Strona 1 z 2

[80 B4 2.0 ABK]Padła uszczelka głowicy co wymieniC poza nią

: 27 mar 2007, 18:03
autor: nitro20
OD soboty nie mam autka padła mi uszczelka dobrze ze sie zorientowałem w miare szybko orzy okazji cosobotniego woskowania otswieram maske a tam na zbiorniczku płyny jakas czarna substancja wiedzialem co to oznacza :(.
Ale tak to jest jak sie kupuje samochod od handlarzyka nie obrazając nikogo.
Miał być cacy ale cos mi oleju ubywało w nim i to ostatnio coraz szybciej przejezdziłem pół roku zrobiłem 9 tyśków i 3l oleju poszło. no nic. po zakupie ciekła miska lekko wemieniłem uszczelke uszczelniacz na wałku od strony skrzyni biegów też puszczał wymieniłem na nowy przy okazji kompletne sprzęgło sobie sprawiłem myślałem ze bedzie cacy :).
Olej leciał nadal okazalo sie ze puszcza uszczelka po głowicą delikatnie ale puszcza płynu mi nie ubywało wiec mechanik mowil zeby narazie smigac i smigałem do niedawna.Po zdjeciu głowicy okazało sie ze audi paliło olejek tłoki okopcone ale co dziwne nie puszczało chmurek nawet jak jej butowałem. całe szczescie zed tylko uszczelka poszła co przy okazji jeszcze wymienic pierscienie są ok progu nie ma.
Kupiłem na wymiankę

- uszczelka pod głowice Goetze
- uszczelka pod dekiel zaworór Elring
- uszczelka pod kolektor ssący Elring
- uszczelka pod kolektor wydechowy
- uszczelka pod portki
- uszczelniacze zaworowe.

Przy okazji wtryski przeczyszcze czy jeszcze cos mozna zrobi przy okazji tych prac? Obrazek Obrazek

: 27 mar 2007, 19:07
autor: cobra
nazwij temat tak, jak powinien się nazywać
poza tymi czynnościami już chyba bym nic nie ruszał, może poza założeniem nowych szpilek w głowicę

: 27 mar 2007, 20:42
autor: ryb
witam! mozesz napisac co da wymiana szpilek? z gory dziekuje. a po za tym mam ten sam problem. bierze mi tyle samo oleju i jestem na etapie szukania odpowiedniej osoby, ktora by mi to zrobila... pozdrawiam z torunia... :)

: 27 mar 2007, 20:44
autor: nitro20
Wg mnie nic nie da zreszą uszczelka jak na moje oko jest wymieniana pierwszy raz. Po zdjeciu głowicy siedziała oryginalna wiec szpilki są ok nikt przy nich nie grzebał nie bawił sie tym wszystko było fabrycznie zmontowane wiec raczej sie nie powyciągały.

: 27 mar 2007, 20:51
autor: ryb
jesli dasz rade to napisz jeszcze raz po kolei co i jak robiles. bo chcialbym powymieniac wszystko co trzeba zeby nic nie pominac. a poza tym mam jeszcze jeden problem. od samego poczatku jak mam moja b4 w czasie jazdy jest wyraznie slyszalny dzwiek, ktory najprosciej mozna okreslic jako takie jjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj.... dzwiek ten sie nasila w miare rozwijania predkosci i dobiega jakby z okolicy sprzegla... i juczec zaczyna zaraz jak tylko rusze i nie ma znaczenia czy jest bieg czy luz, czy jest wcisniete sprzeglo czy nie.

: 27 mar 2007, 20:52
autor: Jasiu
Witam.
Ja na Twoim miejscu napewno sprawdził bym w jakim stanie są przylgnie zaworów.
Poprostu poznacz je dobrze, żeby każdy wrócił na swoje miejsce,kup dobrej pasty do docierania zaworów i dokladnie je dotrzyj!
Domyślam się iż Twoja Niunia ma już większy przebieg i ta operacja jest konieczna.
Efekt murowany w postaci większej mocy,równiejszej pracy,szczególnie na wolnych obrotach, no i napewno mniejsze zużycie paliwa.
Pozdrawiam, Jasiu.

: 27 mar 2007, 20:57
autor: nitro20
Spalanie ma w normie na zegarach 170 tyś + pewnie drugie tyle w pamięci nie jest to nowy samochod i nie oszukujmy sie kazdy jeden z tego roku ma 300 i ponad.Zawory jutro obejrze na pierwszy żut oka wyglądały ok gniazda tez ale zbadam to
:)

: 27 mar 2007, 20:58
autor: Jasiu
Sprawdż dokładnie głowicę,jeśli są minimalne nawet nierównośći w miejscu gdzie przylega do uszczelki ,oddaj ją do szlifu.

: 27 mar 2007, 21:05
autor: nitro20
dzisiaj była planowana także to juz za mną, prakycznie przygotowane juz jest wszystko do złożenia.

: 27 mar 2007, 21:06
autor: Jasiu
Powodzenia
Jasiu.

: 27 mar 2007, 22:57
autor: cobra
ryb pisze:witam! mozesz napisac co da wymiana szpilek? z gory dziekuje.
ano to, że nie pozrywa, ani nie powyciąga Ci ich jak będziesz nieumiejętnie je dokręcał, One swoje lata już też mają.


skoro masz wszystko ok no to składaj :-) powodzenia

: 28 mar 2007, 09:55
autor: pol-u
Podpinam się pod temat bo mam ten sam silnik i mały kłopot z uszczelką pod głowicą. Występuje u mnie "pocenie się" uszczelki w okolicy 4 cylindra. Nie jest to wyciek oleju tylko lekkie zawilgocenie, które caly czas wyglada tak samo i w zasadzie się nie nasila. I tu mam do Was pytanie. Czy takie zjawisko wrózy awarię uszczelki? Czy jest to sprawa którą mozna zlekcewazyć. Dodam jeszcze że widziałem dokładnie to samo w kilku ABK i dokładnie w tym samym miejscu. Początkowo myślałem że to płyn chłodzący z plastikowego króćca, ktory jest dokładnie nad 4 cylindrem ale uszczelniłem i wiem że to olej.

: 28 mar 2007, 22:03
autor: Jasiu
Witam
Narazie możesz to olać, ale to początek,napewno Cię to nie minie.
Jasiu.

: 28 mar 2007, 23:55
autor: Kornel
Ja na twoim miejscu sprawdziłbym jeszcze jak maja się prowadnice zaworów, czy nie ma luzów. Jak wymieniasz uszczelniacze to problem brania oleju może ustąpić, jeżeli pierścienie i reszta jest ok. Ale jak będziesz miał luz na prowadnicach to ten problem powroci i robota od nowa. Nie zaszkodzi sprawdzić a w razie czego wymienić, nie są drogie. Ja kiedys placilem za jakieś Niemieckie po 4 zł za sztukę i przelataly już ponad 50 tys. km i jak narazie jest dobrze.

: 29 mar 2007, 12:43
autor: nitro20
Samochod złożony zrobiłem 60 km i poszło 2l oleju:( . Przy okazji uszczelki padła chlodnica oleju fuck znowu robota i masło w zboirniczku od płynu, tez do wymianki :(