jechać zaś na LPG wprost przeciwnie, więc nie zdziw sie ze po regulacji mieszanki gazu i podpieciu tej rury auto bedzie gasło.
Jeżeli chcesz zeby auto dobrze jechało zarówno na gazie jak i benzynie zamontuj BLOSA (info najdziesz na forum jak również w googlach)

: 16 sty 2009, 14:42
autor: jurasek071
A ja szukałem taki plastik ale nie mogłem go dostać . Jutro mam umówioną wizytę w celu przeczyszczenia gaźnika i wymiany przewodów ciśnieniowych . Mam pytanie czy może sama rura plastikowa zostać? Jest skierowana w stronę silnika.

: 16 sty 2009, 22:31
autor: seba6891
dziś pogrzebałem przy tym dolocie i kiedy zasłoniłem otwór w rurze taśma izol. w połowie (zmniejszyłem średnice) oraz wsadziłem go na właściwe miejsce autko zaczęło palić na LPG tylko że było troszkę bardziej zmulone. Dziękuję koledzy. wygląda na to że to kwestia regulacji LPG u gazownika i pokombinowania z średnicą otworu przez który wpada powietrze do przewodu. A instalacja to Tomasetto w wersji 100 HP

: 17 sty 2009, 08:08
autor: WOJTEK26
Sprawdź jeszcze czy po nagrzaniu silnika otwiera sie klapka w tej rurze otwierajaca dopływ zimnego powietrza.

: 17 sty 2009, 13:49
autor: seba6891
klapka działa....i po nagrzaniu zamyka ten dolny otwór od powietrza z nad kolektora...