Strona 1 z 2

[B3] kapitalny remont silnika, potrzebny ?

: 07 mar 2009, 15:40
autor: Troy
witam,
szukałem, ale się nie doszukałem, mianowicie, samochód bierze olej, przez okres, około jednego roku eksploatacji, łyknął mi 4 litry oleju półsyntetycznego 10W40 lotosa.
przejechałem około 15-20 tys kilometrów. ostatnio, samochód był postawiony na warsztat, na wymiane pasku rozrządu, mechanik stwierdził, że może zrobić remont silnika, bez szlifów. Mianowicie wymiana pierścieni, wszczelek wsadu głowicy, uszczelki pokrywy zaworów, uszczelniacze trzonków zaworów uszczelniacze kolektora wdechu i ssącego i dwururki. Czy jest potrzeba robić takowy zabieg na silniku ? policzył sobie 400 zł + zestaw tych uszczelek, do wymiany. Czy jest potrzeba robienia takiego remontu ? czy jest wogóle sens robienia remontu silnika bez szlifu tłoków ? bo to mnie bardzo zastanawia. Do tego chciałbym zapytać, jakiej firmy amortyzatory przód wybrać ? ;]
czekam na odpowiedzi
pozdrawiam, Przemek

: 07 mar 2009, 16:27
autor: krzycho
około jednego roku eksploatacji, łyknął mi 4 litry oleju półsyntetycznego 10W40 lotosa.
przejechałem około 15-20 tys kilometrów.
4litry na 20tys w dodatku lotosa to nie tragedia. Zmień olej na np Motul a spalanie oleju powinno sie obniżyć. Ewentualnie możesz uszczelniacze na zaworach wymienić. Jeśli silnik ma moc i równo chodzi to nie masz co ładować kasy w pierścienie. Wymiana uszczelek to nie remont :mrgreen:
Do tego chciałbym zapytać, jakiej firmy amortyzatory przód wybrać ?
Sachs, KYB, Monroe

: 07 mar 2009, 17:24
autor: milan_25
dokładnie tak jak napisał kolega wyżej ja jak kupiłem swoje autko tez chodził na lotosie a ponieważ dużo jeżdżę to mnie przeraziło zużycie oleju na 5 tyś wlałem prawie 1,5 litra. Zmieniłem olej na Elfa i od tej pory stoi na bagnecie w tym samym miejscu. Zacznij jod wymiany i obserwuj. Pozdrawiam

: 07 mar 2009, 19:12
autor: Troy
w takim razie, koledzy, moze sprobuje wymienic olej, na jaki ? też półsyntetyk ? i jaka gęstość oleju ? zostawić 10w40 ? jaka cena panowie wymiany uszczelniaczy ? da rade ewentualnie pogrzebać samemu ? ;]

: 07 mar 2009, 19:21
autor: dardaw2
A jaki stan licznika?
A zobacz na kanale czy nie cieknie ci z uszczelki miski olejowej. Ja dziś zauważyłem że wali i to równo. Trzeba będzie pogrzebać i dobrać się do niej ;-)

: 07 mar 2009, 19:25
autor: Troy
licznik wskazuje 180 tys, ale równie dobrze, mógł być 3 razy kręcony, takiej to pewności nie mam, więc stan licznika ciężko okreslić, z miski sie raczej nei leje, bo samochod stoi w tym samym miejscu, i widzial bym plamy oleju na asfalcie

: 07 mar 2009, 19:32
autor: milan_25
jak masz półsyntetyk to lej też półsyntetyk. Na pewno mu nie zaszkodzi.

: 07 mar 2009, 19:37
autor: dardaw2
Troy, może się tylko pocić. Ja stoję zawsze nad kanałem i też nie było nakapane. To jeszcze możesz wlać półsyntetyk, jak będzie dalej brał to lej mineralny tylko jakiś lepszy dajmy na to Castrol-a.

: 07 mar 2009, 19:40
autor: Troy
czyli na początek, dolać mu półsyntetyk, tylko większej lepkości i lepszej jakości jak mniemam tak ? sprawdzic uszczelke miski olejowej, czy sie nie leje i uszczelniacze zaworów tak ? na samym ewentualnie koncu, przejsc na mineralny, dobrze zrozumialem ? :)

: 07 mar 2009, 19:43
autor: dardaw2
Tak, ale uszczelniaczy zaworów chyba nie da rady sprawdzić trzeba rozbierać. Uszczelki kosztują grosze, a wymiana jakieś 200zł.
A kolejność poprawna ;-)

: 07 mar 2009, 23:39
autor: krzycho
czyli na początek, dolać mu półsyntetyk, tylko większej lepkości i lepszej jakości jak mniemam tak ?
Nie dolać tylko wymienić wraz z filtrem, najlepiej by było jeszcze przepłukać silnik specjalnym środkiem dolewanym do starego oleju przed spuszczeniem. Polecam Ci zalać Motula 6100 Synergie lub Valvoline Maxlife. Jeśli chodzi o uszczelniacze to bez zdejmowania głowicy koszt roboty ok 200zł.

: 08 mar 2009, 11:03
autor: dardaw2
krzycho pisze:Nie dolać tylko wymienić wraz z filtrem,
No to to chyba jasne jest :-P

: 08 mar 2009, 12:17
autor: goldi j51
Kolego zacznij od sprawdzenia ciśnienia sprężania w cylindrach jeśli tam jest wszystko dobrze równo zmień uszczelniacze na zoworach polekwiduj wszystkie wycieki i po kłopocie po co ponośić nie potrzebne koszta ;-)

: 08 mar 2009, 16:58
autor: Wojtek70
Zwróć też uwagę czy dymi z tłumika, może się okazać, że silnik już ma swoje przejechane i bez remontu się nie obejdzie a najlepiej to co kolega napisał ciśnienie itd .

: 09 mar 2009, 20:47
autor: Troy
byłem w centrum motoryzacyjno technicznym, nigdzie nie mieli oleji motula, jest na allegro, ale podobno motul, robi oleje do motorow, czy napewno jest to dobry wybor ? ;] czy moze mam zalac cos innego ? :)