Strona 1 z 1
[80 1,8 RU] Czy skrzynia i sprzęgło wytrzymają swap?
: 22 sty 2009, 17:56
autor: polo81
Zastanawiam się czy przy wymianie silnika można pozostać przy dotychczasowym sprzęgle i skrzyni czy też są one dedykowane tylko dla tego silnika (czyt. nie wytrzymają)?
Dotychczasowy silnik to 1,8 RU (75KM), a myślę o 2,0 AAD/ABK (115KM) lub 2,3 NG (133KM)
: 22 sty 2009, 20:28
autor: Marcys_s
A czy kolega sprawdzil czy te silniki maja tej samej wielkosci kola zamachowe, bo jesli nie to i tak bedzie trzeba zmienic sprzeglo. Co do samej skrzyni to na bank wytrzyma.
: 22 sty 2009, 21:32
autor: luk_OP_Q89
nie wiem jak 2-litrówki ale NG nie zapniesz.A używane sprzęgło znioslo by ze 2-3 konkretne starty...chcesz mocniejszy motor nie oszczędzaj na sprzęgle nie warto.
: 22 sty 2009, 23:06
autor: Marcys_s
luk_OP_Q89 pisze:nie wiem jak 2-litrówki ale NG nie zapniesz.A używane sprzęgło znioslo by ze 2-3 konkretne starty...chcesz mocniejszy motor nie oszczędzaj na sprzęgle nie warto.
NG powinno wejsc w skrzynie od 1.8. RU. czemu piszesz ze nie wsadzi? CO do sprzegla to w Ru średnica 210, Abk 228 AAD 228, NG 228
: 23 sty 2009, 08:08
autor: tomek1982
średnicą sprzęgło się różni a nawet jak byś upchał to długo ci nie pociągnie w samej sprzedaży do ABK są 2 rodzaje sprzęgieł do 115 km i do tej o mniejszej ilosci koni
: 23 sty 2009, 15:00
autor: polo81
nie wiem jak 2-litrówki ale NG nie zapniesz
Tu rozumiem, że o sprzęgło chodzi?
Podsumowujac w tym przypadku skrzynie można zostawić? Ciekawy jestem jak te 4 biegi działałyby przy 2x większej mocy
Wpadło mi do głowy, że skoro tarczę sprzęgła to i koło zamachowe trzeba by wymienić, ale to w sumie element silnika więc raczej w komplecie będzie.
Przy okazji czy lepiej poszukać AAD z Motronikiem czy ABK z zasilaniem Boscha? (to chyba główna różnica między tymi silnikami)
No i jeszcze jedno, dość zasadnicze pytanie - czy łapy przy silniku i miejsca mocowania w komorze w B3 i B4 są różne czy takie same?
: 23 sty 2009, 21:18
autor: Marcys_s
dla silnika 4 cylindrowego mocowania sa te same, Co do skrzyni to bedzie ci sie beznadziejnie jezdzilo z nowym silnikem, bedzie lepsze przyspieszenie ale nadal beda te same predkosci.
Co do samego silnika i musisz miec kompletnie wszystko... Wtryski, kompa wiazke itp itd, nie wiem jak z pompa paliwa.
: 23 sty 2009, 21:31
autor: luk_OP_Q89
Dobra żeby się nie rozwodzić:Zostawisz skrzynie z 1.8 to ci moment obrotowy z NG synchornizatory prędzej czy pózniej wymieli...sprzęgło pisalem,swap jeżeli już to kpl.silnik+skrzynia.Silnik musi być kpl.komp,wiązka,inaczej bedziesz składł w nieskończoność a potem pochodzi 2 tygodnie...
: 23 sty 2009, 23:57
autor: Marcys_s
Kolega ma racje, poczytaj dokladnie forum na temat swapow, ich oplacalnosci i mniejwiecej ile trwa doprowadzenie auta do tego by w miare jezdzilo po tym jak sie wyjmie poprzedni silnik. Popezegladaj etke, popatrz co musisz kupic i zacznij swapowac dopiero jak bedziesz mial absolutnie wszystko... o ile podliczysz koszty i sie okaze to co zawsze - twoj samochod + polowa kasy za swapa = Nowszy i seryjnie mocniejszy samochod.
: 24 sty 2009, 16:58
autor: polo81
podliczysz koszty i sie okaze to co zawsze - twoj samochod + polowa kasy za swapa = Nowszy i seryjnie mocniejszy samochod.
No tego się trochę obawiam, ale z drugiej strony remont silnika też sporo kosztuje, a nowy samochód to zawsze pewna niewiadoma. Że już nie będę wspominał o sentymentach