Strona 1 z 2

[ABK 2,0]Problem z uruchamianiem po paru godzinach.

: 19 sty 2009, 12:21
autor: SŁUPEK
Witam. Zwracam sie do was pewnym problemem, którego nikt nie potrafi rozwiązać. Mam Audi 80 z 92r z silnikiem 2.0 ABK. Mam problem z uruchomieniem silnika po ok 3 godzinach stania. Ten problem nie występuje gdy auto stoi całą noc na dworzu na mrozie. Objawy sa takie zę muszę odpalać go z gazem i po uruchomieniu nie pracuje na wszystkie cylindry, gdy przy rozruchu nie dodam mu gazu to silnik odpali i zaraz zgasnie ,kolejna próba uruchomienia silnika wygląda tak jakby silnik nie miał ciśnienia sprężania. gdy uda mi sie go juz uruchomić to silnik nie pracuje na wszystkie cylindry ale po upływie ok 2 minut silnik zaczyna równo pracować i dalsza eksploatacja nie stwarza żadnych problemów. teraz podam co w aucie zostało wymienione:aparat zapłonowy, kopułka(BERU), świece(NGK), przewody(NGK), palec, sonda lambda, przływomierz(uzywany),guma dolotu,czujnik temperatury(niebieski), przekaźnik Nr 30, gumki pod wtryskiwaczami,drugi ECU(używany),remont głowicy(nowe zawory, prowadnice, popychacze, planowanie i uszczelki kpl.),ciśnienie spręzania ok 12 atm. Dodam jeszcze że auto posiada instalacje gazową i problemy wystpują zarówno na gazie jak i benzynie.Gaz I generacji. Na VAGu nic nie wyskakuje.

: 19 sty 2009, 13:05
autor: WOJTEK26
Sprawdź zapłon czyli kont wyprzedzenia zapłonu, czy napewno przepływka jest sprawna ( sprawdź opornosc czy wzrasta bez skoków), cisnienie paliwa.

: 19 sty 2009, 13:56
autor: SŁUPEK
Zapłon ustawiany według instrukcji pobranej z klubu, na starej przepływce było to samo, a co do regulatora ciśnienia paliwa to chciałem dodać że na gazie jest tak samo.Wyjmowałem mu bezpiecznik od pompy bo myslałem że odpala na benzynie i gazie jednocześnie i sie zalewa ale jadnak nie. A jak dokładnie sprawdzić przepływomierz? Chciałem jeszcze sprostować ze gdy silnik po uruchomieniu nierównopracuje to napewno nie chodzi na któryś cylinder, wiem ponieważ zdjąłem przewód ze świecy zapłonowej i nie zauważyłem żadnej różnicy w pracy silnika.

: 19 sty 2009, 14:14
autor: WOJTEK26
Skoro nie pali na jeden cylinder to sprawdz czy po odpieciu wtyczki od wtryskiwacza tez nie bedzie reakcji, a jest iskra na tym przewodzie :?:

: 19 sty 2009, 16:11
autor: SŁUPEK
Sprawdzałem już na trzech kompletach przewodów WN. Silnik zasilany jest gazem poprzez mikser znajdujący sie za filtrem powietrza wiec po przełączeniu na gaz wtryskiwacze nie pracują. Zakładałem już świece jednoelektrodowe, trzyelektrodowe i cztero i nic sie nie zmieniło. Dziwnie to wszystko wygląda, wszyscy mechanicy których znam rozkładają ręce.Te wariowanie nasila sie gdy występuje większa wilgotność powietrza.Podmieniałem również cewkę i tez nic nie pomogło.

: 19 sty 2009, 16:38
autor: czarekj
Przekaźnik numer 30 do wymiany. Obstawiam w ciemno. Do niego żaden mechanik nie zagląda. :->


Upsss, chyba nie doczytałem.

: 19 sty 2009, 21:59
autor: SŁUPEK
Przekaźnik nr 30 wymieniony na nowy.

: 20 sty 2009, 07:06
autor: Kokolino
A przewody zasilające wtryskiwacz rozruchowy i sam wtryskiwacz sprawdzone ? Z tego co się orientuje to jego wina może być.
Na gazie w tych temperaturach to dobrze palił nie będzie bo gaz nie zdąży dobrze odparować.

: 20 sty 2009, 08:12
autor: SŁUPEK
Wtryskiwacz rozruchowy sprawdzałem VAGiem i działa ale nie wiem czy jest to miarodajne sprawdzenie. Czy jest jakiś inny sposób sprawdzenia wtryskiwacza rozruchowego?

: 20 sty 2009, 09:34
autor: WOJTEK26
Zrób tak na zimnym silniku odepnij czujnik temp ten niebieski i spróbuj odpalic, jezeli odpali dobrze to czujnik mimo wym. jest nie sprawny, jezeli nadal słabo sprawdz czy kabelki pod gumka przy wtrysku rozruchowym sa OK. Zrobiłbym jeszcze taki manwer ze przed odpaleniem silnika odepnij przewody od elektrozaworu gazowego, u mnie był taki problem ze on przepuszczał i cieżko odpalał ale do godziny czasu. Mozesz jeszcze przed zgaszeniem silnika przełaczyc na PB i niech chwilke pochodzi.

: 20 sty 2009, 11:39
autor: SŁUPEK
Pół godziny temu próbowałem go uruchomić ze zdjętą wtyczką. Silnik odpalił ale tylko na trzech cylindrach, dokładnie pierwszy nie pracował więc nic sie nie zmieniło.

: 20 sty 2009, 13:03
autor: WOJTEK26
Sprawdź na zimnym cisnienie sprężania, musiałbys sprawdzic wtryskiwacz na tym cylindrze czy podaje paliwo.

: 20 sty 2009, 16:10
autor: SŁUPEK
ok. Ale co ma wspólonego wtryskiwacz do pracy na gazie jesli mikser od gazu jest na dolocie powietrza do silnika. A silnik nierówno pracuje na gazie i na benzynie. Ciśnienie mierzyłem tylko na zimnym silniku i wynosi ok 12 atm. na kazdym cylindrze. Na ciepłym nie mierzyłem ponieważ silnik ciepły pracuje bez najmniejszego drgnięcia, można postawić szklankę z wodą i nie rozleje sie nawet kropla. wymieniłem tez silniczek krokowy i tez nic nie pomogło, zastosowałem dodatkową masę silnika i tez nic nie pomogło. Juz nie mam na to siły już tyle kombinowałem ze mi ręce opadają.

: 20 sty 2009, 18:30
autor: marcinelk13
bardzo przepraszam, ale chcę się tylko o jedną sprawę zapytać...

czy ciśnienie na każdym cylindrze po 8 to nie jest przypadkiem za mało ? :roll:

dodam, że chodzi jak zegarek...

: 21 sty 2009, 08:49
autor: WOJTEK26
Cisnienie 8 to juz graniczne cisnienie, musisz myslec pomału o remoncie silnika.

Wracając do tematu w jakim stanie jest kopułka, palec rozrzdzielacza, sprawdz zapłon.