Strona 1 z 1

[B4 ABT] obroty, spaliny.

: 21 sty 2009, 22:48
autor: LeeOne
Witam.
Kilka dni temu wymieniłem sondę na nową NTK/NGK, nową obudowę filtra powietrza i założyłem stożek. Potem adaptacja i tu mam pytanie: jedni piszą, że adaptacje robi się reset kompa (czyli odłączamy aku na kilka godzin) potem odpalamy i czekamy na jałowym aż się włączą wentylatory. Druga wersja to, że wystarczy przejechać ze 10-20km i właśnie tak ja zrobiłem przejechałem około 25km. Nie wiem czy dobrze zrobiłem bo się troche pogubiłem w tym wszystkim.
Kolejny problem to obroty silnika po nagrzaniu i daniu więcej gaz to obroty spadają nawet do 500 silnik szarpie jak szalony i wracają do 800 potem stopniowo 900, 1000.
Pozatym czuć w kabinie na postoju przy włączonym nawiewie spaliny! wcześniej tego nie było.
Może to być wina słabo dokręconej sondy?

: 21 sty 2009, 23:10
autor: Danek
Adaptację można robić i tak i tak z tym, że adaptacja na postoju (zaczynając od zimnego silnika) trwa krócej. Zanim ECU skoryguje sobie mapę w czasie jazdy to trochę trwa (często gęsto więcej niż 20km). Smrodek to może być nieszczelność wydechu. Co do obrotów to możesz mieć za bogatą mieszankę. Jeśli masz nieszczelność przy sondzie to może ona fałszować pomiar i ECU za mocno wzbogaca mieszankę. Możesz też mieć pękniętą podstawęwtrysku i ssie lewe powietrze. Do sprawdzenia również czujnik temp. (niebieski).