Strona 1 z 2

[B4 2.0 ABK]Problemy z silnikiem , nie pali

: 07 mar 2009, 10:14
autor: Canibal
Witam Znajomy ma problem i nie bardzo wiemy co dolega jego B4.Jakiś tydzień temu (bo tyle to juz trwa) wyjechał poza bramę posesji auto nagle zgasło i już wiecej nie chciało odpalic.Problem jest nadal ,ale czasami auto ma swoje przebłyski zaskoczy zapali i gaśnie od razu.Silnik wogóle nie trzyma obrotów , nie pomaga nawet wciskanie pedału gazu , auto tak czy inaczej gasnie.W aucie jest też instalacja gazowa , i wszystko jest tak samo jak na benzynie nie odpala , czasami jakis przeblysk zapali i gasnie.

Zostało juz sprawdzone
iskra-jest
swiece-ok
Kable zapłonowe-ok
kopułka-ok
rozrusznik- sprawny
znajomy mowi ze paliwo silnik takze dostaje
Zreszta na gazie i benzynie jest tak samo wiec to chyba nie ma znaczenia.

Skończyły nam sie pomysły co to moze byc ,a przyczyn moze byc sporo.W celach testowych zostala wymieniona głowica ale i tak jest to samo .Nie wiem czy to sprawa mechaniczna czy elektryczna stawiam na to drugie , ale moge sie mylic ...

Jakby ktoś mógł napisac co to może byc lub co jeszcze mozna sprawdzic byłbym wdzięczny.

tematu z podobnym przypadkiem nie znalazłem ,albo zle szukalem wybaczcie :oops:

: 07 mar 2009, 11:56
autor: krisiun1
Podłącz auto pod VAGa i sprawdź przepływomierz, kiedyś zapomniałem podłączyć kostkę do przepływki i miałem dokładnie taki objaw.

: 07 mar 2009, 12:41
autor: Canibal
hmm przepływomierz jest ok , dzis nawet auto odpalilo i chodzil az sie nagrzal po czym auto zgasło i nadal takie cyrki sa jak były

: 07 mar 2009, 13:57
autor: czarekj
Czy przekaźnik 30 został dokładnie sprawdzony?

: 07 mar 2009, 17:39
autor: Canibal
przekaznik własnie bedzie dokladnie sprawdzany czy jest ok

mianowice zaplon był2 krotnie ustawiany i za kazdym razem jest to samo.Teraz kat wyprzedzenia jest wyprzedzony o 60 stopni i tylko pod takim katem dziala , z tymze jestproblem poniewaz silnik strzela co chwile z wydechu .Zapłon był dobrze ustawiony i sprawdzany przyrzadem pomiarowym ;)

: 07 mar 2009, 18:09
autor: WOJTEK26
Na poczatek przekaźnik 30 do sprawdzenia, silnik krokowy czy działa oraz ustawienie rozrzdu i kont zapłonu.

: 07 mar 2009, 19:52
autor: krisiun1
Skoro jest wyprzedzony o 60 stopni to nie ma mowy o prawidłowym ustawieniu zapłonu.Ja zacząłbym od podłączenia pod VAGa.

: 07 mar 2009, 22:47
autor: Canibal
Chwilow walczymy nad regeneracja rozrusznika ;) jutro bedzie sprawny tak samo jak jutro podlaczymy go pod VAGA.Co do wyprzedzenia to bylo to w fazie testowej sprawdzane.

: 07 mar 2009, 23:03
autor: czarekj
Zapłon obowiązkowo do ustawienia. Nie ma takiej opcji by moMent zapłonu był tak "wcześnie".

: 08 mar 2009, 18:00
autor: Canibal
A wiec tak zaplon byl juz ustawiony ale problemy sa nadal ...
WOJTEK26 pisze:Na poczatek przekaźnik 30 do sprawdzenia, silnik krokowy czy działa oraz ustawienie rozrzdu i kont zapłonu.
Wszystko bylo sprawdzone i dziala i jest ok ale z silnikiem nadal problem.Wymieniony zostal aparat zapłonowy ale niewiele to dało.Fakt faktem kilka razy udalo sie ustawic kąt tak ze auto chodzilo nawet i na wolnych obrotach i jak sie przygazowalo to chodzil nawet nawet ale po przelaczeniu na pb lub LPG gorzej szarpalo silnikiem i gasł.no i ponowny rozruch to juz był problem ktos ma jeszcze jakies pomysly ?

: 08 mar 2009, 19:29
autor: krisiun1
Najwyraźniej nie jest OK skoro ciągle nie możesz odpalić silnika.Co z VAGiem?

: 08 mar 2009, 20:42
autor: Canibal
wyskoczylo raptem 4 bledy jakies malo istotne jakies od powietrza i cos jeszcze tam drobnostki zostaly usuniete i pozniej wyskoczyl jeden blad tylko 552 Potencjometr przepływomierza - G19

i tak nic wiecej , zapłon zostal usuniety prawidlowo tak jak mial byc tylko ze nadal nic.Ruszalismy aparatem zaplonowy i było roznie najczesciej nie chcial wogole palic a jak zaskoczyl to zaczeło szarpac silnikiem dlawil sie i gasl no i zdarzalo sie ze strzelal (ale nie wydechem) a jakies 2-3 razy odpalilismy go i chodzil nawet bardzo ładnie tylko ze to bylo na gazie po przelaczeniu na benzynie problemy byly nadal a jak zgasl to znowu nie chcial palic .

: 08 mar 2009, 21:27
autor: krisiun1
Potencjometr przepływomierza to dość poważny błąd i na tym powinieneś się skupić, jeśli masz taką możliwość to przełóż całą przepływkę z innego ABK.Prawdopodobnie sterownik dostaje błędne dane (lub wcale ich nie dostaje) z przepływomierza i to wygląda tak jak pisałem na początku.

Możesz też zdjąć plastikową obudowę znajdującą się na samej górze przepływomierza i sprawdzić stan potencjometru być może to jakaś błahostka typu odłączony przewód lub któryś styk nie przylega do płytki potencjometru.

: 08 mar 2009, 21:32
autor: czarekj
Sygnał z przepływomierza musi obowiazkowo "dochodzić" do sterownika.

: 19 mar 2009, 19:40
autor: Canibal
Witam a wiec tak został wymieniony rozrusznik , a dzis takze aparat zapłonowy + kopulka + kable ori od audi A6 z tym samym silnikiem , rozrzad został przestawiony o 1 zabek i nadal jest tak samo .Nie chce odpalac , a na ciagu odpalil strzelal ,prychal az w koncu rozwalilo przeplywomierz (odpadła dolna osłona i rozerwało plastik) .I problem jest nadal.Jakby ktos sie czepiał rozrzadu tak czy inaczej jest ustawiony według znaków .... może ma ktoś jeszcze jakieś pomysły ?