Strona 1 z 1

[80 B4 2.0 ABT] gaśnięcie silnika

: 31 sty 2009, 23:14
autor: florek5
witam, mam taki problem że raz na jakiś czas gaśnie mi silnik jak nie dodaje gazu, po jakimś czasie problem znika, byłem u elektryka ale powiedział że dopuki sam nie zobaczy objawu to nie moze pomóc, czy ktoś miał podobny problem lub wie o co chodzi?? dodam że silnik 2.0 jednopunkt 90 koni

: 01 lut 2009, 02:37
autor: spiczi
Kolego to chyba powinno być w dziale "silniki benzynowe/ LPG"

: 01 lut 2009, 09:31
autor: florek5
właśnie mechanik mówił, że to sprawa elektryki więc raczej w dziale elektryka.

: 01 lut 2009, 13:11
autor: IC69
florek5 pisze:to sprawa elektryki więc raczej w dziale elektryka.
Gaśnie Ci silnik, więc?

: 01 lut 2009, 17:44
autor: florek5
gaśnie ale jak sie na gazie przytrzyma to pracuje, problem sie pojawia jak jużpisałem niecodziennie raz na jakis czas, nawet jak silnik jest rozgrzany

[ Dodano: 2009-02-01, 17:47 ]
a zapomniałem dodać jak zgaśnie to później jest go ciężko odpalić nawet przytrzymując gaz, ale jak załapie to jest ok. A mechanik odesłał mnie do elektryka samochodowego, elektryk powiedział że nie może pomóc dopóki nie zobaczy objawów a akurat przy nim było ok a dla mnie to pewien dyskomfort, więc wole wiedzieć co mu jest, bo nie chciałbym gdzieś sie popsuć w trasie;p

: 01 lut 2009, 18:30
autor: longer699
Mam podobny problem, czasami gaśnie mi silnik nie wiadomo z jakiego powodu, zdarza sie to również podczas jazdy i czasami nie mogę odpalić. Moje Audi to B4 2.0E ABK Benzyna.

: 01 lut 2009, 19:18
autor: IC69
florek5, longer699, dobrze było by od kogoś pożyczyć cewkę zapłonową i podmienić ją, na próbę.

: 01 lut 2009, 19:21
autor: longer699
IC69 dzięki za pomoc, u mnie zdarza się to rzadko i jak sprawdzić aby 100 % pewność?

: 01 lut 2009, 21:58
autor: florek5
ja też dziękuje za pomoc

: 01 lut 2009, 22:50
autor: IC69
Ej no, jeszcze mi nie dziękujcie, bo na razie nie wiadomo czy moja diagnoza jest trafna ;-)
Z moją poprzednią 80-tką z silnikiem ABK, również miałem podobny problem i wymiana cewki, okazała się strzałem w dziesiątkę. Oby i u Was na tym się skończyło.

: 02 lut 2009, 13:46
autor: florek5
to znaczy ja mam 2.0 ABT ;p

: 03 lut 2009, 22:27
autor: MiQ
Ostatnio walczyłem z podobnym problemem. U mnie przyczyną było uszkodzenie izolacji przewodu zasilającego wtryskiwacz, tego od plusa. Czasem, gdy "złapał" trochę wilgoci, zwierał do masy, co powodowało gaśnięcie i niemożność uruchomienia silnika na benzynie. Ale w większości przypadków odpalał.
To jeden powód.
Drugi powód to woda w benzynie :evil: . Zauważyłem oblodzenie dolotu i przepustnicy po paru minutach pracy na benie (w garażu 0°C albo trochę poniżej). Pomogło 1,5l denaturatu na 1/2 zbiornika paliwa.

U mnie nastąpiła kumulacja dwóch powyższych zjawisk. Dlatego nie mam twardych dowodów na to, że silnik nie da się uruchomić z powodu wody w paliwie, ale kto wie... Może Ci to w jakiś sposób pomoże?