Strona 1 z 1
[80 B4 ABT B+LPG] płukanie układu chłodzącego
: 15 sty 2009, 11:49
autor: MartiZarecki
Witam szanownych klubowiczów.
Będąc dzisiaj na ustawianiu gazowni, okazało się, że zamiast płynu chłodzącego mam rdzawą zanieczyszczoną ciecz.
Po tym widoku chciałbym przepłukać DOMOWYM sposobem układ chłodzenia.
Jak to zrobić?
Czy wystarczy wyjąć termostat, zdjąć węże od nagrzewnicy i chłodnicy, podpiąć wąz z wodą i przelać silnik. Następnie w analogiczny sposób przepłukać nagrzewnicę i chłodnicę.
Czy sugerowany sposób sprawdzi się?
: 15 sty 2009, 12:05
autor: łapa
witam ja mam 08 b3 1.8s przed nowym rokiem pojechalem do kuzyna na wymiane plynu chlodzacego i okazalo sie ze u mnie jest tak samo jak u ciebie. Radze zrobic tak sposcic caly plyn, po spuszczeniu przekrecic stacyjke zeby dal oznak zyczia raptem na sekunde. Potem odkrec zbiorniczek i przeczysc, przepłucz uklad kilka razy goraca woda w miedzy czasie odpalaj na chwiel zeby sie ten brod odczepil od scianek powinno pomuc u mnie po miesiacu wymienialem termostat i plyn byl czysty pozdro
: 16 sty 2009, 18:00
autor: Mateuszy1
Ja spotkałem się z takim problem w renault megane, tylko ze tam byla taka bardzo gesta maź. zrobilem tak: wypuściłem to co się dało z ukladu, wyciągnalem termostat, pozniej z powrotem wszystko skrecilem tak jak bylo i zalalem to wszystko ciepłą wodą z płynem do naczyń (dosc duzo tego plynu wlalem). Nastepnie odpalilem samochod na jakies 20 minut, wlaczylem ogrzewanie zeby byl obieg i co jakis czas odkrecalem odpowietrzniki na wezach (sa podobne jak w audi) pozniej poczekalem troche zeby ostygnal i wypuscilem wszystko. Odczekalem az silnik ochlodnie i zalalem nowym plyn chlodniczym. Wszystko sie super wyczyscilo;) auto juz 2 miesiace jezdzi i wszystko ok. (Plyn najlepiej PUR albo KOP) chociaz ja robilem tym z ARO i bylo ok ale wlalem pol butelki :mrgreen:
[ Dodano: 2009-01-16, 18:02 ]
aha. i jeszcze na koncu jak juz byl zimny to go tak porzadnie szlaufem przeplukalem
: 17 sty 2009, 11:43
autor: szantis
Ciężko jest wypłukać te silniki. Ja walczyłem kilkanaście miesięcy zanim się udało mało wiele wypłukać korozję. Jak już wejdzie korozja to zalega wszędzie. Masz szlam w chłodnicy, w nagrzewnicy, korozja jest na ściankach węzy no i szczególnie jest jej pełno w bloku. Ja po działaniu chemią i związaniu tlenków stali w postaci soli nierozpuszczalnych, zdjąłem węże i czyściłem wszystko mechanicznie. Płukanki chłodnicy, wymiana nagrzewnicy kilkukrotne płukanie bloku...i nadal coś pływa . Fakt ,że już dalej się to nie rozwija :mrgreen: no ale roboty jest sporo....