Witam.Mam taki problem , że zaparkowałem autko i poszedłem do sklepu, wracam, i za chiny nie chce odpalić!silnik łapie po czym gwałtownie gaśnie i robi tak za każdym razem!wciskałem gas, zdejmowałem kable niebieskiego czujnika ale nic to nie dało!nie ma znaczenia czy to na LPG/BRC just/ czy PB objaw ten sam!!Nowe świece,przewody,palec,kopułka,przelutowany przekaźnik 30,nowa sonda.Nie mam już sił do tego auta, zwłaszcza że co druga część jest nowa.Macie jakiś pomysł jak to tanim kosztem rozwiazac?
: 02 lut 2009, 22:21
autor: Grzegorzbielsko
Taki sam objaw miałem w "seacie" gdy z kluczyka wypadła pastylka z immobilizera.
Jeżeli nie miałeś jakiś wcześniej dziwnych objawów np przerywanie silnika a masz immobilizer to właśnie jego podejrzewam albo jakieś zabezpieczenie alarmu.
: 02 lut 2009, 22:48
autor: dannek
tzn mam jakieś okrągłe metalowe kółko na desce ,ale nie korzystałem z tego nigdy!jak pada akumulator spod deski wydobywa się dźwięk taki krotki sygnał.Nie mam pojęcia jak sobie z tym poradzić.Pompa nabija ciśnienie wszystko jest niby ok!auto potrafi zapalać od strzała i jeszcze szybciej zgasnąć i tak do wyczerpania akumulatora.
: 02 lut 2009, 23:44
autor: kyto
sprawdz tez cewke
: 03 lut 2009, 00:06
autor: Ezumaru
Polecam sprawdzić krokowca i cały dopływ powietrza do niego. Wygląda na to jak by właśnie on przestał działać i nie ma możliwości złapania obrotów.
: 03 lut 2009, 08:39
autor: Danek
dannek pisze:tzn mam jakieś okrągłe metalowe kółko na desce ,ale nie korzystałem z tego nigdy!
Podejrzewam, że to immobilizer i właśnie odmówił posłuszeństwa.
: 03 lut 2009, 08:47
autor: dannek
cewkę/beru/ zmieniał poprzedni właściciel wydaje mi się, ze powinna być dobra/ale różnie z tym bywa/, krokowiec szczelny. Dziś od rana jak próbuje odpalić, silnik nie chce nawet załapać jak poprzednio.Panowie, a jak poradzić sobie samemu, z tym immobilizerem.Idzie go jakoś odłączyć,wypiąć czy coś??
a moze masz tłumiki zatkane, spotkałem się kiedyś z sytuacją , że w astrze roleciał sie katalizator i zatkał środkowy tłumik auto za diabła nie odpaliło. Lub ktoś sobie jaja robi i napchał ci czegoś do tłumika.
: 03 lut 2009, 11:54
autor: kyto
jesli to immo to na liczniku powinna ci migac pomaranczowa kontrolka od immo. po wlozeniuiu kluczyka z dobrym immo zgasnie. jesli masz zle immo to zgasnie na chwilke i za chwile znowu sie wlaczy. sprawdz czy masz iskre na swiecach. jesli nie ma iskry to wal od razu do cewki!!
: 14 maja 2009, 22:25
autor: Memento87
Nie chcę zakładać nowego tematu więc odświeżę ten. Autor nie napisał co w końcu było przyczyną takiego stanu, a ja mam dokładnie taki sam problem. Postawiłem autko, po chwili chciałem przestawić i nic... nie chce zapalić... Iskra na świecy jest, benzyna przewodem dochodzi ( próbuje na benzynie ale Gaz też mam ). Silniczek kręci ale nawet nie łapie. Co do immobilizera to kiedyś był taki dodatkowy, przy skrzyni biegów, że było trzeba dotknąć takim kluczykiem dodatkowym, ale kazałem to usunąć elektrykowi jakieś pół roku temu i wszystko było OK, więc to chyba nie od tego... Już nie mam siły, co to może być...? Pomocy
: 14 maja 2009, 22:36
autor: Danek
Memento87, Piszesz, że paliwo dochodzi, a wtrysk podaje paliwo? Może wtryskiwacz odmówił posłuszeństwa? Niekoniecznie dlatego, że padł. Być może emulator wtryskiwacza od instalacji gazowej padł i odłączył Ci wtryskiwacz na stałe.
: 15 maja 2009, 10:47
autor: Memento87
Hmm o tym nie mam pojęcia, jak to sprawdzić...?
: 15 maja 2009, 11:33
autor: Danek
Memento87 pisze:Hmm o tym nie mam pojęcia, jak to sprawdzić...?
Zdejmij filtr powietrza i niech ktoś próbuje odpalać, a Ty obserwuj czy wtrysk podaje paliwo. Jeśli nie to trzeba sprawdzić czy do wtryskiwacza dochodzi sterowanie. Ponieważ wtryskiwacz jest sterowany masą to nie wystarczy zmierzyć napięcie. Poza tym czas załączenia jest tak krótki, że miernik Ci tego nie pokaże. Najprostsza metoda to dioda LED z niewielkim rezystorem podłączonym szeregowo wpięta na styki wtryskiwacza (uwaga na polaryzację - plus do plusa, minus do masy). Jeśli wtrysk będzie poprawnie sterowany to dioda będzie migać w momencie kiedy powinno być wtryskiwane paliwo. Jak dioda mruga, a paliwo nie jest wtryskiwane to najprawdopodobniej padł wtryskiwacz. Jeśli jednak dioda nie mruga to znaczy, że gdzieś jest przerwa na drodze zasilania wtrysku. Zacząłbym wtedy od sprawdzenia właśnie emulatora w sterowniku LPG.
: 15 maja 2009, 11:50
autor: Memento87
Ok, dzieki za opis, sprawdzę to, tylko nie wiem czy dam rade
[ Dodano: 2009-05-15, 12:55 ]
Hmm nie mam pojęcia jak to zrobić... musze zdjąc całą obudowę, czy wystarczy pokrywe, tak jak na zgjęciu...?
[ Dodano: 2009-05-15, 13:03 ]
Dodam ze w obudowie filtra zobaczylem olej.... czy to moglo byc przyczyna...?
[ Dodano: 2009-05-15, 13:16 ]
Znalazłem opis swojego przełącznika od gazu w jaki sposób odpalic na gazie i odpalił.... czyli odpalanie na benzynie nie działa, i nie wiem czemu ;/