Strona 1 z 2
[B3 JN '90] zimny nie pali na benzynie
: 29 sty 2009, 21:17
autor: Kosmos13ar
Witam
Nie dawno zakupiłem drugie do kolekcji autko Audi 80 90r, 1.8 (JN) pełny wtrysk + LPG BRC.
Mam następujący problem:samochód nie pali na benzynie z rana. Zapali i za chwile zgaśnie dopóki się choć trochę nie zagrzeje. Pompka paliwa głośno pracuje(w poprzednim SD tak nie mam), wymieniłem pompkę i filtr i to nic nie daje. Nie wiem gdzie tkwi przyczyna.
Poradzi ktoś?
: 29 sty 2009, 21:26
autor: rafałsz
Nie wstyd Ci zakładać drugi raz taki sam temat? Człowieku użyj szukajki, to nie boli :-x
: 29 sty 2009, 21:38
autor: zserty
Sam z ciekawości wszedłem w szukajkę. Sorry, ale wpisując w : zimny nie pali lub JN nie wyświetlają się żadne tematy.
Zaznaczam dodatkowo forum silnik i osprzęt. Dalej nic.
Na mechanicznym wtrysku się nie znam. Nie widzę też drugiego takiego tematu.
Nie czepiajcie się tylko pomóżcie chłopakowi. Może podając linki do tematów.
Zauważyłem, że strasznie dużo na tym forum jest chętnych do moderowania. Pouczać każdy może ale pomóc już nie każdy.
: 29 sty 2009, 21:48
autor: rafałsz
Zserty, nikt się nie czepia tylko ten sam temat był już usunięty przez administracje a koleś perfidnie założył ponownie... Zresztą sam też napisałeś posta, który nic nie wniósł
No ale ok, może pomogę..
Kiedy wymieniałeś ost raz świece i kopułkę i palec? Pompa paliwa to akurat nic groźnego, sam tak mam.
[ Dodano: 2009-01-29, 21:53 ]
zsert pisze:Może podając linki do tematów.
https://audi80.pl/viewtopic.php?t=23446
https://audi80.pl/viewtopic.php?t=22395
Proszę Cie bardzo, masz tematy
: 29 sty 2009, 22:00
autor: zserty
Ja nic nowego nie wnoszę, bo się nie znam na mech. wtrysku.
Czytam jednak to forum i to różne tematy. Szczerze powiem, ze większość zakładanych nowych tematów to gnioty, które się powtarzają (
https://audi80.pl/viewtopic.php?t=25974#270181 kto mi powie ile razy był temat odnośnie pasowania części od b3 do b4 i coupe ) a spam jaki jest na forum to aż prosi się o pomstę.
Wiem, że sam spamuję w tym temacie. Obiecuję usunąć posty nic nie wnoszące.
Odnośnie tematu. Jeśli na benzynie nie pali a na gazie śmiga to wątpię aby to była wina świec, palca czy kopułki. Gaz jest bardziej wrażliwszy na niedomaganie prądu.
Obstawiałbym jakiś czujnik temperatury lub też coś innego odpowiedzialnego za skład mieszanki w chwili odpalanie zimnego silnika (coś a'la ssanie).
Takie gdybanie, bo na mechanicznym wtrysku się nie znam.
Odnośnie tematów to nie wiem jak to zrobiłeś ale mi szukajka wywala
nie znaleziono postów
ps. Drugi temat odnosi się do ABT, to już nie jest mechaniczny wtrysk.
: 29 sty 2009, 22:13
autor: rafałsz
Kolega nie napisał, że na gazie śmiga
Skoro zapali i za chwile mu gaśnie i musi go trzymać na obrotach to wydaje mi się, że to coś z zapłonem, albo silniczek krokowy, który reguluje obroty silnika ale nie jestem pewien
Zserty ja użyłem tej nowej szukajki, który jest na głównej stronie forum u samej góry
: 29 sty 2009, 22:22
autor: zserty
Skoro napisał, ze nie pali zimny na benzynie i do tego dodał, ze ma gaz więc wydedukowałem, ze na gazie pali ładnie tylko problem jest z benzyną.
Dalej bym obstawiał jakiś czujnik lub też sam wtrysk.
Najlepiej jakby się wypowiedział jakiś znawca tematu.
Ja użyłem starej szukajki i śmiało twierdzę, ze nie działa w zupełności.
: 29 sty 2009, 22:55
autor: mazi
polecał bym sprawdzić wtryskiwacz rozruchowy i zawór dodatkowego powietrza
: 30 sty 2009, 09:05
autor: czester-11
u mnie jest to samo winny jest nastawnik cisnienia(ta kostka z prawej strony rozdzielacza ) po jej odlaczeniu na zimnym silnik zaskoczy i zaraz gasnie, po rozgrzaniu pali na dotyk, winny jest wtryskiwacz rozruchowy u mnie leje wiec mam nastawnik odlaczony zeby nie podawal na wtryskiwacz paliwa, u ciebie pewnie nie chodzi wogule.
: 30 sty 2009, 14:14
autor: Kosmos13ar
Sprawdziłem wtryskiwacz rozruchowy. Działa prawidłowo. Idąc dalej sprawdziłem ten nastawnik ciśnienia. Odpiąłem wtyczkę i EUREKA. Odpięcie wtyczki nic nie zmieniło.
Podmieniłem nastawnik i jak ręką odjął.
Dzięki wszystkim za pomoc, szczególnie czester-11, który wykazał zainteresowanie tematem.
Pozdrawiam kolegów, którzy są mocni w gębie i powtarzają frazesy zaczerpnięte z google.pl.
Opcja "szukaj" nie jest mi obca. Jednak nie znalazłem odpowiedniego tematu więc zadałem pytanie.
Nie będę się rozwodził nad tym więcej. Szkoda jednak, że merytoryka na tym forum jest odwrotnie proporcjonalna do ilości zawartych tu postów.
Dziękuję.
: 30 sty 2009, 15:01
autor: czester-11
i mnie cieszy ze kolejna niunia zostala reanimowana, tak na marginesie ten nastawnik to najczesciej psujaca sie zecz w mecho-wtrysku
prerabialem to juz w swoim aucie i kumpli.
szerokosci..
: 30 sty 2009, 16:08
autor: zserty
Gratuluję i cieszę się z sukcesu.
ps. Gdzie się podział klik
delete? Widzę tylko
edytuj.
Proszę moda o zrobienie porządku z moimi postami w tym wątku.
Zdrówka.
: 30 sty 2009, 19:53
autor: Audi Sport
Koledzy mogli byście mi powiedzieć gdzie znajduje się ten nastawnik, ponieważ mam ten sam problem. Z góry dzięki za odpowiedź. Lub może jest temu winien czujnik temperatury silnika ??
: 30 sty 2009, 20:13
autor: zserty
: 30 sty 2009, 20:32
autor: Audi Sport
zserty, skoro masz etke to mogłbyś mi dać wykręcić gdzie jest czujnik temperatury ssania. Z góry dzięki za odp.